Atlikdama vieną iš neįprastiausių kada nors atliktų eksperimentų su automobiliais, „Volkswagen“ slapta sumontavo eksperimentinį W10 variklį į BMW E39 M5 – rezultatas stulbinantis.
Ši neįtikėtina istorija siekia „Volkswagen Group“ vadovo Ferdinando Piëcho, vizionieriaus (ir dažnai nenuspėjamo), laikus. F. Piëchas garsėjo kaip inžinierius, kuris stumia inžinerijos ribas, ir vienas keisčiausių jo nurodymų buvo sukurti dešimties cilindrų W variklį – W10 – sujungiant du siauro kampo V5 variklius, panašiai kaip VW padarė su W8 ir W12 varikliais.
Kodėl verta rinktis BMW su W10 varikliu?
Tuo metu „Volkswagen“ neturėjo tiesioginio konkurento legendiniam BMW M5. Taigi, kaip pranešama, Piëchas drąsiai įsakė inžinieriams įmontuoti W10 variklį į tą patį automobilį, su kuriuo jis turėjo konkuruoti: E39 M5. Pasak „DriveTribe“, jis buvo taip patenkintas rezultatu, kad automobilį naudojo kaip kasdienę transporto priemonę.
W10 varomas M5 išvysto apie 480 arklio galių ir 436 lb-ft sukimo momentą. Tai artimas originalaus M5 V8 variklio našumui, tačiau su keistu VW W variklio architektūros charakteriu. Automobilis išlieka palyginti tylus – galbūt per tylus kai kuriems entuziastams – tačiau vis tiek suteikia nepamirštamą vairavimo patirtį.
Vienaragis su kainos etikete
Yra žinomi tik du W10 varikliai: vienas – šiame E39 M5 prototipe, o kitas sumontuotas kaip meno kūrinys ant stulpo savininko garaže. Pranešama, kad M5 turi mechaninę pavarų dėžę ir važiuoja taip, kaip joks kitas automobilis planetoje.
O jei jo norite? Jis parduodamas, o jo kaina svyruoja apie 500 000 JAV dolerių (~461 000 eurų).
Šis M5-W10 yra ne tik keistas konkurentų bendradarbiavimas – tai simbolis to, kas nutinka, kai inžinieriams suteikiama visiška kūrybinė laisvė. Laukinis, vienintelis toks projektas, kuriame susilieja geriausios vokiškos charakteristikos ir tikros inovacijos ekscentriškumas.
Ar kada nors pirktumėte BMW su „Volkswagen“ širdimi po variklio dangčiu?