Šiais laikais, kai automobilių pramonėje dominuoja mažinimas ir elektrifikavimas, BMW renkasi kitokį kelią – bent jau kol kas. Nepaisant to, kad visame pasaulyje populiarėja mažesni varikliai ir hibridinės jėgainės, kultinis Vokietijos gamintojas yra pasiryžęs išlaikyti savo V-8 variklius ir už tai turi dėkoti amerikiečiams.
Kodėl V-8 varikliai išliks
BMW plėtros vadovas Frankas Weberis interviu leidiniui „Automotive News“ patvirtino, kad V-8 varikliai artimiausiu metu neišnyks iš BMW gamos. „V-8 varikliai čia liks. Mes ir toliau siūlysime V-8 variklius“, – teigė Weberis.
Nors elektrifikuoti šešių cilindrų varikliai gali prilygti V-8 varikliams pagal galią ir pagreitį, aštuonių cilindrų variklių patirtis yra kažkuo nepakeičiama. Pasak Weberio, pirkėjams Jungtinėse Valstijose ir Artimuosiuose Rytuose „patinka V-8 variklio sklandumas, garsas ir pojūtis“. Šie pageidavimai yra pakankamai svarbūs, kad lemtų BMW strategiją tam tikrose rinkose.
Išmetamųjų teršalų taisyklės sukuria regioninius skirtumus
Nors V-8 variklis gali išlikti JAV ir Artimuosiuose Rytuose, jo ateitis Europoje nėra tokia aiški dėl griežtų išmetamųjų teršalų taisyklių. Europos pirkėjams jau dabar trūksta tam tikrų modelių, kuriuos vis dar galima įsigyti už Atlanto. Pavyzdžiui, BMW 760i su V-12 varikliu Europos Sąjungoje nebeparduodamas, nebent pasirenkamas šarvuotas 7 serijos apsaugos modelis.
Weberis užsiminė, kad daugiau modelių su V-8 varikliais ir toliau bus galima įsigyti rinkose, kuriose taikomi švelnesni išmetamųjų teršalų standartai, pavyzdžiui, JAV, Artimuosiuose Rytuose ir kai kuriose Azijos šalyse. Tikėtina, kad būsimi BMW prabangių visureigių linijos atnaujinimai, įskaitant X5, X6 ir X7, šiuose regionuose išlaikys 4,4 l V-8 variklį su dviem turbinomis.
V-8 ir mažesni varikliai: pasaulinė atskirtis
Nors amerikiečiai mėgsta V-8 variklius, Europos pirkėjai susiduria su kitokia realybe. Europoje BMW siūlo mažesnius variklius, įskaitant turbininius trijų cilindrų agregatus, kuriais varomi BMW ir „Mini“ modeliai. Nors šie varikliai atitinka efektyvumo ir mažesnės taršos reikalavimus, jie nesuteikia emocinio ryšio, kuris daugeliui asocijuojasi su didesniu varikliu.
Kai kuriose pasaulio dalyse net kultinis 3 serijos BMW buvo parduodamas su trijų cilindrų varikliu, o toks žingsnis puristams buvo sunkiai priimtinas. Tuo tarpu JAV pirkėjai su tokiais sumažintais varikliais nesusidurs – amerikietiškoje BMW gamoje nėra vietos trijų cilindrų varikliams.
BMW V-8 variklio ateitis
Nors akivaizdu, kad V-8 varikliai kol kas yra saugūs, tikėtina, kad ateityje bus tradicinių ir elektrifikuotų jėgainių derinys. BMW ir toliau kurs aukštos klasės hibridinius ir elektrinius modelius, tačiau entuziastams, trokštantiems nepakartojamo V-8 variklio garso ir galios, vis dar yra vilties. Tikimasi, kad būsimi modeliai, pavyzdžiui, atnaujinti X5, X6 ir X7, tęs tradiciją pasirinktose rinkose, išlaikydami gyvą V-8 dvasią.
BMW sprendimas išlaikyti V-8 variklį yra palinkėjimas prie savo šaknų ir pripažinimas, ko nori ištikimiausi klientai. Elektrifikacijai keičiant pramonę, gaivu matyti, kad vis dar yra vietos galingiems tradiciniams varikliams – bent jau kol kas.
Ką manote jūs? Ar gamintojai turėtų ir toliau siūlyti V-8 variklius, ar vis dėlto visiškai imtis elektrifikacijos? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!