„Citroen“ teigia, kad naujasis elektromobilis yra „pirmasis Europoje įperkamas elektromobilis“.
„Citroen“ pristatė „pirmąjį Europoje įperkamą elektromobilį“, nes Europos gamintojai siekia atremti Kinijos elektromobilių gamintojų iššūkį žemyne.
Prancūzijos automobilių gamintojas atskleidė savo ë-C3, kuris, jo teigimu, yra pirmasis visiškai elektrinis B segmento hečbekas, kurį Europos gamintojas siūlo Europoje už tokią kainą. Kainos prasidės vos nuo 25 000 eurų.
Automobilį bus galima įsigyti nuo 2024 m. pradžios, o jo 44 kWh akumuliatorius gali nuvažiuoti iki 320 km.
Vienas iš pagrindinių priekaištų, susijusių su siekiu Europoje įsigyti visiškai elektrinius automobilius, yra jų įsigijimo kaina.
Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, 20 ES šalių siūlo paskatas įsigyti elektromobilius, o dar septyniose šalyse taikomos mokesčių lengvatos arba atleidimas nuo jų.
Tuo tarpu Pasaulio ekonomikos forumas teigė, kad šių metų tyrimai rodo, jog elektromobilių įsigijimo ir eksploatavimo sąnaudos Europoje sumažėjo ir dabar jie kainuoja maždaug tiek pat arba yra pigesni (vertinant bendrą nuosavybės kainą) nei benzininiai ar dyzeliniai automobiliai.
Thierry Koskas, „Citroen“ generalinis direktorius, teigė, kad bendrovė tenkina specifinį Europos rinkos poreikį, siūlydama „šviežią, aštrų ir patogų „B-hatch“, kuris yra visiškai įrengtas, specialiai sukurtas ir pagamintas Europoje, o jo kainos yra itin prieinamos kelyje“.
„Citroen“ paskelbė apie tai, kad Europos Sąjunga atlieka tyrimą dėl pigių iš Kinijos įvežamų elektrinių automobilių.
Šių metų rugsėjį pradėjusi antisubsidijų tyrimą, Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen apkaltino Kiniją „iškraipant mūsų rinką“.
Pasak jos, elektromobilių rinka yra „labai svarbi švarios ekonomikos pramonė“ Europoje, tačiau „pasaulines rinkas dabar užplūdo pigesni kiniški elektromobiliai“, kurių kainos „dirbtinai palaikomos mažos dėl didžiulių valstybės subsidijų“.
Europa yra antra pagal dydį elektrinių automobilių rinka po Kinijos. Kinija yra didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja.
Kinija atsakė atsakomuoju smūgiu, įspėdama, kad tyrimas gali pakenkti Kinijos ir Europos verslo santykiams ir pakelti kainas Europos vartotojams. Kinijos prekybos rūmai ES prekybos rūmams liepė blokui „pagalvoti dar kartą“ ir nesinaudoti „vienašališkomis prekybos priemonėmis, kad užblokuotų Kinijos elektromobilius ES ir padidintų jų kainas“.
Šaltinis: euronews.com