Europos automobilių pramonė paragino imtis „skubių pagalbos priemonių“, nes regione mažėja elektromobilių pardavimai.
Naujų automobilių registracijos duomenys rodo, kad 2024 m. rugpjūtį elektrinių transporto priemonių pardavimai sumažėjo 45 proc. – 92 627 pardavimai, palyginti su 165 204 pardavimais tuo pačiu metu 2023 m., o baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių rinkos dalis sumažėjo nuo 21 proc. iki 14,4 proc.
Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) teigė, kad šį nuosmukį lėmė Vokietija ir Prancūzija – didžiausios naujų automobilių rinkos Europos Sąjungoje.
ACEA atstovauja 15 Europos automobilių, furgonų, sunkvežimių ir autobusų gamintojų, įskaitant „BMW Group“, „Ford of Europe“, „Hyundai Motor Europe“, JLR, „Mercedes-Benz“, „Nissan“, „Renault Group“, „Toyota Motor Europe“ ir „Volkswagen Group“.
Vokietijoje elektromobilių pardavimai rugpjūtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m., sumažėjo 68,8%, o Prancūzijoje – 33,1%.
Apskritai 2024 m. rugpjūtį naujų automobilių rinka Europos Sąjungoje sumažėjo 18,3 proc. 2024 m. rugpjūtį benzininių automobilių pardavimai sumažėjo 17,1 proc. ir dyzelinių automobilių pardavimai sumažėjo 26,4 proc.
Nuo šių metų Europoje užregistruota 902 011 elektromobilių, kurie sudaro 12,6 proc. naujų automobilių rinkos.
Pranešime žiniasklaidai ACEA teigė, kad nors automobilių gamintojai rėmė perėjimą prie elektrifikuotų transporto priemonių, „kiti būtini šio sisteminio perėjimo elementai nėra sukurti“.
Automobilių lobistinė grupė paragino ES politikos formuotojus iki 2025 m. persvarstyti lengvųjų ir sunkiųjų transporto priemonių išmetamo CO2 kiekio taisykles, numatytas atitinkamai 2026 m. ir 2027 m.
„Mums trūksta esminių sąlygų, kad būtų pasiektas reikiamas nulinės taršos transporto priemonių gamybos ir diegimo postūmis: įkrovimo ir vandenilio papildymo infrastruktūros, taip pat konkurencingos gamybos aplinkos, nebrangios žaliosios energijos, pirkimo ir mokesčių lengvatų, saugaus žaliavų, vandenilio ir akumuliatorių tiekimo“, – teigė ACEA valdyba.
„Ekonomikos augimas, vartotojų pritarimas ir pasitikėjimas infrastruktūra taip pat nėra pakankamai išvystyti.“
ACEA valdyba teigė, kad didėja susirūpinimas dėl to, ar pavyks pasiekti 2025 m. lengviesiems automobiliams ir furgonams nustatytus CO2 emisijų mažinimo tikslus, nes taisyklės nebuvo pakoreguotos atsižvelgiant į geopolitinio ir ekonominio klimato pokyčius.
„Įstatymui būdingas nesugebėjimas prisitaikyti prie realių pokyčių dar labiau mažina sektoriaus konkurencingumą“, – teigė valdyba.
„Dėl to kyla bauginanti grėsmė, kad arba bus skiriamos milijardinės baudos, kurias būtų galima investuoti į perėjimą prie nulinės taršos, arba bus be reikalo mažinama gamyba, naikinamos darbo vietos ir silpninama Europos tiekimo ir vertės kūrimo grandinė tuo metu, kai susiduriame su aršia kitų automobilių gamybos regionų konkurencija.“
Europos Sąjunga įvedė importo mokestį Europoje parduodamiems importuojamiems kiniškiems elektromobiliams, kuriuos, jos teigimu, Kinijos vyriausybė nesąžiningai subsidijavo, kad juos būtų galima įsigyti pigiau, „sukeldama ekonominės žalos grėsmę ES BEV gamintojams“.