Vieno dalyko negalima paneigti. Kiniški automobiliai įtraukti į Europos Sąjungos cenzūruojamų automobilių sąrašą. Tačiau pasirodo, kad nors iš Kinijos importuojami automobiliai mūsų žemyne yra nepageidaujami, Kinijos investicijos Europoje yra labai laukiamos. Ispanija ir Vengrija jau įtrauktos į naujų Kinijos investicijų sąrašą. Dabar atėjo laikas Prancūzijai, Lenkijai ir Italijai.
Kas galėjo tikėtis, kad kiniški automobiliai Europoje gali sukelti tokias dideles emocijas. Ne tik politikai (ypač prancūzų), bet ir didžiųjų bendrovių prezidentai (Carlosas Tavaresas ar Luca de Meo) perspėjo apie kinų grėsmę Europos pramonei. Europos Komisija net pradėjo tyrimą dėl subsidijų dangiškojo drakono šalies automobilių gamintojams ir ruošiasi įvesti draudžiamus muitus.
Taigi Europa nenori kiniškų automobilių? Ir taip, ir ne. Pasirodo, nors produktai iš Kinijos nėra pageidaujami, Kinijos investicijos mūsų žemyne yra sveikintinos. Daugelio šalių valdžios institucijos kovoja dėl egzotiškų pavadinimų automobilių gamintojų dėmesio. Sąraše yra ne tik italai (tai įsiutino Stellantiso valdžios institucijas), bet ir prancūzai bei ispanai. Ispanams net jau pavyko. Buvusioje „Nissan“ gamykloje Barselonoje dar šiais metais bus pradėti surinkinėti „Omoda“ (priklauso „Chery“) automobiliai.
French Finance Minister welcomes BYD’s factory establishment in France,“France welcomes all industrial projects. BYD and the Chinese auto industry are very welcome in France,” #BYD #France #FactoryEstablishment pic.twitter.com/zzVpRs9kp8
— Motors Tracker (@MotorsTracker) May 7, 2024
Orbanas apžaidė visus Europoje?
Nesunku susidaryti įspūdį, kad Europos sprendimų priėmėjai atsibudo per vėlai. Visus aplenkė beveik švietmečiais Viktoras Orbanas. Nuo 2017 m. Vengrijoje jau veikia kiniškų elektrinių autobusų gamykla, o jau kelis mėnesius statoma gamykla, kurioje bus gaminami BYD lengvieji automobiliai. Ir tai nėra mažas žaidėjas. BYD yra vienas didžiausių Kinijos transporto priemonių gamintojų. Todėl nenuostabu, kad Prancūzijos valdžios institucijos taip pat ją domisi.
Renault comienza a fabricar en Valladolid un nuevo modelo, el Symbioz, y la china Omoda lo hará a finales de año en la antigua fábrica de Nissan en Barcelona.https://t.co/6koOdW5HYO
— Vozpópuli (@voz_populi) May 5, 2024
Garsus portugalų vadybininkas taip pat domisi Kinijos žaidėjais. „Stellantis“ konglomerato vadovas Carlosas Tavaresas investuoja į partnerystę su Leapmotor, kad kuo greičiau papildytų pigiausių segmentų automobilių asortimentą. Į verslą jau buvo investuota 1,5 mlrd. eurų, kad būtų įsigyta 21 proc. kinų bendrovės akcijų ir sukurta nauja bendrovė „Leapmotor International“. Jos užduotis, be kita ko, bus gaminti pigius elektromobilius, kurie bus skirti ne tik Azijos, bet ir Pietų Amerikos ar Artimųjų Rytų rinkoms. Juos taip pat išvysime Europoje.