• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Dar viena alternatyva iškastiniam kurui? Japonai skelbia apie sėkmę

pagal Andžej Biaigo
2024.04.20, 11:32
Naujienos
A A
0
toyota hybrid synergy drive
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ar automobilių ateitis vis dėlto bus vidaus degimo varikliai? Japonai, kurie, be kita ko, jau seniai kuria vandenilį, dabar turi idėją, kaip sukurti dar vieną šiuolaikinių varomųjų agregatų degalų rūšį.

Akio Toyoda jau daugelį metų tvirtina, kad automobilių pramonė nebūtinai turi vystytis viena kryptimi. Jis mano, kad elektromobilumas niekada neišstums vidaus degimo variklių ir kad ateityje greta vienas kito galės važinėti skirtingų rūšių varomieji automobiliai.

Tai yra, elektra, hibridinės, vandenilio elementais arba vandeniliu varomos transporto priemonės. Pastaruoju metu taip pat daug kalbama apie sintetinius degalus. Neseniai atsirado dar vienas kuras.

Kaip dėl amoniako?

Dar praėjusių metų liepą „Toyota“ kartu su Kinijos GAC paskelbė, kad sėkmingai išbandė amoniako naudojimą. Dabar Sofijos universitetas Tokijuje žengė dar vieną žingsnį į priekį ir atliko veiksmingą šių dujų deginimą šiuolaikinio vidaus degimo variklio kameroje.

Amoniake (cheminis junginys, kurio formulė NH3) nėra anglies, todėl jį deginant nesusidaro CO2. Be to, jis yra degus, tačiau sunkiai užsidega, o tai iki šiol buvo problema bandant jį naudoti vidaus degimo variklyje.

Tokijo universitetas paskelbė, kad ką tik rado sprendimą. Kokį? Jo mokslininkai daugiausia dėmesio skyrė įsiurbimo sistemos turbulencijos gerinimui. Taip siekiama sukurti homogenišką oro ir amoniako mišinį, kuris turėtų lengviau užsidegti, taip pat sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, nes efektyviai sudeginamas visas cilindro turinys.

elektromobilis elektromobilio ikrovimas ikrovimo laidas
Elektromobiliai nebūtinai turi būti vienintelis ateities pasirinkimas.

Savo tyrimams mokslininkai naudojo vadinamąjį optinį 1 cilindro variklį. Jis išsiskiria stikliniu stūmokliu su kamera. Be to, pridėta mikroskopinių silicio dioksido dalelių, kad mišinio judėjimas cilindre būtų geriau matomas.

Tolesni eksperimentai

Tokijo universiteto mokslininkai nustatė, kad tik tam tikro tipo spiralinis judėjimas sukuria tinkamą turbulenciją degimo kameroje. Tai užtikrina švarų ir efektyvų degimą.

Kitas jų tyrimų etapas – eksperimentuoti deginant gryną amoniaką ir amoniaką, sumaišytą su benzinu. Tačiau reikia nepamiršti, kad amoniako šilumingumas yra 22,5 MJ/kg, t. y. maždaug perpus mažesnis nei dyzelino.

Įdomu tai, kad idėja naudoti amoniaką kaip degalus nėra nauja. XIX amžiuje buvo atliekami bandymai su lokomotyvų varikliais, varomais šiomis dujomis, o per Antrąjį pasaulinį karą Belgijoje jomis buvo varomi autobusai.

Skaitykite  Neblaivūs vairuotojai Vilniuje: trys sulaikyti per kelias valandas

Amoniakas yra labai paplitęs

Kasmet pasaulyje pagaminama apie 230 mln. tonų amoniako, todėl jis yra vienas iš plačiausiai gaminamų cheminių medžiagų. Dažniausiai tai daroma Haberio-Boscho metodu, kai vandeniliui gaminti naudojamas natūralus metanas. Pastarasis reaguoja su azotu ir susidaro amoniakas.

Deja, minėtame procese naudojant vadinamąjį nešvarųjį vandenilį, susidaro maždaug 1,8 proc. viso pasaulyje išmetamo anglies dioksido kiekio. Be to, susidaro nemažai nepageidaujamo azoto oksido.

Žymos: toyota
Dalintis561DalintisSiųstiDalintis98

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.