• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Ar vandeniliu varomiems automobiliams yra vietos nulinės taršos ateityje?

pagal Andžej Biaigo
2024.01.18, 10:39
Naujienos
A A
0
hyundai vandenilinis automobilis vandenilio bako pildymas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

„Hyundai“ buvo vienas iš pagrindinių automobilių gamintojų 2024 m. vartotojų elektronikos parodoje (CES) Las Vegase ir pristatė įvairių sričių gaminius. Korėjos prekės ženklas ne tik parodė elektrinį VTOL keleivinį laivą „Supernal S-A2“, autonomines gamyklų mašinas ir ateities mobilumą naudojant autonomines kapsulių sistemas, bet ir pristatė savo ateities vandenilio technologijų viziją.

Perėjimas prie vandenilio yra dalis „Hyundai“ tikslo iki 2045 m. tapti neutraliu anglies dioksido atžvilgiu, o parodoje CES buvo pristatyti naujausi „HTwo“ vandenilio prekės ženklo pasiekimai. Tarp jų – nauji vandenilio gamybos iš plastiko atliekų ir biologinių atliekų procesai, o bendrovės ekspozicijoje taip pat buvo pristatyti nauji transportavimo ir saugojimo sprendimai.

Tačiau vandenilio energija vis dar atrodo tolima, ypač Lietuvoje, kur viešųjų vandenilio degalinių skaičius yra lygus nuliui. Siekdami išsiaiškinti „Hyundai“ vandenilio energijos viziją, kalbėjomės su Martinu Aeilingeriu, „Hyundai“ lengvųjų komercinių automobilių technologijų vykdomuoju viceprezidentu, apie vandenilio vietą rinkoje ir apie tai, kodėl bendrovė jį laiko energetikos sprendimu.

KLAUSIMAI IR ATSAKYMAI

Martinas Aeilingeris, „Hyundai“ viceprezidentas, atsakingas už lengvųjų komercinių transporto priemonių technologijas

K.: Vandenilis visada buvo energijos šaltinis, kuris netrukus atsiras. Ar jau priartėjome prie to, kad keliuose pradės važinėti daugiau vandenilinių transporto priemonių?

A.: Jei pažvelgtumėte į mano darbovietę Korėjos mokslinių tyrimų ir plėtros centre, visoje šalyje jau važinėja šimtai miesto autobusų – yra dar keletas baterijomis varomų elektrinių autobusų, tačiau vandeniliniai autobusai jau važinėja ir tai nėra jokia problema. Korėjoje, taip pat Šveicarijoje ir Vokietijoje taip pat diegiame savo kuro elementais varomus sunkiasvorius sunkvežimius, kurių parkas yra nuvažiavęs daugiau kaip aštuonis su puse milijono kilometrų. Plečiamės ir į kitas rinkas: demonstraciniai bandymai vyksta Naujojoje Zelandijoje, Izraelyje, Emyratuose, taip pat Jungtinėje Karalystėje.

K.: Ar šiuo metu komercinės transporto priemonės, jūsų nuomone, yra geriausias vandenilio panaudojimo būdas? Ir kalbant apie mastelio didinimą, kiek mažų apimčių galima pasiekti, kad tai vis dar būtų pateisinama?

A: Nesakome, kad viena technologija yra pranašesnė už kitą (lyginant akumuliatorines ir vandenilines transporto priemones). Viskas turi savo vietą, priklausomai nuo segmento ir naudojimo būdo. Manome, kad mieste pristatant krovinius mikroautobusais iki trijų su puse tonos, galbūt net sunkvežimiais iki septynių tonų, akumuliatorius gali būti geras sprendimas. Jei turite laiko įkrauti baterijas per naktį, važiuojate tik viena pamaina ir jums nėra itin svarbi naudingoji apkrova, elektrinis akumuliatorius turi prasmę.

Skaitykite  Ką turi žinoti pirkėjai apie Tesla kainų pokyčius?

Ši sistema perkelta iš mūsų lengvųjų automobilių, kuriuose naudojame itin dideles apimtis, ir ji yra naujausia, su 800 voltų (maitinimo sistema) ir akumuliatorių medžiagomis. Sunkiasvorėse transporto priemonėse – autobusuose ar sunkvežimiuose – situacija gali būti kitokia dėl energijos suvartojimo, kurio reikia eksploatacijai. Dėl didesnio svorio ir didesnio nuotolio, kurio norite, didėja vandenilio patrauklumas, nes jis pasižymi didesniu energijos tankiu, nes galite vežti daugiau energijos, o degalų papildymas, kad grįžtumėte iki pilnos įkrovos, yra greitesnis. Tai minučių, o ne valandų klausimas.

K.: Kalbant apie degalų papildymą, ar „Hyundai“ būtų pasirengusi turėti savo vandenilio degalines, kad padėtų paspartinti vandenilio naudojimą, kaip tai padarė „Tesla“ su savo „Supercharger“ tinklu?

A.: „Hyundai“ aiškiai sako, kad norime įsitraukti į vertės grandinę. Mes ne tik gaminame transporto priemones, bet ir grupės viduje yra susijusių įmonių, kurios investuoja į vandenilio gamybą, suspaudimą ir transportavimą. Taigi mes tiriame ir esame įsipareigoję padaryti viską, ką galime visoje vertės grandinėje, kad išvengtume tų problemų, kurias matote. Ir tai yra strategija. Taip.

K.: Ar vandenilio planas pradedamas įgyvendinti Korėjoje, o vėliau plečiamas?

A: Tai mūsų natūrali buveinė, todėl taip, bet galbūt yra kitų atitinkamų rinkų, kuriose galime sukurti infrastruktūrą. Kalbant pvz.: apie Jungtinės Karalystės pavyzdį, jei nėra vandenilio sunkvežimių, infrastruktūros nesukursi, nes nėra paklausos, tačiau jei nėra infrastruktūros, negalima vykdyti veiklos. Tai neatsiejama viena nuo kitos.

Korėjoje vyriausybė yra tvirtai įsipareigojusi investuoti į infrastruktūrą. Tai maža šalis, kurioje gyvena 50 mln. žmonių, o mes jau turime 160 vandenilio degalinių ir jų skaičius vis auga. Jei vyriausybė yra suinteresuota dekarbonizacija ir jei yra investicijų, galima tai padaryti, tačiau pramonė niekada to nepadarys viena. Turi būti kokia nors subsidija, kuri padėtų tuos dalykus sukurti.

K.: „Hyundai“ gamina puikius elektrinius automobilius, tad ar yra galimybių gaminti vandenilinius automobilius, kurie būtų tokie pat patrauklūs, kad įtikintų žmones persėsti į kitą automobilį?

A: Tiesą sakant, šią technologiją galės naudoti autobusai ir sunkvežimiai. Jei daugiausia dėmesio skirsime komercinėms transporto priemonėms, tai padės sukurti infrastruktūrą, nes jos bus labiau paplitusios, o investicijos į vandenilio infrastruktūrą atsipirks. Jei infrastruktūra bus sukurta, kodėl jos nenaudoti ir lengviesiems automobiliams?

Skaitykite  Ar Lietuva privalės įgyvendinti ES privalomus techninės apžiūros patikrinimus?
Žymos: vandeniliniai automobiliai
Dalintis36DalintisSiųstiDalintis6

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.