Daugiausiai pasaulyje parduodamų automobilių gamintoja „Toyota” paskelbė plataus užmojo planą iki 2030 m. padidinti gamybą Kinijoje bent iki 2,5 mln. automobilių per metus, o iki dešimtmečio pabaigos – iki 3 mln. vienetų. Šis strateginis poslinkis – tai drąsus posūkis siekiant susigrąžinti konkurencinį pranašumą didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje, kurioje susiduriama su aršia vietinių prekės ženklų, tokių kaip BYD, konkurencija.
- Gamybos padidėjimas: „Toyota“ siekia 63 proc. padidinti gamybą, palyginti su ankstesniu gamybos rekordu – 1,84 mln. automobilių 2022 m.
- Vietos įgalinimas: Ši nauja strategija suteikia „Toyota“ Kinijos vadovams daugiau savarankiškumo kuriant ir priimant sprendimus, taip padidinant prekės ženklo gebėjimą prisitaikyti itin konkurencingoje rinkoje.
- Tiekimo grandinės užtikrinimas: Pranešdama tiekėjams apie savo gamybos planų didinimą, „Toyota“ siekia sustiprinti savo tiekimo grandinę ir pademonstruoti savo įsipareigojimą vykdyti ilgalaikę veiklą Kinijoje.
Kodėl tai svarbu:
„Toyota” požiūris smarkiai skiriasi nuo kitų pasaulio ir Japonijos automobilių gamintojų, kurių kai kurie dėl didelės konkurencijos mažina savo veiklos apimtis arba pasitraukia iš Kinijos. „Mitsubishi Motors” pasitraukė iš Kinijos, o „Honda” ir „Nissan” mažina vietinę gamybą. „Toyota” atkakliai dirba šioje rinkoje ir tiki, kad gali sukurti „vis geresnius automobilius”, pritaikytus specialiai Kinijos vartotojams – šį įsipareigojimą pabrėžia vis aktyvesnis bendradarbiavimas su vietos partneriais.
Būsimi iššūkiai:
Vienas iš iššūkių, su kuriais susiduria „Toyota”, yra tas, kad bendrųjų įmonių partnerių sukurtos transporto priemonės, pavyzdžiui, FAW grupės „Hongqi” ir GAC grupės „Aion EV”, šiuo metu lenkia panašius „Toyota” bendrųjų įmonių pagamintus modelius.
Siekdama išspręsti šią problemą, „Toyota“:
- Konsoliduota gamybą: Kiekvieną automobilio modelį dabar gamins tik viena bendra įmonė (FAW Toyota arba GAC Toyota), todėl gamyba bus supaprastinta ir pagerės kokybė.
- Vietos patirties panaudojimas: „Toyota“ planuoja integruoti daugiau Kinijos partnerių vietinės patirties, kad jos automobiliai taptų patrauklesni vietos rinkai.
Konkurencija rinkoje
Kadangi Kinijos prekės ženklai smarkiai konkuruoja kainomis, „Toyota” neseniai pranešė apie sumažėjusias veiklos pajamas Kinijoje, visų pirma dėl padidėjusių rinkodaros išlaidų. Nepaisant šių iššūkių, „Toyota” ir toliau siekia plėsti savo veiklą, priešingai nei jos kolegos japonai, kurie laikosi konservatyvesnės pozicijos.
Ši gamybos plėtra Kinijoje rodo „Toyota” pasiryžimą susigrąžinti rinkos dalį ir diegti naujoves vietos vartotojams. Jei pavyks, tai gali iš naujo apibrėžti „Toyota” ateitį Kinijoje ir paveikti kitų automobilių gamintojų, siekiančių augimo sudėtingose rinkose, pasaulines strategijas.