Europos Parlamentas patvirtino griežtesnius kai kurių transporto priemonių išmetamųjų teršalų standartus, susitarimu sušvelnindamas pirminį Europos Sąjungos pasiūlymą, kai kurioms valstybėms narėms paprieštaravus.
Trečiadienį patvirtintose naujosiose taisyklėse išlaikoma esama padėtis, kai lengviesiems automobiliams ir furgonams taikomos ribinės teršalų, įskaitant azoto oksidus ir anglies monoksidą, vertės, tačiau autobusams ir sunkvežimiams nustatomos griežtesnės ribos.
Be to, jose pirmą kartą nustatytos kietųjų dalelių, išmetamų iš lengvųjų automobilių ir mikroautobusų stabdžių, ribinės vertės.
Nuo 1992 m., kai buvo priimtas pirmasis taisyklių rinkinys, vadinamas „Euro 1“, ES palaipsniui griežtino kelių transporto priemonių išmetamųjų teršalų ribas.
Europos Komisija, ES vykdomoji institucija, naujausią taisyklių rinkinį – „Euro 7“ – pasiūlė 2022 m.
Naujosios taisyklės, kurias dar turi galutinai patvirtinti ES šalys, lengviesiems automobiliams ir furgonams bus taikomos nuo 2030 m. liepos mėn., o autobusams ir sunkvežimiams – po 12 mėnesių.
Iš pradžių Europos Komisija siūlė griežtesnes ribas taikyti nuo 2025 m. vidurio lengviesiems automobiliams ir nuo 2027 m. vidurio sunkvežimiams ir autobusams.
Pagrindinė ES politika, kuria siekiama sumažinti automobilių išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, yra atskiras įstatymas, kuriuo nuo 2035 m. bus uždrausta ES pardavinėti naujus CO2 išmetančius automobilius.
Europos automobilių gamintojai ir šalys, įskaitant Prancūziją, Italiją ir Čekiją, siekė susilpninti „Euro 7“. Atsižvelgiant į tai, kad bus uždrausta pardavinėti naujus CO2 išmetančius automobilius, jos teigė, kad būtų geriau sutelkti investicijas į elektrinių transporto priemonių gamybos didinimą, kad būtų patenkinta būsima paklausa.
ES Parlamento vyriausiasis įstatymų leidėjas Aleksandras Vondra sakė, kad galutinėje politikoje „pasiekta pusiausvyra tarp aplinkosaugos tikslų ir gyvybiškai svarbių gamintojų interesų“.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.