Pasak susipažinusių asmenų, „Ford“ pradėjo mažinti akumuliatorių tiekėjų užsakymus, kad sustabdytų didėjančius elektromobilių nuostolius, nes sparčiai mažėjančioje iš tinklo įkraunamų modelių rinkoje mažina savo ambicijas.
„Ford“ toliau bendradarbiauja su akumuliatorių tiekėjais, tarp kurių yra Pietų Korėjos bendrovės „SK On“ ir „LG Energy Solution“, taip pat Kinijos bendrovė „Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.“, – teigė žmonės, kurie prašė neskelbti jų pavardžių ir neatskleisti vidinių sprendimų.
Lapkritį „Ford“ pranešė, kad Maršalo mieste planuojama elektromobilių akumuliatorių gamykla bus gerokai mažesnė, nei planuota iš pradžių, iš dalies dėl to, kad elektromobilių diegimas neauga taip sparčiai, kaip tikėjosi automobilių gamintojas ir pramonė.
Lapkritį „Ford“ pranešė, kad Maršalo mieste planuojama elektromobilių akumuliatorių gamykla bus gerokai mažesnė, nei planuota iš pradžių, iš dalies dėl to, kad elektromobilių diegimas neauga taip sparčiai, kaip tikėjosi automobilių gamintojas ir pramonė. Tiekėjai, tokie kaip akumuliatorių gamintoja „Our Next Energy“, jaučia sunkumus, nes automobilių pramonė lėčiau pereina prie elektromobilių.
Šis žingsnis yra dalis „Ford“ elektromobilių strategijos, pagal kurią 12 mlrd. JAV dolerių mažinamos išlaidos akumuliatoriais varomiems modeliams, atidedamas naujų elektromobilių gaminimas, mažinamos kainos, atidedamos ir mažinamos planuojamos akumuliatorių gamyklos. Šiais metais „Ford“ prognozuoja iki 5,5 mlrd. dolerių nuostolių, o generalinis direktorius Jimas Farley neseniai pareiškė, kad jos EV padalinys „Model e“ „šiuo metu yra pagrindinė visos bendrovės našta“.
„Ford“ atstovas spaudai sakė, kad bendrovė paprastai nekomentuoja santykių ar sąlygų su tiekėjais. CATL teigė, kad „bendradarbiavimas su „Ford“ vyksta įprasta tvarka“, tačiau nepateikė išsamesnės informacijos. „SK On“ ir „LG“ teigė, kad jų sutartys su „Ford“ lieka galioti, tačiau iš karto nesureagavo į užsakymų pakeitimo galimybę.
Kadangi elektromobilių kainos krito, o paklausa sumažėjo, „Ford“ nuostoliai, tenkantys vienam elektromobiliui, pirmąjį ketvirtį viršijo 100 000 JAV dolerių, o tai yra daugiau nei dvigubai daugiau nei praėjusiais metais, teigė vienas iš minėtų asmenų.
„Bloomberg Intelligence“ apskaičiavo, kad „Ford“ nuostoliai, kuriuos šiais metais tikisi patirti savo elektrinių transporto priemonių padalinyje, beveik sunaikins pelną, gaunamą iš „Ford Blue“ padalinio, gaminančio tradicines vidaus degimo varikliu varomas transporto priemones, įskaitant visureigį „Bronco“ ir benzinu varomus hibridinius automobilius, tokius kaip sunkvežimis „Maverick“.
„Dėl to kyla klausimų dėl didelių investicijų į elektromobilius protingumo“, – rašė BI analitikai Steve’as Manas ir Peteris Lau gegužės 3 d. tyrimo pranešime.
Sumažėjęs užsakymų skaičius – tai dar vienas ženklas, kad pramonę kamuoja galvos skausmas. JAV automobilių gamintojai susiduria su elektromobilių paklausa, kuri ir toliau neatitinka lūkesčių. Tuo tarpu akumuliatorių gamintojai Pietų Korėjoje, Kinijoje ir kitur susiduria su neparduotų atsargų likučiais.
Tai savo ruožtu daro įtaką pagrindinių metalų, tokių kaip litis, kobaltas ir nikelis, kainoms, kurios šiais metais buvo daugiametėse žemumose ir stabdo investicinius sprendimus dėl naujų projektų, o kai kuriais atvejais lemia kasyklų uždarymą.
„Ford“ pareigūnai teigia, kad jie sumažino tūkstančius išlaidų savo elektra varomiems automobiliams, kad jie taptų pelningi, tačiau taip pat turėjo sumažinti kainas, kad išliktų konkurencingi prieš rinkos lyderę „Tesla“, kuri savo modeliams taiko agresyvias nuolaidas.
„Matėme, kad kainos gana smarkiai mažėja, todėl nesugebėjome neatsilikti mažindami sąnaudas“, – balandžio 24 d. analitikams sakė „Ford“ vyriausiasis finansų direktorius Johnas Lawleris, kalbėdamas apie bendrovės pelną. „Tačiau šiais metais mes siekiame sumažinti kuo daugiau sąnaudų, susijusių su „Model e“ modeliu, ir visa tai darome siekdami teigiamos maržos.“
Penktadienį Lawleris buvo paaukštintas į pirmininko pavaduotojo pareigas, kad galėtų sutelkti dėmesį į ilgalaikę strategiją ir padėti rasti būdą, kaip sustabdyti EV nuostolius.
„Ford“ sparčiai kuria mažus elektromobilius, kurių kaina prasidės nuo 25 000 JAV dolerių, o debiutas įvyks 2026 m. pabaigoje, pranešė „Bloomberg“. Farley yra sakęs, kad šie modeliai bus pelningi per pirmuosius metus rinkoje.
Šį mėnesį duotame interviu Lawleris teigė, kad labai svarbu rasti kelią į elektromobilių pelningumą, kad bendrovė išgyventų ilgalaikėje perspektyvoje.
„Modelis e turi būti savarankiškas“, – sakė jis. „Jis turi būti pelningas ir užtikrinti investuoto kapitalo grąžą.“