Europos automobilių gamintojai ateina į protą. Po trumpalaikės euforijos jie pradeda blaiviau žvelgti į elektromobilių ateitį.
Entuziazmo laikotarpis baigiasi. Elektromobilių pardavimų augimo lėtėjimas yra realybė. Pardavimų augimas Europoje šiais metais bus apie 5 proc. Palyginti su 14 proc. augimu 2023 m., tai yra staigus ir daugeliui netikėtas sulėtėjimas. Rinka paprasčiausiai pervertino pokyčių tempą. Tie, kurie turėjo pirkti, jau nusipirko. Likusius bus sunku įtikinti ar priversti pereiti prie elektromobilių.
Bendrovės reaguoja į mažesnę paklausą, pasiūlos problemas, baigiančias galioti subsidijas ir agresyvią Kinijos prekių ženklų kainodarą. Ypač pastarasis faktas verčia jas susimąstyti. Nepaisant to, kad kinai yra pasaulio elektromobilių lyderiai, į Europą jie žengia siūlydami ne tik elektromobilius, bet ir vidaus degimo transporto priemones, įskaitant dyzelinius agregatus.
Taip pat skaitykite: „Kinijos BYD tieks elektromobilius Europos automobilių lizingo bendrovei „Arval““.
„Volvo“ perduoda „Polestar“ į „Geely“ rankas
Tokiomis aplinkybėmis „Volvo“ atsikrato „Polestar“, o Prancūzijos „Renault“ paskelbė, kad atsisako pirminio viešo bendrovės „Ampere“ siūlymo. Elektromobilių paklausa sumažėjo, todėl daugelis gamintojų atidėjo naujų modelių pristatymą, o automobilių nuomos bendrovės sumažino tokių automobilių pirkimą savo automobilių parkams. Todėl Europos gamintojai neturi kito pasirinkimo. Jie turi reaguoti.
Kiti taip pat lėtėja
„Polestar“ pavyzdys rodo, kad konkuruoti su milžinais nėra lengva. Pozicija, kurią pernai pasiekė „Tesla“, tapusi Nr. 1 Europoje, ir BYD, kuri vis stipriau žengia į Europos rinką, siūlydama elektromobilius daug mažesnėmis kainomis nei konkurentai, kelia grėsmę visiems prekės ženklams, kurie neturi savo idėjos. Tokiems kaip „Polestar“ tai reiškia rimtas problemas, jei ne mirties nuosprendį. Beje, bėdos gresia ne tik Europos prekiniams ženklams. Vietnamo gamintojo VinFast akcijų vertė per pastaruosius šešis mėnesius sumažėjo 85%.
Taip pat skaitykite: „Kinijos BYD lenkia „Tesla“ ir kitus automobilių gamintojus, nes siekia tapti didžiausiu Europos elektromobilių rinkos dalyviu“.
Sausį „Tesla“ pardavė tik vieną elektromobilį Pietų Korėjoje
Korėjiečiai dėl infliacijos mažina išlaidas. Be to, jie nesidomi elektra, nes baiminasi, kad užsidegs baterijos. Juos taip pat atbaido mažas įkroviklių skaičius. Taigi, kaip matote, skeptiškas požiūris į elektromobilumą nėra tik Europos konservatorių išradimas. Tiesiog niekas už Europos ribų nekelia sau tokių ambicingų tikslų, kuriuos sunku pasiekti trumpuoju laikotarpiu.
Tačiau tai, kad elektromobilių diegimo tempai lėtėja, nebūtinai yra bloga žinia. Tai yra stiprus signalas, kad optimizmas buvo perdėtas. Rinka nėra pasirengusi ilgai išlaikyti tokį pokyčių tempą. Trumpalaikis sulėtėjimas yra natūralus reiškinys. Tačiau rinkoje vis dar turėtų būti vietos ne tik elektra varomiems automobiliams. Šio akivaizdumo ignoravimas gali turėti skaudžių pasekmių prekės ženklams, kurie atsisako jį pripažinti. Pirmosios aukos, kaip matote, jau yra.
Prisijunkite prie „Elektromobiliai ir Vandeniliniai auto“ grupės.