Neseniai pavyko susigrąžinti „Ferrari F512M“, kuris buvo pavogtas per lenktynes Imolos trasoje iš vieno iš „Formulės-1“ lenktynininkų. Policijai atskleisti šią istoriją padėjo pats gamintojas. Automobilis yra puikios būklės ir visą laiką buvo pardavinėjamas antrinėje rinkoje.
Unikalus „Ferrari F512M“ buvo pavogtas iš buvusio „Formulės-1“ lenktynininko Gerhardo Bergerio, kai jis dalyvavo San Marino Didžiojo prizo lenktynėse Imolos trasoje. Visa tai įvyko 1995 m. ir nuo to laiko nėra žinoma, kas nutiko jo automobiliui. Iki 2023 m. pabaigos.
Praėjus 28 metams po vagystės, automobilis rastas sveikas ir gyvas
Po beveik trijų dešimtmečių F512M buvo surastas paties gamintojo dėka, kuris 2024 m. sausį Didžiosios Britanijos policijai nusiuntė automobilio istorijos patikrinimo ataskaitą. Tai įvyko dėl to, kad šį egzempliorių 2023 m. per Jungtinės Karalystės tarpininką įsigijo amerikietis. Vėliau automobilis buvo atgabentas į salas ir patikrinus paaiškėjo, kad jis buvo pavogtas. Automobilio vertė – maždaug 350 000 svarų sterlingų (daugiau nei 400 000 eurų).
Todėl Transporto priemonių organizuoto nusikalstamumo padalinio pareigūnai atliko tyrimą visame pasaulyje, siekdami išsiaiškinti, kas 28 metus vyko su itališku automobiliu. Paaiškėjo, kad 1995 m. pavogtas „Ferrari F512M“ greitai buvo nugabentas į Japoniją ir ten išbuvo tol, kol buvo atgabentas į Jungtinę Karalystę. Byloje kol kas nebuvo atlikta jokių areštų.
28 metų senumo automobilio istoriją jie nustatė per keturias dienas
„Ferrari“ buvo nepasiekiamas 28 metus, tačiau britų pareigūnams pavyko nustatyti automobilio istoriją per keturias dienas. „Mūsų darbas buvo kruopštus, teko susisiekti su viso pasaulio institucijomis. Greitai bendradarbiavome su partneriais, įskaitant Nacionalinę nusikalstamumo agentūrą, taip pat „Ferrari“ ir tarptautiniais automobilių pardavėjais. Šis bendradarbiavimas buvo labai svarbus siekiant išsiaiškinti automobilio istoriją ir išsaugoti jį šalyje“, – sakė jis. – Tyrimui vadovaujantis Mike’as Pilbeamas sakė.
„Ferrari F512M“ buvo paskutinė kultinio „Testarossa“ modelio versija. Ji buvo gaminama 1994-1996 m. ir, palyginti su klasikine „Testarossa“, turėjo iki 440 AG padidintą variklį, kitokią priekinę dalį be atsidarančių žibintų ir išraiškingus apvalius galinius žibintus. Šios versijos buvo pagaminta 501 egzempliorius, todėl ji yra rečiausias „Testarossa“ variantas.
Per Imolos lenktynes kartu su „Ferrari F512M“ buvo pavogtas dar vienas sportinis automobilis, tačiau iki šiol apie jį nėra jokios informacijos.