Šildomų sėdynių ar geresnių žibintų prenumerata? Skamba kaip absurdas, bet taip veikia šiuolaikinis automobilis. Nors prenumerata yra prieštaringai vertinama, gamintojai neslepia, kad ji yra nepagrįsta.
Prenumeratos, t. y. nuolatiniai mokesčiai už galimybę naudotis tam tikromis funkcijomis naujose transporto priemonėse, nesulaukia geriausio atgarsio spaudoje. Plačiosios visuomenės nuomone, tai tiesiog dar vienas būdas išvilioti pinigus iš klientų. Lengva ir viliojanti. Nenuostabu, kad jį renkasi vis daugiau prekių ženklų.
Iki šiol įrangos prenumerata daugiausia buvo skirta aukščiausios klasės prekiniams ženklams, tarp kurių pirmauja BMW. Tačiau šią idėją perėmė ir masinės rinkos gamintojai. Prieš kelis mėnesius apie prenumeratos planus užsiminė „Stellantis“. Dabar „Hyundai“ oficialiai prisijungė prie jų gretų.
Korėjiečiai paskelbė sukūrę įmonę „Hyundai Connected Mobility“, kuri leis jiems siūlyti automobilyje įdiegtas prenumeratas, „Bluelink“ paslaugas, nuotolinius automobilio programinės įrangos atnaujinimus ir visas skaitmenines paslaugas.
Ką tai reiškia klientams? Marcusas Welzas, „Hyundai Connected Mobility“ vadovas, pateikia daugiau informacijos šiuo klausimu. „Svarstome galimybę įdiegti užsakomąją funkciją, kad automobilis būtų labiau individualizuotas“. – teigė jis interviu žurnalui „Autocar“.
JK leidinys netgi išsamiai aprašo, kaip tai galėtų atrodyti, ir kaip pavyzdį pateikia naujausią „Bluelink“ daugialypės terpės įrenginį su 10,25 colių ekranu, kuris bus siūlomas trijų versijų.
- Lite (nemokamai pirmuosius 10 metų; automobilyje naudojama tik žemėlapiams, internetinėms paslaugoms ir kt.),
- Plus (2,99 EUR per mėnesį; prieiga prie visų nuotolinių paslaugų),
- Pro (9,99 EUR per mėnesį; pažangios duomenų pagrindu teikiamos paslaugos, pvz., mokėjimai automobilyje, įskaitant partnerių pasiūlymus, kuriais siekiama „sujungti vairuotojus su aplinka“).
Kol kas nežinome, ar šios paslaugos bus įdiegtos naujuose „Hyundai“ automobiliuose, kada ir kokia konkrečia forma. Tačiau neabejotina, kad prekės ženklas renkasi kryptį, kuri nebūtinai patiks visiems klientams.