Transporto priemonės panardinimas kelia siaubą. Jei esate kaip aš, mintis, kad netyčia įvažiuosite į ežerą ar upę, yra iki kaulų smegenų stingdantis faktas. Rizika taip pat nėra tokia maža, kaip manote.
Jei atsidurčiau ant priekinės automobilio, kuris greitai prisipildo vandens, sėdynės, ką, po velnių, apskritai daryčiau? Žinau, kad didelio streso situacijoje aš asmeniškai nebūčiau pakankamai stiprus ir neturėčiau priemonių išdaužti skęstančio automobilio langą. Be to, kaip ir dauguma vairuotojų, neturiu jokių langų daužymo įrankių, kad galėčiau net įvykdyti šią užduotį.
Bet, atrodo, „Zeekr“ apie tai pagalvojo. Jos naujausiame visureigyje 7X įdiegta funkcija, sukurta „siekiant spręsti miestų potvynių ir vandens patekimo pavojaus problemą“: „Zeekr 7X“ turi svirtį, kuri leidžia vairuotojui išdaužti langą užliejimo atveju. „Zeekr“ teigia, kad tai pirmoji tokia funkcija pramonėje.
Susisiekiau su „Zeekr“ komunikacijos darbuotojais, kad geriau suprasčiau, kaip ši funkcija veikia. Jie man geriau paaiškino ir atsiuntė du vaizdo įrašus, kuriuose tiksliai parodyta, kaip automobilis gali išdaužti savo stiklą.
Vairuotojo duryse, tiesiai po vairuotojo langų jungikliais, yra nuimamas skydelis. Ten yra svirtis – patraukite svirtį ir ji ištrauks specialų langų daužymo plaktuką, kuris pataikys į lango stiklo apačią, pritvirtintą prie langų reguliatoriaus ir variklio pačiame durų skydelyje. Kompanijos „Zeekr“ atstovas Paulas Chengas sako, kad ši funkcija sukurta taip, kad būtų prieinama. Jai įjungti reikia tik 50 niutonų jėgos. Tačiau pats plaktukas gali išstumti 3 000 niutonų (674 svarų) jėgą, kad sudaužytų langą. Čengas sako, kad tai yra maždaug 33 kartus didesnė jėga už įprasto apsauginio plaktuko smūgio jėgą arba atitinka penkių suaugusių vyrų smūgį į langą vienu metu.
Be to, kadangi langų pertraukiklis yra mechaninis, jis veikia ir tada, kai automobilis neišvengiamai išsijungia apsemtas vandens.
Tai ne tik teorinis dalykas. Kad išbandytų šią funkciją, „Zeekr“ su automobiliu 7X į ežerą įvažiavo Kinijos gelbėjimo komandos „Blue Sky Rescue“, vienos didžiausių Kinijos savanorių paieškos ir gelbėjimo operacijų, narys. Per minutę automobilis buvo beveik visiškai panardintas. Tačiau net ir tada, kai automobilis buvo beveik panardintas, o elektronika neveikė, langų laužtuvas suveikė ir gelbėtojas sugebėjo išplaukti.
„Zeekr“ teigia, kad ši funkcija bus standartinė visuose 7X modeliuose.
Žinoma, apie 7X čia, InsideEVs, jau rašė anksčiau. Tai vidutinio dydžio prabangus krosoveris, skirtas tokiems automobiliams kaip Onvo L60 ir Tesla Model Y. Kainos prasideda maždaug nuo 32 000 JAV dolerių už vieno variklio 7X, kuris didžiąją dalį baterijos ir variklio įrangos dalijasi su labai geru Zeekr 007 sedanu. Jau paskelbtos embarguotos apžvalgos, kurios iš esmės yra teigiamos.
Dar kartą kreipiausi į „Zeekr“, norėdamas išsiaiškinti, ar ši markė planuoja šią gyvybę gelbstinčią funkciją įdiegti likusioje savo modelių gamoje arba kitose su „Geely“ susijusiose markėse. Manau, kad standartinis langų daužiklis puikiai tiktų „Volvo“ arba „Polestar“ – dviem prekiniams ženklams, kurie iš tiesų akcentuoja savo automobilių saugumą ir siekia apsaugoti savo vairuotojų mirtingumą. Man atrodo, kad tai yra beprasmiška.
Taip pat įdomu pastebėti, kad „Zeekr“ pranešime spaudai tiesiogiai teigiama, jog ši funkcija įdiegta siekiant „spręsti miestų potvynių problemą“. Klimato kaita yra reali; 2021 m. NASA nustatė, kad nuo 2000 m. žmonių, gyvenančių vietovėse, kuriose kyla potvynių pavojus, padaugėjo 20-24%. Tiesa, iš dalies tai susiję su pakrančių erozija ir kylančiu jūros lygiu, tačiau didžioji dalis susijusi su ekstremalesniais orų reiškiniais, sukeliančiais potvynius vietovėse, kurios anksčiau nebuvo linkusios į potvynius.
„Zeekr“ įgyvendinimas atrodo paprastas ir veiksmingas. Kas būtų, jei tai įdiegtume ar net privalomai įdiegtume automobiliuose Jungtinėse Amerikos Valstijose? Manau, kad išgelbėtos gyvybės būtų to vertos, nes transporto priemonių užliejimas nėra juokas. Pernelyg daug gyvybių žuvo dėl to, kad buvo galima to išvengti.