„Žaliuoju pragaru“ vadinama Niurburgringo Nordschleife yra viena iš labiausiai vertinamų lenktynių trasų pasaulyje. Ši 20,832 km trasa driekiasi per tankius pušynus Vokietijoje ir net labiausiai patyrusiems vairuotojams meta iššūkį dėl savo 300 m aukščio pokyčių ir klastingų posūkių. Nenuostabu, kad automobilių gamintojai čia plūsta kurti ir išbandyti savo naujausių kūrinių.
Prisimintinas laikas: Niurburgringo reikšmė
Automobilių pasaulyje Niurburgringo rato įveikimo laikas yra daugiau nei teisė pasigirti – tai inžinerinio meistriškumo simbolis. Įvairių kategorijų automobiliai – nuo karštų hečbekų iki hiperautomobilių – lenktyniauja su laiku, kad pasiektų trokštamą rato įveikimo rekordą. Nors nuomonės apie šią praktiką gali skirtis, viena išlieka aišku: Niurburgringas artimiausiu metu nepraras savo svarbos.
Žymūs Niurburgringo ratų rekordai
Toliau pateikiame keletą įspūdingiausių ratų rekordų, pasiektų šioje legendinėje trasoje.
Bendras Niurburgringo rato rekordas: „Porsche 919 Hybrid Evo“
- Įveikiamo rato laikas: 5:19.55 min.
- Didžiausias greitis: 368 km/h
2018 m. „Porsche 919 Hybrid Evo“ pagerino bendrą rato įveikimo rekordą. Šis aukštųjų technologijų žvėris, sukurtas pagal „Porsche“ Le Mano prototipą, nuo ankstesnio rekordo atsiliko beveik minute ir pasiekė 5:19,55 min. laiką. Jo charakteristikos kelia baimę – maksimalus greitis siekia 368 km/h!
Automobilis su priekiniais varomaisiais ratais: „Honda Civic Type R“ (FL5)
- Įveikiamo rato laikas: 7:44,8 min.
„Honda Civic Type R“ (FL5) neseniai Niurburgringo trasoje susigrąžino priekiniais ratais varomo automobilio sostą. Šis rekordas yra ypač reikšmingas, nes trasa buvo šiek tiek praplėsta po to, kai 2019 m. „Renault“ „Megane RS Trophy-R“ pasiekė ankstesnį rekordą – 7:40.01 min. Nors techniškai „Honda“ yra lėtesnė, dėl naujo 20,832 km ilgio trasos ilgio jai dabar priklauso oficialus rekordas.
Keturių durų sedano rekordas: Jaguar XE SV Projektas 8
- Įveikiamo rato laikas: 7:18.36 min.
„Jaguar“ XE SV Project 8 nėra paprastas sedanas. Į trasą orientuotas automobilis nurungė galingąjį „Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio“ ir pasiekė keturių durų sedano rekordą. Project 8 nuo savo paties ankstesnio rekordo atsiliko 2,8 sekundės, o tai rodo, kad „Jaguar“ nepaliaujamai siekia greičio.
Visiškai elektrinis rekordas: „Volkswagen“ ID. R
- Įveikiamo rato laikas: 6:05.34 min.
„Volkswagen“ apstulbino automobilių pasaulį pristatydama visiškai elektrinį ID. R, pasiekęs elektromobilių rekordą – 6:05,34 min. Jo 617 AG galios elektrinė pavara leido pasiekti ne tik naują elektromobilio rekordą, bet ir antrą greičiausią tuo metu Niurburgringe užfiksuotą ratą.
10 greičiausių Niurburgringo rato įveikimo laikų pagal serijinius automobilius (2023 m.)
Jei jus domina absoliučiai greičiausi serijiniai automobiliai, pateikiame geriausiai Niurburgringo Nordschleife trasoje pasirodžiusių automobilių sąrašą:
- „Mercedes-AMG One“ – 6:29.090
- Porsche 911 GT2 RS MR – 6:43.300
- Mercedes-AMG GT Black Series – 6:43.616
- Porsche 911 GT3 RS (992) – 6:44.84
- Lamborghini Aventador SVJ – 6:44.97
- Porsche 911 GT2 RS – 6:47.3
- Lamborghini Huracán Performante – 6:52.01
- Porsche 911 GT3 (992) – 6:55.3
- Porsche 911 GT3 RS (991.2) – 6:56.4
- Porsche 918 Spyder (Weissach Package) – 6:57
Kuo ypatingas Niurburgringas?
Nesibaigiantys Niurburgringo posūkiai ir dramatiški aukščio pokyčiai paverčia jį neprilygstamu bandymų poligonu gamintojams. Kiekvienas ratas reikalauja preciziško tikslumo, todėl tai yra puiki aplinka, kurioje galima tobulinti automobilio veikimą ekstremaliomis sąlygomis.
Daugelis automobilių kompanijų ne tik siekia rato įveikimo rekordų – jos sukūrė specialias savo automobilių versijas, skirtas tik Niurburgringo trasos eksploatacinėms savybėms užtikrinti, kad šioje liūdnai pagarsėjusioje trasoje būtų išnaudoti visi įmanomi privalumai. Tokie automobiliai kaip „Porsche 911 GT2 RS“ ir „Lamborghini Huracán Performante“ yra geriausi šios inžinerinės manijos pavyzdžiai.
Garbės paminėjimai ir pilkosios zonos
Kai kurie automobiliai, nors ir labai greiti, dėl modifikacijų ar specialių padangų, naudotų bandant pasiekti rekordą, yra šiek tiek pilkojoje zonoje. Paminėtini šie pavyzdžiai:
- Radical SR8 LM – 6:48 min.
- McLaren P1 LM – 6:43.2 min.
- NextEV NIO EP9 – 6:45,9 min.
Šie automobiliai demonstruoja plonytę ribą tarp teisėto važiavimo keliais ir tik trasoje naudojamo našumo.
Niurburgringas tebėra svarbiausias bandymų poligonas ambicingiausiems pasaulio automobilių gamintojams. Nuolat mušami rekordai, todėl galima drąsiai teigti, kad „Žaliojo pragaro“ žavesys greitai neišblės.
Kas pasieks kitą rekordą? Viena yra tikra: mes stebėsime, laikrodį laikydami rankoje.