„Apple“ nutraukia dešimtmetį trukusias pastangas sukurti elektromobilį ir atsisako vieno ambicingiausių projektų bendrovės istorijoje, teigia apie tai žinantys asmenys.
Antradienį „Apple“ tai atskleidė savo viduje, nustebindama beveik 2 000 darbuotojų, dirbančių su šiuo projektu, sakė žmonės, kurie prašė neskelbti jų pavardžių, nes pranešimas nebuvo viešas.
Pasak šių žmonių, sprendimą priėmė operacinis direktorius Džefas Viljamsas ir viceprezidentas Kevinas Linčas, atsakingas už šį projektą.
Abu vadovai darbuotojams pasakė, kad projektas bus baigtas ir kad daugelis su automobiliu dirbusios komandos, vadinamos Specialiųjų projektų grupe (SPG), darbuotojų bus perkelti į dirbtinio intelekto padalinį, vadovaujamą vadovo Džono Džanandrėjos. Šie darbuotojai daugiausia dėmesio skirs generatyvinio dirbtinio intelekto projektams, kurie tampa vis svarbesniu bendrovės prioritetu.
„Apple“ automobilių komandoje taip pat dirba keli šimtai techninės įrangos inžinierių ir automobilių dizainerių. Gali būti, kad jie galės pretenduoti į darbą kitose „Apple“ komandose. Bus atleidžiama darbuotojų, tačiau neaišku, kiek jų bus atleista.
Kompanija „Apple“ atsisakė pateikti komentarus.
Sprendimas galutinai nutraukti projektą yra didžiulė bomba bendrovei, nes baigėsi daugiamilijardinės pastangos, kurios būtų iškėlusios „Apple“ į visiškai naują pramonės šaką. Technologijų milžinė pradėjo kurti automobilį maždaug 2014 m., siekdama sukurti visiškai autonominę elektrinę transporto priemonę su limuziną primenančiu interjeru ir balsu valdoma navigacija.
Tačiau projektas beveik nuo pat pradžių buvo sunkiai įgyvendinamas, nes „Apple“ kelis kartus keitė komandos vadovybę ir strategiją. Lynchas ir Williamsas perėmė šį projektą prieš kelerius metus, kai iš jo pasitraukė Dougas Fieldas, dabar dirbantis „Ford Motor“ vadovu.
Pasak šių žmonių, sprendimą nutraukti projektą pastarosiomis savaitėmis galutinai patvirtino aukščiausi „Apple“ vadovai. Tai įvyko praėjus vos mėnesiui po to, kai „Bloomberg News“ pranešė, kad projektas pasiekė lūžio tašką. Naujausias viduje aptartas požiūris buvo atidėti automobilio išleidimą iki 2028 m. ir sumažinti savavaldžio vairavimo specifikacijas nuo 4 lygio iki 2 lygio technologijos.
Visai neseniai „Apple“ įsivaizdavo, kad automobilio kaina bus apie 100 000 JAV dolerių. Tačiau vadovai nerimavo, ar automobilis galės užtikrinti pelno maržą, kurią „Apple“ paprastai gauna iš savo produktų. Bendrovės valdyba taip pat nerimavo dėl to, kad ir toliau kasmet išleidžia šimtus milijonų dolerių projektui, kuris galbūt niekada neišvys dienos šviesos.