JAV elektromobilių gamintojas planuoja statyti didžiausią šalyje automobilių gamyklą, kurioje per metus būtų pagaminama milijonas automobilių.
Vokietijos Brandenburgo žemės aplinkos apsaugos agentūrai suteikus aplinkosaugos leidimą, „Tesla“ buvo pasakyta, kad ji gali pradėti pradinius elektromobilių gamyklos plėtros darbus Grünheide, netoli Berlyno, Vokietijoje.
Tikimasi, kad išplėtus pirmąją Europoje veikiančią Tesla gamyklą gamyba padidės nuo šiuo metu planuojamų 500 000 automobilių per metus, kurių dar nepavyko pagaminti, iki vieno milijono.
Tai pralenktų pagrindinę „Volkswagen“ gamyklą Volfsburge ir Grünheide taptų didžiausia automobilių gamintojo gamykla šalyje.
Naujasis leidimas leidžia automobilių gamintojui pradėti pirmąjį iš trijų planuojamų plėtros etapų, įskaitant sandėliavimo patalpų infrastruktūros, akumuliatorių elementų bandymų laboratorijos ir logistikos patalpų statybą.
„Tai svarbus etapas, suteikiantis mums reikiamą planavimo saugumą, kad ateityje galėtume dar greičiau įgyvendinti projektus“, – naujienų agentūrai DPA sakė „Tesla“.
Vėlesniuose etapuose gali atsirasti naujų pastatų, skirtų automobilių ir akumuliatorių gamybai.
Gigafabrike Grünheide dirba 12 500 darbuotojų ir jis laikomas svarbiausiu, kad „Tesla“ galėtų patenkinti augančią paklausą Europos rinkoje.
„Tesla“ vadovas Elonas Muskas pavadino gamyklą „itin svarbia siekiant paspartinti įperkamų elektrinių transporto priemonių gamybą“.
Tačiau šiuo metu elektromobilių paklausa Europoje mažėja, todėl neaišku, kada „Tesla“ įgyvendins savo planus didinti gamybą.
Plėtros planai vertinami prieštaringai
„Tesla“ sulaukė daug kritikos dėl gamyklos po to, kai palydovinės nuotraukos parodė, kad bendrovė, gerai žinoma dėl to, kad gamina nulinės taršos automobilius gamyklose, naudojančiose atsinaujinančiąją energiją, iškirto apie 500 000 medžių, kad Vokietijoje galėtų pastatyti giga gamyklą.
Dabartinis Aplinkos apsaugos agentūros leidimas susijęs su statybos darbais, kurie bus vykdomi „Tesla“ jau priklausančioje žemėje.
Tačiau Grünheidės vietos taryba anksčiau pritarė kitai automobilių gamintojo statybai – geležinkelio stoties statybai dar ne „Tesla“ priklausančiame sklype, dėl kurios reikėtų iškirsti medžius.
Po vietos gyventojų ir aplinkosaugininkų protestų planai buvo sumažinti. Pasak „Der Spiegel“, tai reiškia, kad reikės iškirsti mažiau medžių, nei planuota iš pradžių.