Europoje išaugo tik iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių pardavimai, tačiau automobilių gamintojai labiausiai praranda ant elektra varomų automobilių. Reaguodama į mažėjančią paklausą, „Tesla“ atleis 10 proc. darbuotojų.
Gamintojai, kurie palaipsniui atsisako vidaus degimo automobilių ir keičia juos elektriniais, patiria nuostolių. Tačiau tai palietė beveik visus prekės ženklus, įskaitant „Tesla“, kuri paskelbė apie darbuotojų atleidimą. Europoje daugiausia nuostolių patiria „Volkswagen“ ir „Stellantis“. Abi šios bendrovės daug investuoja į elektromobilius, kurių europiečiai nenori pirkti.
„Automotive News Europe“ praneša, kad naujų automobilių pardavimai 2024 m. kovą, palyginti su 2023 m. kovu, sumažėjo 2,8 proc. Vokietijoje, taip pat Švedijoje ir Norvegijoje elektromobilių pardavimai sumažėjo 11 proc. Italijoje parduota 34 proc. mažiau elektromobilių. Tik Prancūzijoje ir Jungtinėje Karalystėje užfiksuotas pardavimų augimas.
Taip pat sumažėjo benzininių (8 proc.) ir dyzelinių (18 proc.) automobilių skaičius. Tačiau tai iš dalies gali būti susiję su mažesniu tokių automobilių, kuriuos pakeitė elektromobiliai, prieinamumu. Palyginti su praėjusių metų kovu, padaugėjo tik iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių, tačiau tik 0,7 proc.
Dėl aukštų palūkanų normų ir ekonomikos nuosmukio automobilių pardavimas apskritai mažėja. Nemažai įtakos turi ir didelės tiek elektrinių, tiek vidaus degimo automobilių kainos. Automobilių gamintojai gali būti ekonomiškai priversti peržiūrėti savo planus, susijusius su laipsnišku vidaus degimo automobilių atsisakymu dar iki 2035 m.