Automobilių gamintojos „Stellantis“ laukia sudėtingi metai, nes didėja kainų spaudimas, antradienį įspėjo jos generalinis direktorius, prieš akcininkams balsuojant dėl jo 2023 m. atlyginimo paketo patvirtinimo.
Praėjusiais metais Šiaurės Amerikoje susidūrusi su didelėmis žaliavų kainomis ir streikais dėl darbo užmokesčio, bendrovė dabar dirba vis konkurencingesnėje rinkoje, sakė generalinis direktorius Carlosas Tavaresas.
Pastebime, kad rinkoje vis didėja konkurencija kainų atžvilgiu. Negalime į tai nekreipti dėmesio
sakė jis grupės metiniame visuotiniame susirinkime (AGM).
Antradienį vykusiame tik konsultaciniame balsavime apie 70 proc. „Stellantis“ akcininkų balsavo už 2023 m. vyresniųjų vadovų atlyginimų ataskaitą.
Bendras Tavareso atlygis padidėjo 56 proc. iki 36,5 mln. eurų (38,8 mln. JAV dolerių), įskaitant 13 mln. eurų ilgalaikių paskatų, susijusių su konkrečiais veiklos tikslais.
Šis atlyginimas susilaukė kritikos tuo metu, kai Prancūzijos ir Italijos automobilių gamintojas, pereidamas prie elektromobilių, siekia mažinti sąnaudas ir sumažinti darbuotojų skaičių.
Portugalijos generalinis direktorius, kuris padarė „Stellantis“ viena pelningiausių bendrovių šioje pramonės šakoje, antradienį, metinio akcininkų susirinkimo išvakarėse, kalbėdamas renginyje Prancūzijoje, gynė savo atlygį, lygindamas jį su futbolininkais ar „Formulės 1“ lenktynininkais.
Devyniasdešimt procentų mano atlyginimo priklauso nuo įmonės rezultatų, todėl tai įrodo, kad įmonės rezultatai, matyt, nėra labai blogi
sakė jis žurnalistams.
Šiais metais automobilių gamintojas susitarė dėl savanoriško atleidimo iš darbo maždaug 3 000 darbuotojų, t. y. 7,5% Italijos darbuotojų. Ji taip pat paskelbė atleidžianti 600 darbuotojų, dirbančių pagal terminuotas sutartis Prancūzijoje, ir 400 samdomų darbuotojų Jungtinėse Amerikos Valstijose.
„Stellantis“, kurios prekių ženklams priklauso „Fiat“, „Peugeot“ ir „Jeep“, už grupės veiklos rezultatus 2023 m. darbuotojams visame pasaulyje iš viso skyrė 1,9 mlrd. eurų.
Praėjusiais metais bendrovės investuotojai pritarė Tavareso atlyginimų paketui, tačiau 2022 m. akcininkų susirinkime prieš Prancūzijos prezidento rinkimus, kai tiek prezidentas Emmanuelis Macronas, tiek jo kraštutinių dešiniųjų varžovė Marine Le Pen griežtai ir atvirai kritikavo Tavareso atlyginimų paketą, jį atmetė.
Prancūzijai priklauso 6 proc. automobilių gamintojo akcijų ir ji yra atstovaujama jo valdyboje.