ADAC vėl paskelbė geriausių ir blogiausių praėjusiais metais išbandytų automobilių sąrašą. Vokietijos automobilių klubo ekspertai įvertino 84 skirtingų segmentų ir kainų grupių automobilius, kurie skyrėsi ne tik dydžiu, bet ir naudojama transmisija. Didžiausia staigmena – nugalėtojas, kuris pasirodė esąs automobilis, idealiai tinkantis kaip šeimos transporto priemonė ir visai nepriklausantis prabangių automobilių klasei.
Žvelgiant į dabartinę automobilių gamintojų pasiūlą, gali susidaryti įspūdis, kad automobiliai tapo labai panašūs funkciniu ir techniniu požiūriu ir kad tarp jų nėra didelių skirtumų. Iš tikrųjų taip nėra, tai patvirtina ADAC inžinierių atlikti bandymai. Vokietijos automobilių klubo ekspertai patikrino maždaug. 300 komponentų ir vertina transporto priemonių naudojimo patogumą ir funkcionalumą, saugos sistemų veikimą ir, žinoma, matuoja degalų/energijos sąnaudas ar salono erdvę.
2024 m. ADAC išbandė 84 automobilius. Nugalėtoju tapo…
2024 m. ADAC išbandė 84 automobilius ir rezultatai patvirtina, kad net dabartiniai nauji modeliai gana smarkiai skiriasi. Testuotų automobilių sąrašas apėmė nuo mažų modelių, tokių kaip „Hyundai i10“, iki brangių sportinių automobilių, pavyzdžiui, elektrinis „Porsche Taycan“. Tai, kad skirtumai tarp automobilių yra dideli, rodo didelis galutinių įvertinimų intervalas. Geriausias modelis įvertintas 1,5 balo, blogiausias – 4,1 balo.
Didžiausia staigmena tapo nugalėtojas – šeimyninis „Volkswagen ID.7“. 1,5 balo surinkęs „elektrinis Passat“ pasirodė esąs geresnis už BMW i5 ir „Porsche Taycan“, kurie surinko šiek tiek mažiau balų, ir net už „Passat TDI“, kuris testą baigė su 1,8 balo įvertinimu. Testuotojų nuomone, beveik penkių metrų ilgio „ID.7“ yra universalios konstrukcijos automobilis, kuris, viena vertus, suteikia daug erdvės, kita vertus, įtikina saugumu ir tyliu, galingu važiavimu.
Testo metu šis šeimyninis „Volkswagen“ 100 km sunaudojo 18,1 kWh, o tai, pasak ADAC inžinierių, yra labai geras rezultatas atsižvelgiant į automobilio dydį, o dėl beveik 500 km nuvažiuojamo atstumo automobilis puikiai tinka kasdieniam naudojimui be jokių kompromisų. ID.7 privalumas yra ir tai, kad galima įsigyti universalo versiją (taip pat įvertinta 1,5), kuri net ir šiandien yra retenybė tarp elektrinių modelių.
Nustatyta, kad beveik visos išbandytos struktūros yra geros. Tai džiugina
Sensacingas ID.7 balas nereiškia, kad kitus išbandytus modelius galima laikyti silpnais. Pasirodo, net 18 automobilių gavo įvertinimą su vienetu prieš kablelį ir, kas įdomu, pirmąsias septynias vietas užėmė automobiliai su… elektra. Taip, taip, naujieji elektriniai modeliai tapo daug naudingesni kasdieniam naudojimui ir turi pranašumų prieš vidaus degimo variklius, nes yra tylesni, labai gerai įsibėgėja nuo pirmos pavaros ir, skirtingai nei tradicinės konstrukcijos, nešokinėja pavarų dėžė.
ADAC pažymi, kad yra ir daugiau gerų naujienų. Net 74 iš 84 išbandytų modelių buvo pripažinti gerais. Tai modeliai, kurie gavo bendrą įvertinimą nuo 1,6 iki 2,5. Tai reiškia, kad beveik kiekvienas iš 2024 m. testuotų modelių yra vertas dėmesio ir nė vienas neturėtų nuvilti.
Šiandien automobilių pasaulyje daugiau nei šešeri metai yra didelis laiko tarpas
2024 m. bandytų automobilių sąrašą užbaigia „Dacia Duster“. Tačiau kaip pasiteisinimą reikia pridurti, kad ADAC išbandė ankstesnės kartos automobilį, kuris rinkoje debiutavo 2018 m., o 2024 m. buvo paskutinis kartas, kai tęsėsi jo gamyba. Galiausiai „senasis“ „Duster“ gavo 4,1 balo įvertinimą, o tai rodo, kaip greitai keičiasi automobilių pasaulis. Nepaisant šiuolaikiško dizaino, ankstesnė populiariojo „Dacia“ karta atsiliko nuo dabartinių pasiūlymų, daugiausia dėl vis griežtėjančių reikalavimų pagalbos sistemoms. Prie to prisidėjo ir tai, kad kai kurių brangių sprendimų nepavyko įdiegti į pigų modelį.
Verta pridurti dar vieną paaiškinimą. ADAC nurodo, kad visi automobiliai vertinami pagal vienodą standartą ir nėra jokių skirtumų dėl variklių, transporto priemonių klasės ar kainos. Be to, elektriniai modeliai apskritai nelaikomi nulinės emisijos automobiliais. Remdamasi elektros energijos suvartojimu, ADAC apskaičiuoja elektrinėje susidarančio CO2 kiekį ir teršalus pagal dabartinį Vokietijos elektros energijos balansą ir įtraukia juos į aplinkosauginį vertinimą („Well-to-Wheel“).
Penki geriausi automobiliai pagal ADAC 2024 m.
Volkswagen ID.7 Pro – įvertinimas 1.5
Volkswagen ID.7 GTX – įvertinimas 1,5
BMW i5 – įvertinimas 1,6
„Porsche Taycan“ – įvertinimas 1,6
Skoda Enyaq 85x – įvertinimas 1.6
Penki blogiausi automobiliai pagal ADAC 2024 m.
„Hyundai i10“ – įvertinimas 2,9
„Kia Picanto“ – įvertinimas 2,9
SsangYong Torres – įvertinimas 2,9
SsangYong Tivoli – įvertinimas 3.0
Dacia Duster – įvertinimas 4,1