„Hertz“ galėjo būti nusiteikusi palankiai elektromobilių atžvilgiu po to, kai pradinė sumaištis dėl ankstyvosios pandemijos sukėlė automobilių parko pardavimo vajų, planuodama įsigyti apie 100 000 „Tesla“ elektromobilių, atnaujindama savo automobilių parką 2021 m., be kitų prekės ženklų elektromobilių.
Tačiau, nepaisant to, ką Elonas Muskas kažkada sakė, elektriniai automobiliai nėra brangstantis turtas.
Dabar nuomos milžinė, patyrusi daugybę skaudžių nuostolių, sparčiai traukiasi iš rinkos.
„Hertz“ ketina atsikratyti 30 000 elektromobilių, t. y. 10 000 daugiau, nei iš pradžių planavo, ir tai grindžia dideliu transporto priemonių nusidėvėjimu, kuris 2024 m. pirmąjį ketvirtį, palyginti su praėjusiais metais, padidėjo 588 mln. dolerių.
Įmonė patyrė 195 mln. JAV dolerių išlaidų, susijusių su transporto priemonių nusidėvėjimu, siekdama nurašyti ketvirčio pabaigoje atsargose likusius parduoti skirtus elektromobilius iki tikrosios vertės ir pripažinti per laikotarpį parduotų elektromobilių pardavimo nuostolius
teigiama automobilių nuomos milžinės pranešime.
Iš esmės „Hertz“ siekia uždirbti parduodama naudotus nuomojamus automobilius, kai jie nuvažiuoja tam tikrą ridą. Bent jau anksčiau ji paprastai uždirbdavo pinigų pagal šį verslo modelį, naudodama vidaus degimo transporto priemones. Tačiau tas pats nebuvo taikoma naudotiems elektra varomiems automobiliams.
Dėl to vėlgi kaltos didelės techninės priežiūros išlaidos ir elektromobilių, kuriuos ji įsigijo savo transporto parkams, nusidėvėjimas, o vartotojams kilo problemų dėl elektromobilių įkrovimo patirties.
Pirmąjį ketvirtį bendrovė patyrė 392 mln. JAV dolerių nuostolį, nors jos pajamos, palyginti su tuo pačiu 2023 m. laikotarpiu, padidėjo 2%, o bendros pajamos siekė 2,1 mlrd. dolerių.
„Hertz“ jau kovo mėn. atsistatydino iš generalinio direktoriaus pareigų Stevenas Scherras, kuris, kaip manoma, atsistatydino dėl to, kad nepasiteisino rizika su elektra varomu automobiliu, nors prieš kelerius metus ji atrodė daug žadanti.
„Šio ketvirčio rezultatams įtakos turėjo automobilių parko ir tiesioginės veiklos sąnaudos“, – sakė Gilas Westas, naujasis „Hertz“ vykdomasis direktorius, kuris pareigas pradėjo eiti balandžio mėn. „Mes sprendžiame abi problemas – siekiame užtikrinti tinkamą transporto priemonių pasiūlą už priimtiną kapitalo kainą ir kartu didinti našumą bei mažinti veiklos sąnaudas.“
Be kita ko, „Hertz“ patirtis, susijusi su elektromobiliais, artimiausiu metu gali sumažinti kitų nuomos milžinių norą kurti elektromobilių parkus, ypač atsižvelgiant į tai, kad elektromobilių likutinės vertės nuomos automobilių parkuose artimiausiu metu greičiausiai nepasikeis.