Atspėkite ką? Galima konstruktyviai kritikuoti tai, kas jums patinka. Keletas mandagių ir produktyvių tiesos žodžių niekam ir niekam nepakenks – įskaitant ir elektrinę transporto priemonę. „Nuo pat pirmojo automobilio vairavimo 1982 m. esu jo gerbėjas. Prieš elektra varomus automobilius? Ne aš.“ – sako, Mike’as Rutherfordas.
Tačiau jei politikai, gamintojai, mažmenininkai, prekybos asociacijos, infrastruktūros organizacijos ir kiti nepripažins ir nespręs keblumų, kurie vis dar trukdo plačiai auditorijai naudoti elektromobilius, kyla pavojus, kad šie automobiliai bus priskirti „nevykusių produktų“ kategorijai, kaip ir „Betamax“ vaizdo magnetofonas.
Nuolatinės problemos, susijusios su elektromobilių suvokimu, nesupratimu, didelėmis mažmeninėmis kainomis, stabdančiais pardavimais, infrastruktūros problemomis ir nerimu dėl ridos ir perpardavimo vertės. Greitas sprendimas – automobilių pramonė ir jos paskirtos spaudimo grupės NEvadina jų BEV (baterijomis varomos elektrinės transporto priemonės). Pirkėjai nekalba apie tai, kad nori ar turi BEV. Todėl atsisakykite šios kvailos, įmonėje vartojamos terminologijos ir vietoj to kalbėkite apie grynai elektrinius, 100 proc. elektrinius arba visiškai elektrinius automobilius. Taip pat tinka ir elektrinės transporto priemonės (EV). Darbas atliktas.
Vartotojai pageidauja daugiau informacijos apie realią nuvažiuojamą ridą, ypač žiemos mėnesiais, kai akumuliatoriaus baterija išsenka. Be to, vangios nacionalinės ir vietos valdžios institucijos, „National Grid“ ir kiti subjektai turi gerokai paspartinti veikiančių kabelių prijungimą prie ką tik įrengtų viešųjų įkroviklių. Taip pat skaitykite: „Viešosios elektromobilių įkrovimo stotelės virto kapinėmis: išsikrovę elektromobiliai ir užšalę įkrovimo kištukai“.
Be to, elektromobilių gamintojai ir pardavėjai turi pritraukti privačius, ne įmonės automobiliu važinėjančius vairuotojus, kurie nesirenka elektromobilių masalo. Jie įsigyja naujas transporto priemones iš savo apmokestintų pajamų, tačiau didžioji dauguma (pernai daugiau nei 91 proc.) užsisakė modelius su benzininiais arba dyzeliniais varikliais – daugiausia dėl to, kad grynų elektromobilių kainos išliko labai per didelės. Pasak Al Gore’o, tarptautinių analitikų ir pramonės atstovų, 100 proc. elektra varomi automobiliai pasieks „kainų paritetą“ su analogiškais vidaus degalų varikliais varomais modeliais.
Tačiau šiandien pigiausias Jungtinėje Karalystėje prieinamas grynai elektrinis „Vauxhall Corsa Design“ kainuoja 32 445 svarų sterlingų (37 840 eurų), o pradinio lygio grynai benzininis variantas – 19 625 svarų sterlingų (22 891 eurus), taigi elektrinis automobilis yra 65 proc. brangesnis už jo analogą su vidaus degalų varikliu. Tai yra didelė nelygybė, o ne paritetas. Be to, dar vienas brangus galvos skausmas – 28 draudimo grupė elektromobiliui, palyginti su 12 grupe vidaus degalų varikliui. Ir paskutinis lašas, kuris perlaužia elektromobilio nugarą, yra papildoma našta – tai vienas iš greičiausiai nuvertėjančių automobilių rinkoje, per pirmuosius 36 mėnesius praradęs daugiau nei du trečdalius, beveik 23 tūkst. sarų sterlingų (26 819 eurų) savo vertės. Taip pat skaitykite: „Ar elektromobiliai yra ekologiški? Gamyba, eksploatacija ir utilizacija“.
Gamintojas neturi kito pasirinkimo, kaip tik nedelsdamas tūkstančiais sumažinti aukštas mažmenines savo elektromobilių kainas ir (arba) pasiūlyti nulinį finansavimą, nemokamus įkroviklius namuose, ilgesnes garantijas, nemokamą techninę priežiūrą ir garantuotą didesnę likutinę vertę. Konkuruojančios įmonės, kurios taip pat kaltos, kad parduoda per brangius elektromobilius pirkimo, lizingo, draudimo ir likutinių verčių atžvilgiu, turi nedelsdamos imtis savo pačių ne mažiau drastiškų priemonių. Vidutinės trukmės laikotarpiu žemesnės klasės elektromobiliai galėtų sumažinti akivaizdžius kainų skirtumus. Tolesnėje ateityje būtina kurti naujesnius, pigesnius ir ekonomiškesnius modelius, medžiagas, akumuliatorius ir kitas technologijas.
Priešingu atveju elektriniai automobiliai, kurie turėtų būti vieni geriausių vartojimo produktų, savižudiškai išstums save iš rinkos, kaip tai padarė puikus, bet per brangus „Betamax“.