Remiantis Europos Audito Rūmų, kurie kontroliuoja Europos Sąjungos lėšas, ataskaita, automobilių gamintojai nebus pasirengę nuo 2035 m. visiškai pereiti prie elektromobilių. Be to, joje pažymima, kad per pastaruosius 12 metų išmetamo CO2 kiekis nepakito.
Savo naujausioje ataskaitoje Europos Audito Rūmai pateikia niūrias vizijas ne tik dėl elektromobilių. Audito Rūmų atstovai apgailestauja, kad vis labiau kyla grėsmė, jog nuo 2035 m. bus visiškai atsisakyta automobilių su vidaus degimo varikliais.
Tarsi to būtų negana, audito metu nustatyta, kad šiuolaikiniai automobiliai netapo ekologiškesni. „Šiandieniniai automobiliai išmeta tokį patį anglies dioksido kiekį, kaip ir per pastaruosius 12 metų,“ – teigia tribunolo narys Nikolaos Milionis, duodamas interviu AFP.
Jokių pokyčių?
Be to, Audito Rūmai teigia, kad jei automobilių pramonė nesugebėjo sumažinti vidaus degimo variklių išmetamų teršalų kiekio, kaip ji gali laikytis galutinio termino visiškai pereiti prie elektromobilių?
Tačiau verta paminėti, kad nuo 2020 m. hibridinės jėgainės taps įprastu reiškiniu. Todėl vis daugiau automobilių naudoja vidaus degimo agregatus, kuriems daugiau ar mažiau padeda elektros varikliai.
Europos Audito Rūmų ataskaitoje neatsižvelgiama ir į kitą aspektą. Būtent, didžiulės automobilių bendrovių investicijos į elektrinių pavarų kūrimą. Čia naudojamos visiškai beprotiškos pinigų sumos. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ grupė į perėjimą prie elektromobilių iki šiol investavo apie 170 mlrd. eurų!
Jau vien dėl šios priežasties, primetant praktiškai vienintelį būdą – perėjimą prie elektromobilių, vidaus degimo variklių kūrimas buvo sustabdytas.
O kaip dėl alternatyvių degalų?
Europos Audito Rūmai taip pat pažymi, kad automobilių pramonė ir Europos vadovai „neturi tikslaus ir stabilaus alternatyviųjų degalų plano“. Auditoriai, be kita ko, mini biodegalus, vandenilį ir dabar žinomus sintetinius degalus.
Taip pat skaitykite: „Dar viena alternatyva iškastiniam kurui? Japonai skelbia apie sėkmę“.
Dėl vandenilio gamybos sunkumų ir jo kainos vidutinės trukmės laikotarpiu jį numatoma naudoti sunkvežimiuose ir komunalinių paslaugų įmonėse. Kita vertus, biokurui gaminti reikia per daug auginimo, o elektroniniai degalai pasirodė esą per brangūs.
Europos Audito Rūmai taip pat mano, kad Europos automobilių gamintojai nepadarė visko, ką galėjo, kad sumažintų vidaus degimo variklių išmetamų teršalų kiekį. Be to, jie atsilieka statydami gigafabrikus traukos akumuliatoriams gaminti.
Ataskaitoje teigiama, kad net 76 proc. baterijų, kuriomis varomi elektromobiliai, yra iš Kinijos. Be to, Senasis žemynas atsilieka įkrovimo infrastruktūros srityje.
Prieštaringi pranešimai
Iš Audito Rūmų atlikto audito galima daryti išvadą, kad jų atstovai nelabai žino apie pažangą elektromobilių srityje. Taip, elektra varomi automobiliai vis dar turi daugiau trūkumų nei privalumų, palyginti su vidaus degimo varikliais, tačiau jų veikimo nuotolis ir įkrovimo greitis kasmet akivaizdžiai didėja.
Kritiška Europos Audito Rūmų ataskaita visų pirma rodo, kad iš Briuselio sklinda prieštaringi pranešimai. Būtent to labiausiai ir bijo automobilių bendrovių vadovai.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.