Pirkdami naują automobilį tikimės, kad su juo nebus jokių problemų arba kad jis be problemų praeis techninę apžiūrą. Pasirodo, kad vien turint dyzelinį automobilį ir važiuojant su juo į techninę apžiūrą viskas tampa sudėtingiau!
Metams bėgant techninės apžiūros nebuvo labai tankus sietas. Jas praeidavo net toli gražu ne pavyzdinės būklės automobiliai. Tačiau laikui bėgant varžtai ėmė veržtis, o Europos Sąjunga daug dėmesio skyrė išmetamųjų dujų sudėties tikrinimui. Pirmieji rezultatai jau matomi. ADAC skambina pavojaus signalu, kad net naujausi automobiliai su DPF filtrais neišlaiko bandymo, nes matavimo įranga aptinka per daug suodžių dalelių.
Remontas gali kainuoti kelis tūkstančius eurų, o pretenzijų transporto priemonės gamintojui reikšti nėra pagrindo, nes nustatyta aukšta riba, nuo kurios patikrinimas turi būti atliktas, todėl neigiamas rezultatas nereiškia, kad pažeisti dyzelino kietųjų dalelių filtrų ilgaamžiškumo tipo patvirtinimo reikalavimai. Be to, garantiniai ar laidavimo reikalavimai paprastai baigiasi po trejų metų, kai atliekama pirmoji techninė apžiūra. ADAC aiškiai sako, kad tai reiškia, jog yra daugiausia galimybė transporto priemonės gamintojui prisidėti prie remonto išlaidų padengimo kaip vadinamąjį geros valios gestą. Todėl vairuotojo požiūriu situacija nėra džiugi. ADAC gavo ypač daug informacijos šiuo klausimu, susijusios su „Ford“ 1,5 TDCi dyzelinių variklių problemomis. Dar blogiau, kad trūksta dalių – nėra patvirtintų atsarginių filtrų. ADAC praneša, kad „Ford“ ieško sprendimo, įskaitant programinės įrangos atnaujinimą.
Nuo 2023 m. liepos 1 d. Vokietijoje tikrinant „Euro 6“ standartą atitinkančius automobilius tikrinama kietųjų dalelių koncentracija. Didžiausia leistina norma yra 250 000 dalelių/cm³, tačiau automobiliuose su efektyviais filtrais susidaro apie 10 000 dalelių/cm³. Atliekami trys matavimai ir apskaičiuojama vidutinė vertė.
TÜV paskelbė preliminarią informaciją apie 2024 m. vasario mėn. bandymų rezultatus. 2023 m. rugpjūčio 1 d. – spalio 30 d. buvo patikrinti 950 809 automobiliai. Net 32 285, arba 3,4 proc. transporto priemonių neišlaikė testo. Atitinkamai 2,8% teko automobiliams, kurių rida iki 50 000 km, 3,3% – 50-160 000 km ir 4,7% – automobiliams, kurių odometro stulpelis rodo daugiau nei 160 000 km.
Verta prisiminti, kad yra ES rekomendacija 2023/688 dėl dyzelinių variklių periodinei techninei apžiūrai skirto dalelių skaičiaus matavimo. Paskutiniame punkte teigiama, kad ši rekomendacija yra pirmas žingsnis link suderinto matavimo atliekant techninę apžiūrą visoje Sąjungoje. Kitaip tariant, netolimoje ateityje Lietuvoje taip pat galima tikėtis intensyvesnių „Euro 5“ ir „Euro 6“ dyzelinių variklių patikrinimų, nes įstatymų leidėjai suprato, kad dūmingumo bandymai negali parodyti DPF pažeidimų ar trukdžių.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.