Šią savaitę Druskininkuose vyksta griežtas konkurso „Metų automobilis 2025“ bandymų etapas, kuriame įvairūs automobilių modeliai varžosi pagal tikslius techninius rodiklius. Lietuvos automobilių žurnalistų klubo (LAŽK) organizuojamas konkursas kasmet tobulina vis išsamesnę atrankos metodiką, pridėdamas daugiau kiekybinių matavimų, užtikrinančių objektyvų vertinimą.
Šiais metais daugiausia dėmesio skiriama priekinių žibintų veikimui ir triukšmo lygiui salone. Vilniaus TECH automobilių inžinerijos katedros ekspertai, siekdami įvertinti skirtingų apšvietimo sistemų efektyvumą, išmatavo priekinių žibintų intensyvumą kiloluksais (Klux/m). Pirmauja „Jeep Grand Cherokee“, kurio ryškumas siekė 11 Klux/m. Pagal akustinį komfortą pirmavo „Audi Q6 e-tron“, kurio decibelų lygis buvo įspūdingai žemas, todėl tiek užmiestyje, tiek miške važiuoti galima tyliau.
Saugos sistemos taip pat pasiekė pažangos, ypač automatinio stabdymo bandymuose, kurie parodė reikšmingus patobulinimus. „Dacia Duster“ pasižymėjo tuo, kad sustojo 2,10 m atstumu nuo kliūties, taip pademonstruodamas transporto priemonių saugos technologijų pažangą. Tačiau, kaip pažymi bandymų ekspertai, vairuotojo atidumas išlieka labai svarbus.
Galutiniai „Metų automobilio 2025“ rezultatai bus paskelbti vėliau lapkričio mėnesį, išrenkant geriausius pretendentus visose kainų kategorijose, taip pat inovatyviausius ir saugiausius metų modelius.