Antradienį, kovo 26 d., baigėsi 45 metus trukę automobilių gamintojo santykiai su šia jėgaine, kuri 2012-2016 m. sudarė pusę pasaulinių pardavimų.
Nuo 1991 m., kiek bendrovė turi duomenų, pagaminta daugiau kaip 9 milijonai „Volvo“ automobilių su dyzeliniais varikliais. Todėl tikrasis skaičius yra daug didesnis, nes 12 metų neįtraukti į apskaitą.
Paskutinis dyzeliniu varikliu varomas automobilių gamintojo modelis buvo XC90, nuvažiavęs nuo gamybos linijos Torslandoje, Švedijoje. Kita šio automobilio stotelė – Geteborge vyksianti „Volvo“ paroda „World of Volvo“, kur jis bus eksponuojamas.
Muziejuje saugomame dideliame premium klasės visureigyje sumontuotas 2013 m. debiutavusios VEA (Volvo variklių architektūros) šeimos 2,0 litro darbinio tūrio keturių cilindrų dyzelinis variklis su turbokompresoriumi.
Tai buvo tik antrasis „Volvo“ viduje sukurtas ir pagamintas dyzelinis variklis per 97 metų istoriją. Pirmasis, debiutavęs 2001 m., buvo penkių cilindrų agregatas, pagamintas automobilių gamintojo jėgainių gamykloje Skovdėje, Švedijoje.
Šioje gamykloje pradėti gaminti elektros varikliai, skirti sparčiai augančiai „Volvo“ visiškai elektrinių automobilių linijai.
Iki 2030 m. „Volvo“ sieks tapti tik elektra varomu prekės ženklu. Tai didelis pokytis, atsižvelgiant į tai, kad 2010-aisiais didžioji dauguma automobilių gamintojo Europoje parduodamų automobilių buvo dyzeliniai.
2017 m. liepos mėn. viskas ėmė keistis.
Būtent tada buvęs „Volvo“ vadovas Hakanas Samuelssonas pradėjo agresyvų automobilių gamintojo perėjimą prie elektrifikuotų transmisijų, paskelbdamas, kad „Volvo“ nutrauks dyzelinių variklių kūrimą tuo metu, kai beveik pusė visų Europoje parduodamų naujų automobilių buvo su tokiomis transmisijomis.
Šis žingsnis sutapo su didėjančiu spaudimu dėl jėgainių, įskaitant grėsmę uždrausti naudoti dyzelinius variklius Europos miestų centruose.
Viskas prasidėjo nuo „VW“ dyzelinio automobilio
„Volvo“ dyzelinių variklių istorija lėmė partnerystę su „Volkswagen“ ir buvusia „PSA/Peugeot-Citroen“ (dabar priklausančia „Stellantis“).
Pirmasis „Volvo“ dyzelinis automobilis – 1979 m. debiutavęs 244 GL D6 – buvo varomas „Volkswagen“ šešių cilindrų agregatu.
Kai 2008 m. „Volvo“ pristatė „Drive-E“ modelių liniją, joje buvo 1,6 l dyzelinis variklis, sukurtas bendradarbiaujant su PSA. „Volvo“ teigimu, automobiliai su šiuo dyzeliniu varikliu galėjo nuvažiuoti 1 300 km su pilnu baku (jokio nerimo dėl ridos!), o jų išmetamų teršalų kiekis buvo pakankamai žemas, kad Švedijoje jie būtų priskiriami „ekologiškiems varikliams“.
Kaip pasikeitė laikai. Žodis „žalias“ nebėra siejamas su dyzeliniais varikliais.
„Volvo“ ir kelių kitų automobilių gamintojų ateitis – tik elektra varomi automobiliai.