Šiais metais „Renault“ prognozuoja maždaug vienodą pelną, nes automobilių gamintojas bando atremti sumažėjusią elektrinių transporto priemonių paklausą ir pertvarko savo modelių liniją.
Bendrovė mano, kad 2024 m. veiklos marža bus ne mažesnė kaip 7,5 proc., palyginti su 7,9 proc. praėjusiais metais.
Šiais metais „Renault“, kuri planuoja pristatyti 10 naujų modelių, įskaitant pagrindinį visiškai elektrinį R5, taip pat pasiūlė didžiausius dividendus nuo 2019 m. išmokėtų dividendų.
Generalinis direktorius Luca de Meo, kuris pertvarkė „Renault“ nuo tada, kai 2020 m. liepą pradėjo eiti šias pareigas, daugiausia dėmesio skiria naujų elektromobilių sąnaudų mažinimui pasitelkdamas partnerystę, atsisakęs plano parduoti elektromobilių ir programinės įrangos įmonės „Ampere“ akcijas.
IPO projektas susidūrė su priešpriešiniais vėjais, įskaitant dažną „Tesla“ kainų mažinimą ir padidėjusią Kinijos gamintojų konkurenciją.
Taip pat skaitykite: „Elonas Muskas vėl mažina „Tesla“ kainas. Tačiau šį kartą akcija turi „kabliuką““
Pastaruoju metu automobilių su kištukine elektros jungtimi paklausa atvėso. Keletas gamintojų atideda naujų modelių išleidimą į rinką, o automobilių nuomos įmonės mažina pirkimus savo automobilių parkams.
Šiais metais „Renault” nesitiki automobilių rinkų augimo Europoje ir Lotynų Amerikoje ir prognozuoja, kad 2024 m. laisvųjų pinigų srautas bus ne mažesnis kaip 2,5 mlrd. eurų, palyginti su 3 mlrd. eurų praėjusiais metais.
„Išliekame atsargūs apimčių atžvilgiu“, – trečiadienį žurnalistams sakė vyriausiasis finansų direktorius Thierry Pietonas. „Transporto priemones su tam tikru maržos lygiu pakeisime naujomis, daug pelningesnėmis.“
Didesnė pelno marža
2023 m. automobilių gamintojos grynasis pelnas siekė 2,32 mlrd. eurų, palyginti su 2022 m. nuostoliais, kurie siekė 716 mln. eurų ir į kuriuos buvo įskaičiuotas automobilių gamintojos pasitraukimas iš Rusijos. Grynasis pelnas neatitiko vidutinio LSEG apklaustų analitikų 3,52 mlrd. eurų įverčio.
Jos 2023 m. veiklos marža – 7,9 proc. buvo didesnė nei 2022 m., kai ji siekė 5,5 proc. Bendrovė laikėsi savo tikslo iki 2030 m. pasiekti dviženklę maržą.
Grupės pajamos pernai padidėjo 13 proc. iki 52,4 mlrd. eurų – šiek tiek mažiau nei prognozavo analitikai – dėl spartaus augimo pagrindinėje bendrovės rinkoje Europoje ir sėkmingo brangesnių automobilių, tokių kaip kompaktiškas „Megane E-Tech“, pardavimo. Bendrovė pasiūlė 1,85 euro dividendus už akciją.
Praėjusiais metais „Renault“, kuri nutraukė ryšius su ilgamete partnere iš Japonijos „Nissan“, vedė derybas su konkurentais, įskaitant „Volkswagen“, dėl galimo dalijimosi sąnaudomis kuriant platformą labiau prieinamiems elektriniams automobiliams.
Be to, automobilių gamintoja su Kinijos „Zhejiang Geely Holding“ jungia savo vidaus degimo variklių turtą.
Stipresnė grynųjų pinigų padėtis ir maržos augimas yra naujausias ženklas, kad de Meo vadovaujamos automobilių gamintojos permainos duoda rezultatų. Siekdama padidinti pardavimus, „Renault“ sumažino savo transporto priemonių asortimentą ir sutelkė dėmesį į pelningiausias rinkas ir modelius.
De Meo taip pat yra spaudžiamas atgaivinti bendrovės vertę: jos 11 mlrd. eurų rinkos kapitalizacija yra daug mažesnė nei Europos konkurentų, o 12 mėnesių išankstinis kainos ir pelno santykis – pagrindinis akcijų vertinimo rodiklis – yra 2,9, taip pat mažiausias šiame sektoriuje.
Prisijunkite prie „Elektromobiliai ir Vandeniliniai auto“ grupės.