• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Elektromobiliai Europoje turi būti pigesni, kad būtų pasiekti nulinės taršos tikslai, teigia EAR

pagal Andžej Biaigo
2024.04.25, 9:11
Elektromobiliai
A A
0
elektromobilis elektromobilio ikrovimas ikrovimo laidas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

ES išorės audito institucija teigia, kad daugeliui europiečių europietiškos elektrinės transporto priemonės yra neįperkamos.

Elektromobiliai Europoje turės tapti pigesni – tai vienas iš svarbiausių žingsnių siekiant išvengti pavojaus žemyno 2050 m. klimato kaitos tikslams, rodo naujausi ES išorės auditoriaus tyrimai.

Europos Audito Rūmai (EAR) paskelbė keturių neseniai paskelbtų specialiųjų ataskaitų apžvalgą, kurioje griežtai įspėja ES dėl dabartinės transporto sektoriaus (kuriame išmetama 25 proc. viso CO2 kiekio) dekarbonizavimo politikos.

Norėdamos iki 2050 m. pasiekti nulinę grynąją vertę, 27 valstybės narės turi gerokai sumažinti vidaus degimo varikliais varomų automobilių išmetamo anglies dioksido kiekį, rasti perspektyvių alternatyvių degalų rūšių ir pasiekti, kad baterijomis varomos elektrinės transporto priemonės būtų masiškai naudojamos rinkoje.

EAR nuomone, šiuo metu nė viena iš pirmiau išvardytų sričių nėra teisingame kelyje.

Automobiliai išmeta tiek pat teršalų, kiek ir prieš 12 metų

Neseniai atlikto EAR tyrimo duomenimis, ES padarė pažangą mažindama šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) išmetimą, išskyrus transporto sektorių, kurio pusę išmetamo ŠESD kiekio lemia vien lengvieji automobiliai.

Atlikus bandymus paaiškėjo, kad per pastaruosius 12 metų įprastinių automobilių išmetamų teršalų kiekis realiame pasaulyje nesumažėjo. Nors per pastaruosius keliolika metų varikliai tapo efektyvesni, reikėjo gaminti galingesnius variklius, kad jie atitiktų naująją sunkesnių automobilių tendenciją, todėl išmetamų teršalų kiekis išliko toks pat.

„Esame priversti pripažinti, kad, nepaisant didelių užmojų ir griežtų reikalavimų, dauguma įprastinių automobilių vis dar išmeta tiek pat CO2, kiek ir prieš 12 metų“, – sakė EAR narys Nikolaos Milionis.

automobilio ismetimo sistema co2
Nuotrauka: Lightspruch / Shutterstock

Be to, auditoriai nustatė, kad iš tinklo įkraunami hibridiniai automobiliai gali būti ne tokie ekologiški, kaip manoma, nes, remiantis bandymų rezultatais, šie modeliai kelyje išmeta 250 proc. daugiau teršalų nei laboratorinėmis sąlygomis.

Taip pat skaitykite: „Įkraunami hibridiniai automobiliai išmeta 350 proc. daugiau CO2 nei bandymuose – remiantis EK užsakymu atliktu tyrimu“.

27 valstybės narės ketina nuo 2035 m. uždrausti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais eksploatavimą. Tačiau EAR nariai pabrėžė, kad alternatyvūs degalai šiuo metu nėra perspektyvūs masinei gamybai, todėl, norint pasiekti ES klimato tikslus, reikės parduoti daug daugiau elektromobilių.

Kadangi vidaus degimo variklių išmetamo CO2 kiekio sumažinti nepavyko arba neįmanoma, vienintelė perspektyvi alternatyva yra baterijomis varomos elektrinės transporto priemonės.

ECA

Tuo tarpu elektromobiliai daugeliui žmonių vis dar neįperkami, o naujų elektromobilių su akumuliatoriais registravimas vis dar yra labai mažas.

Skaitykite  Naujas „Polestar“ modelis Europoje – ar laukti Lietuvoje?

Reikia sumažinti ES gaminamų baterijų kainą

Auditoriai pabrėžė, kad, nepaisant didelės viešosios paramos, ES pagamintų baterijų kaina tebėra daug didesnė, nei planuota, todėl elektromobiliai neįperkami didelei gyventojų daliai.

Maždaug pusę elektromobilių su akumuliatoriais kainos sudaro akumuliatoriaus kaina.

Europoje šiuo metu daugiausia parduodamų elektromobilių (kuriuos skatina valstybės subsidijos) kaina viršija 30 000 eurų, o vidutinė akumuliatorių kaina yra 15 000 eurų.

elektromobilio baterija
Asociatyvi nuotr.

Norint išspręsti kainų problemą, Europos elektromobilių akumuliatorių pramonei reikia postūmio.

Europoje pagaminama mažiau nei 10 proc. visų akumuliatorių, o didžiąją dalį jų gamina ne Europos bendrovės. Visame pasaulyje 76 proc. šios produkcijos tenka Kinijai.

Viena iš ypatingų kliūčių blokui yra didžiulė priklausomybė nuo išteklių importo iš dažnai nestabilių šalies viduje šalių. 87% Europos ličio žaliavos importuojama iš Australijos, 80% mangano – iš Pietų Afrikos Respublikos ir Gabono, 68% kobalto – iš Kongo Demokratinės Respublikos, 40% grafito – iš Kinijos.

Auditorių teigimu, jei ES pajėgumai ir konkurencingumas smarkiai nepadidės, „e. automobilių revoliucija“ Europoje priklausys nuo importo.

Tai gali turėti neigiamos įtakos šalies automobilių pramonei, kurioje šiuo metu dirba 3 mln. žmonių.

„Elektromobiliai iš tiesų gali tapti dviguba ES dilema: tarp ekologinių prioritetų ir pramonės politikos, tarp aplinkosaugos ambicijų ir vartotojų piniginių“, – sakė EAR narė Annemie Turtelboom.

Tuo tarpu turima įkrovimo infrastruktūra vis dar yra nepakankama ir labai skiriasi įvairiose šalyse. 70 proc. įkrovimo taškų yra Prancūzijoje, Vokietijoje ir Nyderlanduose.

EAR ragina imtis skubių veiksmų, kad Europos pramonė galėtų gaminti e. automobilius dideliu mastu ir konkurencingomis kainomis, kartu užtikrinant žaliavų tiekimą ir gerinant įkrovimo infrastruktūrą visame žemyne.

Šaltinis: Euronews / Doloresz Katanich
Žymos: elektromobiliai
Dalintis41DalintisSiųstiDalintis7

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.