Sumažėjus elektromobilių paklausai, „Mercedes“ nebekurs MB.EA architektūros, skirtos būsimiems E ir S klasių modeliams. Vietoj to ji toliau tobulins esamą EVA2 platformą.
„Mercedes-Benz“ stabdo visiškai elektrinės platformos MB.EA, skirtos didesniems modeliams, tokiems kaip S ir E klasės, kūrimą, nes perėjimas prie elektromobilių lėtėja, o elektromobilių kūrimo sąnaudos vis didėja.
Vietoj 2028 m. planuojamos pradėti gaminti MB.EA Large architektūros dėl ekonominių priežasčių bus toliau plėtojama esama bendrovės elektrinių transporto priemonių architektūra (EVA2), pirmadienį pranešė Vokietijos verslo laikraštis „Handelsblatt“.
„Mercedes“ tikisi lygiagrečiai kurti vidaus degimo ir elektrinius automobilius ilgiau nei iš pradžių manyta – iki pat 2030-ųjų.
„Mercedes“ patvirtino „Handelsblatt“ pranešimą „Automotive News Europe“ leidiniui „Automobilwoche“. „Pertvarkos tempą lems rinkos sąlygos ir mūsų klientų pageidavimai“, – teigė bendrovė.
2030 m. elektromobilių tikslui iškilo grėsmė
Vasario mėn. „Mercedes-Benz Group“ generalinis direktorius Ola Kallenius teigė, kad tikslas iki 2030 m. visiškai pereiti prie elektromobilių dabartinėmis rinkos sąlygomis nebus pasiektas, nes paklausa neatsiliks.
„Mercedes“ tikisi, kad iki dešimtmečio pabaigos elektrifikuoti – visiškai elektriniai ir hibridiniai – automobiliai sudarys iki pusės pardavimų.
Jei bus pakankama paklausa, vidaus degimo variklio (VDV) modeliai galėtų būti parduodami „iki 30-ies“, praėjusią savaitę sakė Kallenius.
Vasario mėn. bendrovė įspėjo, kad dėl lėtesnės, nei tikėtasi, paklausos elektromobiliai daugelį metų išliks brangesni už automobilius su vidaus degalų varikliais, ir pripažino, kad vartotojų apetitas elektromobiliams yra menkas.
„Mercedes“ vis dar planuoja pristatyti visiškai elektrinį G klasės visureigį, kuris šio mėnesio pradžioje buvo pristatytas Pekino automobilių parodoje.
Bendrovė pranešė apie 30 proc. sumažėjusį pirmojo ketvirčio pelną prieš palūkanas ir mokesčius (EBIT) – iki 3,86 mlrd. eurų (4,13 mlrd. JAV dolerių).
„Mercedes“ susiduria su daugybe iššūkių – nuo pigių konkurentų iš Kinijos iki spirale augančių išlaidų, susijusių su įmonėje įdiegta operacine sistema MB.OS, nes ji pertvarko savo pardavimo modelį ir parduoda paskutines likusias bendrovei priklausančias parduotuves privatiems investuotojams.
„Mercedes“ planuoja pereiti prie vadinamojo agentūrinio modelio, pagal kurį bendrovė kontroliuotų atsargas ir siūlytų nustatytas kainas parduodama internetu.
Europos automobilių gamintojai susiduria su lėtėjančiais elektromobilių pardavimais, nes entuziazmas dėl šių transporto priemonių mažėja, nes palaipsniui atsisakoma dosnių subsidijų, skirtų paklausai skatinti.
Kainų karas tarp elektromobilių gamintojų, kuriam vadovauja „Tesla“, taip pat turi įtakos maržoms.
EV, skaitmeniniai perėjimai
„Gartner“ analitikas Pedro Pacheco teigė, kad „Mercedes“ yra viena iš daugelio senųjų automobilių gamintojų, kuriems sunkiai sekasi įveikti du transformacijos iššūkius – skaitmeninimą ir elektrifikavimą.
„Visi jie susidūrė su sunkumais, kai galbūt elektromobilių pardavimai nebuvo tokie dideli arba maržos nebuvo tokios didelės, kaip tikėtasi“, – sakė Pacheco. „Jie ėmė šiek tiek baimintis ir dabar atsitraukia nuo savo pradinių įsipareigojimų dėl elektrifikavimo.“
Jis teigė, kad nors elektromobilių pardavimai ir toliau auga, šis augimas lėtėja, o netikrumas rinkoje verčia senus automobilių gamintojus imtis gynybinių veiksmų.
„Suprantu šių senųjų originalios įrangos gamintojų poziciją, tačiau problema ta, kad jie per daug vengia rizikos“, – sakė Pacheco. „Jie linkę grįžti prie seno nusistovėjusio produkto ir melžti karvę iki pat galo.“
Jis teigė, kad dviprasmiškumas, kai bandoma dirbti su dviem skirtingomis produktų kategorijomis, gali labai klaidinti vartotojus ir investuotojus.
„Rinką šiuo metu kamuoja tam tikras sąstingis, ypač didžiausioje rinkoje – Vokietijoje, kur buvo panaikintos visos finansinės paskatos įsigyti elektromobilį“, – sakė jis.