Po variklio dangčiu sumontuotame filtre surenkamas anglies dioksidas, kuris dėl variklio šilumos virsta skysčiu, kurį galima pašalinti. Panašu į planą, nors kol kas jis toli gražu nėra tobulas.
„Toyota“ nuolat ieško būdų, kaip automobilius padaryti ekologiškesnius. Ši markė, kuri laikoma hibridinių automobilių pradininke, taip pat eksperimentuoja su vandeniliu ir elektromobilumu, šiuo metu kuria dar vieną sprendimą – filtrus, kurie iš oro surenka CO2.
Šiuo metu ši technologija bandoma vandeniliniame lenktyniniame „GR Corolla“ automobilyje. Ji nėra pernelyg sudėtinga, tačiau veikia, nors kol kas ir nedideliu mastu. Ką tai reiškia?
Pagrindinis sistemos elementas yra specialus filtras, esantis priešais įsiurbimo korpusą, surenkantis CO2 iš įsiurbiamo oro. Filtras leidžia susigrąžinti CO2, o šiluma paverčia jį skysčiu, kurį vėliau galima pašalinti.
Deja, kol kas tokio sprendimo veiksmingumas nėra įspūdingas. Per 91 kilometro bandymą buvo sugauta tik 21 gramas anglies dioksido, o tai yra visiškai nereikšminga.
Rezultatas būtų geresnis, jei būtų naudojami didesni filtrai, o tai, atrodo, sunku padaryti keleiviniuose automobiliuose. Kita vertus, sunkvežimiuose, kurių priekinės dalys yra didelės, tai jau visai įmanoma.
Tačiau abejotina, ar gryninimo proceso metu susidaro skystis. Bandomojoje „Corolla“ bakelį reikėjo ištuštinti per kiekvieną sustojimą. Tačiau „Toyota“ neketina pasiduoti ir siekia sukurti pasyvią, efektyvesnę sistemą. Belieka tik laikyti pirštus už projekto sėkmę.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.