„Europa negali atšaukti 2035 m.“ – mano „Renault“ ir asociacijos ACEA vadovas Luca de Meo. Šią nuomonę jis išsakė Ženevos automobilių parodoje šių metų Europos Parlamento rinkimų akivaizdoje. Tačiau jis mano, kad kelią į anglies dioksido išmetimo mažinimą turėtų apibrėžti ne politikai.
Pastaruoju metu vis garsiau kalbama apie 2035 metus ir draudimą parduoti vidaus degimo varikliais varomus automobilius. Visa tai vyksta po birželį įvyksiančių Europos Parlamento rinkimų ir numatomo „žaliųjų“ pasitraukimo iš valdžios. Jei taip atsitiks, 2035 m. planai bus peržiūrėti.
Pasirodo, kad tai nėra automobilių bendrovių svajonių scenarijus. Kodėl? Dėl daugiamilijardinių investicijų, kurias jos investavo į elektromobilumo plėtrą, o už jų slypi būtinybė laikytis Europos Sąjungos planų.
Kas gali nutikti per rinkimus?
„Prieš trejus metus mums buvo pasakyta, kad jei negaminsime 100 proc. elektrinių automobilių, tapsime zombiais. Dabar visi svarsto, ar tikrai prasminga naudoti elektromobilius.“ – teigia de Meo.
Nepaisant to, jis mano, kad elektra yra pažanga, kurios nereikėtų atsisakyti. Pasak italo, 2035 m. keliuose dominuos elektromobiliai, tačiau vis dar važinės ir daug vidaus degimo automobilių.
„Renault“ vadovas sutinka, kad išmetamųjų teršalų kiekis turi būti panaikintas. Tačiau būdas, kaip to pasiekti, negali būti primestas įmonėms.
„Ne automobilių bendrovės turi nuspręsti, ar mažinti anglies dioksido išmetimą. Jei valdžios institucijos mums nurodys, kad turime panaikinti išmetamųjų teršalų kiekį, mes tai padarysime, bet tegul bent jau nenurodinėja, kaip tai padaryti. Palikime tai spręsti inžinieriams ir technikams“, – įsitikinęs de Meo.
Italas taip pat pastebi, kad problema yra ta, jog Europoje elektra yra tiesiog brangi. „Už energiją mokame tris kartus daugiau nei amerikiečiai ir du kartus daugiau nei kinai“, – sako jis.
„Be komentarų“
Per susitikimą su žurnalistais Ženevos parodoje „Renault“ vadovas taip pat užsiminė apie planus sukurti „Airbus“ atitikmenį automobilių srityje. „Nenoriu to komentuoti. Eikite ir paklauskite Tavareso [bendrovės „Stellantis“ vadovo],“ – pareiškė de Meo.
O kaip dėl „Twingo“ ir jo platformos suteikimo „Volkswagen“? „Twingo“ automobiliui kuriame platformą, kuri leis mums pelningai parduoti naujos kartos elektromobilį už mažiau nei 20 000 eurų. Ji iš esmės bus paremta naujojo „Renault 5“ platforma, „Ampere Small“, – sako de Meo.
„Taigi imame platformą, ją sutrumpiname, pakeičiame akumuliatorių, variklius, elektroniką ir iki 2026 m. galime sumažinti kainą 40-50 proc. Šią architektūrą stengsimės sukurti per dvejus metus, o tai būtų rekordas. Galbūt norint grįžti prie mažų automobilių, kuriuos žmonės galėtų pirkti Europoje, gamybos, vertėtų suvienyti jėgas ir pasidalyti investicijų ar pajėgumų panaudojimo išlaidas“, – priduria jis.
Galiausiai de Meo pripažino, kad nuo 2035 m. atsisakyti automobilių su vidaus degimo varikliais vis dar įmanoma. Tačiau jis mano, kad „tam turi būti sudarytos tinkamos sąlygos“.
Prisijunkite prie „Elektromobiliai ir Vandeniliniai auto“ grupės.