Jau ateinantį antradienį bus paskelbtas sprendimas, kuriuo prasidės naujas prekybos karo su Kinija etapas.
Prezidento Joe Bideno administracija ketina gerokai padidinti tarifus iš Kinijos importuojamoms elektra varomoms transporto priemonėms – nuo dabartinių 25 proc. iki 100 proc. Šis sprendimas, kurį, kaip skelbia „Bloomberg“, tikimasi paskelbti jau kitą antradienį, yra platesnės strategijos, kuria siekiama apsaugoti JAV pramonę ir darbo vietas, dalis. Amerikiečiams didelį susirūpinimą kelia pigūs kiniški elektromobiliai, kurie gali užtvindyti JAV rinką. Tokia perspektyva kelia egzistencinę grėsmę JAV automobilių pramonei. Tarifų padidinimas bus taikomas ir kitų švarios energijos rūšių importui ir yra trejus metus trukusios peržiūros, pradėtos per D. Trumpo administracijos prekybos karą su Kinija, kulminacija.
Savo pramonės šakos gynimas
Reaguodamos į didėjančią Kinijos grėsmę, ypač žaliųjų technologijų, pavyzdžiui, saulės baterijų gamybos, srityje, JAV imasi ryžtingų veiksmų, kad apsaugotų savo pramonę ir darbuotojus. Tai apima galimą muitų tarifų didinimą Kinijos plienui ir aliuminiui, taip pat veiksmus prieš tariamai nesąžiningą praktiką Kinijos laivų statybos pramonėje. Pasak buvusios prekybos pareigūnės ir Azijos visuomenės politikos instituto (Asia Society Policy Institute) pirmininko pavaduotojos Wendy Cutler, padidintais tarifais elektromobiliams siekiama užkirsti kelią Kinijos gamintojams pakenkti JAV konkurentams, o tai galėtų apsaugoti šalies automobilių pramonę nuo tokio likimo, koks ištiko JAV fotoelektros bendroves.
Be prekybos priemonių, J. Bideno administracija daug investuoja į vietinę elektrinių transporto priemonių ir baterijų gamybą, siekdama atgaivinti pramoninius regionus ir sumažinti anglies dioksido išmetimą, kartu mažindama priklausomybę nuo Kinijos tiekimo grandinių.
O kaip dėl Europos?
Europos automobilių pramonė susiduria su tuo pačiu iššūkiu kaip ir JAV. Tačiau jos padėtis daug sudėtingesnė, nes daugelis Europos automobilių prekės ženklų yra taip priklausomi nuo Kinijos rinkos, kad prasidėjęs prekybos karas su Kinija greičiausiai reikštų praktinį rinkos uždarymą ir tokį didelį pardavimų sumažėjimą, kad jiems grėstų bankrotas. Kita vertus, leidus Europos rinką užtvindyti pigiomis ir itin konkurencingomis transporto priemonėmis, daugelis automobilių markių vis tiek turės rimtų problemų.