Europos Sąjunga, norėdama patenkinti prognozuojamą paklausą, per metus turi įrengti beveik aštuonis kartus daugiau elektromobilių įkrovimo taškų nei 2023 m., pirmadienį pareiškė Europos automobilių gamintojų grupė ACEA.
ACEA teigimu, pernai visame bloke buvo įrengta šiek tiek daugiau nei 150 000 viešųjų įkrovimo taškų, iš viso daugiau nei 630 000.
Pareiškime teigiama, kad tai yra gerokai mažiau nei maždaug 410 000, kurių reikia kasmet, kad Europos Komisija iki 2030 m. pasiektų savo tikslą – 3,5 mln.
Tačiau ACEA įspėjo, kad paklausa greitai viršijo šį tikslą: 2017-2023 m. elektromobilių pardavimai ES augs tris kartus sparčiau nei įkrovimo taškų įrengimas.
„Esame labai susirūpinę, kad pastaraisiais metais infrastruktūros plėtra neatsiliko nuo akumuliatorinių elektrinių automobilių pardavimų“, – pareiškime teigė ACEA generalinė direktorė Sigrid de Vries.
„Be to, kyla pavojus, kad ateityje šis infrastruktūros atotrūkis gali dar labiau padidėti – daug labiau, nei prognozuoja Europos Komisija.“
ACEA apskaičiavo, kad iki 2030 m. reikės 8,8 mln. įkrovimo taškų, kad būtų patenkinta paklausa, t. y. 1,2 mln. per metus, t. y. aštuonis kartus daugiau nei pernai.
„Jei norime panaikinti infrastruktūros atotrūkį ir pasiekti klimato kaitos tikslą, būtina skubiai didinti investicijas į viešąją įkrovimo infrastruktūrą“, – pridūrė de Vriesas.