„Dacia Sandero“ ir toliau karaliauja kaip 2025 m. geriausiai parduodamas automobilis Europoje – vasario mėn. jis vėl užėmė pirmąją vietą (parduota 20 832 vnt.), aplenkdamas konkurentus iš Vokietijos ir Prancūzijos. Tuo tarpu „Tesla“ smarkiai smuktelėjo reitinge ir visiškai iškrito iš 20-ies geriausiųjų.
Sandero vėl pirmauja
Sandero, kompaktiškas hečbekas, nuo seno žinomas dėl savo prieinamumo ir praktiškumo, tapo pagrindiniu Europos automobilių pardavimų reitingų lyderiu. Nors 2023 m. jis pralaimėjo „Tesla Model Y“, 2024 m. „Sandero“ atsigavo ir išlaiko didelį pagreitį 2025 m. Remiantis „Dataforce“ duomenimis, vasario mėnesį „Sandero“ pardavimai per metus išaugo 3,5 % ir antrą mėnesį iš eilės užsitikrino pirmąją vietą.
Iškart po „Sandero“ atsilieka „Citroën C3“, atsilikęs daugiau nei 2 600 vienetų. Trečioje vietoje – „Renault Clio“, kurio parduota 17 588 vnt., o tai reiškia, kad ant visos pakylos dominuoja prancūziški prekių ženklai (Dacia priklauso „Renault“ grupei).
„Volkswagen“ krenta, „Tesla“ smunka
Volkswagen Golf, anksčiau tvirtai pirmavęs, nusmuko į ketvirtą vietą, užfiksavęs žymų 18 % pardavimų kritimą – parduota 16 081 vnt. Pirmąjį šešetuką užbaigia „Peugeot 208“ ir „Volkswagen Tiguan“, o „Tiguan“ pardavimai, palyginti su 2024 m. vasario mėn.
Visiškai priešingai, „Tesla Model Y“, kadaise buvęs geriausiai parduodamas automobilis Europoje, nukrito į 23 vietą, patirdamas dramatišką 57 % pardavimų sumažėjimą ir pasiekdamas vos 8 679 vnt. lygį.
Šis pardavimų nuosmukis neapsiriboja tik Europa. Jungtinėse Valstijose „Tesla“ pardavimai sausio mėn. smuko 11 %, nors bendra elektromobilių rinka išaugo 44 %. Kinijoje „Tesla“ pardavimai vasario mėn. smuko dar labiau – 49 %. Tai įvyko dėl masinio 47 000 „Cybertruck“ įrenginių atšaukimo ir vis didėjančios kritikos bendrovės vadovybės atžvilgiu.
Kinijos automobilių gamintojai auga
Kol „Tesla“ žvaigždė gęsta, Kinijos prekių ženklai šviečia. Vasario mėn. automobilių iš Kinijos pardavimai Europoje per metus išaugo 64 proc. ir pasiekė 38 902 parduotus vienetus.
Tokie prekių ženklai kaip MG, BYD ir „Chery“ yra šio šuolio lyderiai, o hibridinių modelių, įkraunamų iš tinklo, augimas yra ypač spartus. Šiems hibridiniams automobiliams strategiškai netaikomi ES tarifai, todėl jie turi kainų pranašumą. Vasario mėn. jų parduota 4 744 vienetai, t. y. 321 proc. daugiau nei 2024 m. vasario mėn.
Santrauka
- „Dacia Sandero“ yra geriausiai parduodamas automobilis Europoje 2025 m. vasario mėn.
- „Tesla Model Y“ nukrito į 23 vietą, o jo pardavimas sumažėjo net 57 %.
- Pirmaujančiųjų trejetuke dominuoja prancūziški prekių ženklai: Sandero, C3 ir Clio.
- Sparčiai auga kinų prekės ženklai, ypač hibridinių automobilių sektoriuje.
Europos automobilių rinka toliau sparčiai vystosi. Nors senieji vardai, tokie kaip „Dacia“, laikosi tvirtai, augantys Azijos žaidėjai ir silpnėjantys Amerikos milžinai, tokie kaip „Tesla“, keičia pramonės kraštovaizdį.
Kurį automobilį rinktumėtės 2025 m. – įperkamą „Sandero“ ar vieną iš naujųjų konkurentų iš Kinijos? Pasidalykite savo nuomone toliau!