Europos Komisija įspėjo tris Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintojus, kad jie nepateikė pakankamai informacijos, reikalingos antisubsidijų tyrimui, teigia du su byla susipažinę asmenys.
Jei Komisija nuspręs, kad atrinktų bendrovių BYD, SAIC ir Geely pateiktos informacijos nepakanka, apskaičiuodama tarifus ji gali pasinaudoti kitur turimais įrodymais, o tai gali juos padidinti.
Tokio pobūdžio įspėjimų dažnai pasitaiko ES prekybos apsaugos bylose. Iš tiesų visose 10 ankstesnių antisubsidijų bylų prieš Kiniją, kuriose priemonės vis dar taikomos, Komisija naudojo tokius „turimus faktus“, kad užpildytų tam tikras spragas.
Įmonėms suteikta teisė atsakyti į įspėjimą, teigė žmonės.
SAIC teigė, kad „visapusiškai bendradarbiavo“ su Komisija ir pateikė visą reikiamą informaciją pagal Pasaulio prekybos organizacijos ir ES taisykles.
„Verta pabrėžti, kad komerciškai neskelbtina informacija, pavyzdžiui, akumuliatoriaus sudėtis, neturėtų priklausyti šiai kategorijai“, – sakoma „WeChat“ žinutėje.
Paklausta, ar Briuselis paprašė informacijos apie akumuliatoriaus sudėtį, bendrovė atsisakė komentuoti.
„Geely“ atsisakė komentuoti. BYD neatsakė į prašymą pakomentuoti vėlyvą valstybinės šventės dieną.
Kinijos prekybos rūmai prie ES teigė, kad pateikti įtarimai dėl nebendradarbiavimo yra nepagrįsti ir kad bendrovės dalyvavo keliuose klausimynų etapuose ir padėjo atlikti patikrinimus vietoje.
Be to, bendrovės mano, kad kai kurie ES reikalavimai yra pertekliniai, įskaitant griežtus terminus išsamiems dokumentams pateikti, reikalavimus, kurie viršija bendrovių galimybes pateikti įrodymus, ir prašymus pateikti verslui jautrią informaciją apie tiekėjus.
Komisija, kuri prižiūri 27 valstybių narių Europos Sąjungos prekybos politiką, spalio mėn. pradėjo tyrimą dėl to, ar Kinijoje gaminamoms elektra varomoms akumuliatorinėms transporto priemonėms nebuvo taikomos iškraipančios subsidijos ir ar joms nereikėjo taikyti papildomų tarifų.
Kinijos mašinų ir elektronikos produktų importo ir eksporto prekybos rūmai (CCCME) anksčiau šį mėnesį teigė, kad tyrimas buvo nukreiptas prieš Kinijos gamintojus.
Be kita ko, ji skundėsi, kad Komisija iš atrinktų Kinijos gamintojų pareikalavo labai daug informacijos.
„Negalima atmesti galimybės, kad Komisija, siekdama padidinti subsidijų maržas, gali remtis tuo, kas prekybos apsaugos kalboje vadinama „turimais faktais““, – tuomet sakė CCCME viceprezidentas Shi Yonghong.
Spalio 4 d. oficialiai pradėtas tyrimas gali trukti iki 13 mėnesių. Praėjus devyniems mėnesiams nuo tyrimo pradžios Komisija gali nustatyti laikinuosius antisubsidijų muitus.