Kai kalbama apie automobilių saugą, nedaugelis prekių ženklų padarė tokią didelę įtaką kaip „Volvo“. Daugelis automobilių gamintojų daugiausia dėmesio skiria eksploatacinėms savybėms, prabangai ar degalų naudojimo efektyvumui, tačiau „Volvo“ nuolat teikia pirmenybę saugos naujovėms, kurios išgelbėjo daugybę gyvybių. Nuo trijų taškų saugos diržų iki pažangių apsaugos nuo smūgių sistemų – „Volvo“ suformavo šiuolaikinių automobilių keleivių apsaugos būdą. Pateikiame keturias svarbiausias saugos funkcijas, kurias tikriausiai naudojate kasdien, tačiau galbūt nežinote, kad jas pirmą kartą sukūrė „Volvo“.
1. Trijų taškų saugos diržas
Vieną svarbiausių saugos išradimų automobilių istorijoje – trijų taškų saugos diržą – „Volvo“ pristatė 1959 m. Inžinieriaus Nilso Bohlino sukurtas paprastas, bet veiksmingas elementas smarkiai sumažino sužeidimų avarijų metu skaičių. Skirtingai nuo senesnių dviejų taškų juosmens diržų, dėl kurių viršutinė keleivių kūno dalis buvo pažeidžiama, trijų taškų sistema apsaugojo ir viršutinę, ir apatinę kūno dalį, todėl per susidūrimus sumažino galvos ir kaklo traumas.
„Volvo“ įsipareigojimas užtikrinti saugą neapsiribojo vien savo automobiliais – bendrovė patentą laisvai suteikė visiems gamintojams. Dėl to ši gyvybę gelbstinti funkcija tapo pasauliniu standartu ir, kaip pranešama, išgelbėjo daugiau kaip milijoną gyvybių visame pasaulyje. Europos kelių eismo saugumo observatorijos duomenimis, saugos diržai sumažina mirtinų sužalojimų riziką 45 % priekinėse sėdynėse sėdintiems keleiviams ir 25 % – gale sėdintiems keleiviams.
2. Vaiko pagalvėlė Booster
„Volvo“ visada daug dėmesio skyrė vaikų saugumui. 1978 m. bendrovė pristatė pirmąją vaikišką pagalvėlę, kad vaikai, išaugę iš tradicinių vaikiškų kėdučių, galėtų saugiai keliauti. Padidinančioji pagalvėlė leido vaikams sėdėti tinkamame aukštyje, kad saugos diržai tinkamai veiktų, todėl gerokai sumažėjo rizika susižeisti avarijos metu.
Bėgant metams „Volvo“ toliau tobulino šią naujovę, integruodama dviejų pakopų stiprintuvus tiesiai į savo automobilines kėdutes, o 2014 m. netgi sukūrė pripučiamos vaikiškos kėdutės koncepciją. Dėl „Volvo“ pažangos dabar daugelyje šiuolaikinių automobilių įrengti ISOFIX tvirtinimo taškai, skirti saugiai ir lengvai pritvirtinti vaikų kėdutes.
3. Apsaugos nuo šoninio smūgio sistema (SIPS)
Nors priekinės ir galinės deformacinės zonos skirtos smūgiams amortizuoti, šoniniai susidūrimai kelia ypatingą pavojų, nes tarp keleivių ir smūgio vietos yra mažai erdvės. Todėl 1994 m. „Volvo“ pristatė apsaugos nuo šoninio smūgio sistemą (SIPS). Ši sistema sustiprino automobilio šoninę konstrukciją energiją sugeriančiomis medžiagomis, efektyviau paskirstydama smūgio jėgas ir taip apsaugodama keleivius.
Vėliau SIPS buvo papildyta šoninėmis oro pagalvėmis, kurios dar labiau pagerino apsaugą susidūrimo metu. „Volvo“ taip pat sukūrė WHIPS (Whiplash Protection System), kuri automatiškai sureguliuoja priekines sėdynes susidūrimo iš galo atveju, kad sumažintų sužeidimų riziką. Populiarėjant visureigiams, „Volvo“ pasiūlė apsaugos nuo apvirtimo sistemą (ROPS), skirtą apsaugoti nuo apvirtimo ir avarijos atveju panaudoti pripučiamas užuolaidas.
4. Aklosios zonos informacinė sistema (BLIS)
Aklosios zonos jau seniai kelia didelį pavojų vairuotojams. Šiai problemai spręsti 2003 m. „Volvo“ pristatė aklosios zonos informacinę sistemą (BLIS). Naudodama kameras ir jutiklius, BLIS įspėja vairuotojus, kai iš paskos arba iš šono artėja kita transporto priemonė, taip sumažindama susidūrimų su eismo juostomis tikimybę.
Nuo to laiko ši funkcija tapo standartine daugelio transporto priemonių saugos priemone. „Volvo“ taip pat pirmieji pradėjo taikyti kitas pagalbos vairuotojui technologijas, pavyzdžiui, pėsčiųjų aptikimo su automatiniu avariniu stabdymu funkciją, kuri, kaip paaiškėjo, keičia situaciją, siekiant išvengti nelaimingų atsitikimų. Europos Sąjunga netgi įpareigojo nuo 2029 m. visuose naujuose lengvuosiuose automobiliuose ir lengvuosiuose sunkvežimiuose įrengti automatinį avarinį stabdymą – tai įrodo „Volvo“ inovacijų poveikį.
„Volvo“ saugos palikimas
„Volvo“ ir toliau pirmauja automobilių saugos srityje. Naujausios jų inovacijos apima „Connected Safety“, kuri leidžia automobiliams bendrauti tarpusavyje ir įspėti vairuotojus apie priekyje gresiančius pavojus. Nuo saugos diržų iki apsaugos nuo smūgių ir kitų priemonių – „Volvo“ padarė vairavimą saugesnį kiekvienam kelyje.
Ką manote apie „Volvo“ indėlį į automobilių saugą? Ar vairuojate automobilį su šiomis funkcijomis? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!