• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 21 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

ES iki 2030 m. keičia automobilių taisykles: ką tai reiškia vairuotojams?

pagal Andžej Biaigo
2025.06.21, 12:30
Naujienos
A A
0
automobilio co2 testas ismetimas ismetamuju duju testas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Europos Sąjunga peržiūri savo transporto priemonių reglamentus, siekdama sumažinti CO₂ išmetimą ir paspartinti elektromobilių (EV) diegimą. Nuo 2025 iki 2030 m. automobilių pirkėjams, gamintojams ir įmonėms visoje Europoje, įskaitant Lietuvą, įvyks pokyčių banga. Štai ką reikia žinoti.

Nauji CO₂ išmetimo standartai ir vidaus degimo variklių laipsniškas atsisakymas

Nuo 2025 m. naujų keleivinių transporto priemonių vidutinis CO₂ išmetimas turi būti ne didesnis kaip 93,6 g/km. Ši riba nuo 2030 iki 2034 m. sugriežtėja iki 49,5 g/km. Iki 2035 m. ES bus uždrausta parduoti naujus automobilius su vidaus degimo varikliais (VDV). Trejų metų lengvatinis laikotarpis (2025–2027 m.) suteikia tam tikro lankstumo automobilių gamintojams, kuriems sunku pasiekti tikslus.

Sunkvežimiai: griežtesni išmetamųjų teršalų kiekio tikslai

toyota vandenilinis sunkvezimis
Vandenilinis sunkvežimis

Sunkvežimių CO₂ išmetimas iki 2030 m. turi būti sumažintas 45 %, iki 2035 m. – 65 %, o iki 2040 m. – 90 %. Iki 2030 m. miesto autobusų išmetamųjų teršalų kiekis turi būti 90 %. Ši politika skatina spartų krovinių ir viešojo transporto elektrifikavimą visoje ES.

Įkrovimo infrastruktūros plėtra (AFIR)

Iki 2030 m. ES siekia įrengti 8,8 mln. įkrovimo stotelių. Greitkeliuose kas 60 km turi būti įrengtos bent 150 kW galios greitojo įkrovimo stotelės. „eCredits“ schema apdovanoja tiekėjus už žaliosios elektros energijos pardavimą – jau sėkmingai taikoma Vokietijoje ir Nyderlanduose.

Įmonių parko elektrifikavimas

Nuo 2030 m. įmonės, turinčios daugiau nei 100 transporto priemonių parkus, privalės pirkti tik elektromobilius. Tai galėtų sukurti daugiau nei 2 milijonų akumuliatorinių elektromobilių (BEV) metinę paklausą visoje ES.

Nauja transporto priemonių klasė: M0/elektrinių automobilių kategorija

Tokios automobilių gamintojos kaip „Renault“ ir „Stellantis“ siūlo naują „M0“ kategoriją itin kompaktiškiems elektromobiliams su sušvelnintais saugos ir aplinkosaugos reikalavimais, kad jie galėtų konkuruoti su pigesniais Kinijos importuojamais automobiliais, tokiais kaip „BYD Dolphin“. Kol Europos Komisija vertina šią idėją, kritikai įspėja, kad ji gali sumažinti transporto priemonių saugumą.

Svarstomos visos ES elektromobilių subsidijos

Europos Komisija rengia visoje Sąjungoje taikomas subsidijas, kurios atitiktų PPO taisykles. Šia iniciatyva siekiama apsaugoti ES automobilių gamintojus nuo rinkos sutrikimų, kuriuos sukelia pigios Kinijos elektromobilių gamybos ir nevienodos nacionalinės subsidijos.

Skaitykite  Kodėl 10 metų senumo automobilis – protingiausias pasirinkimas 2025-aisiais?

Stiprinti baterijų gamybą ir išmaniąsias technologijas

toyota hibridinio automobilio baterija
„Toyota Prius“ hibridinio automobilio baterija

Nuo 2025 iki 2027 m. ES investuos 1,8 mlrd. EUR į baterijų tiekimo grandines ir 1 mlrd. EUR į dirbtinį intelektą ir autonominio vairavimo technologijas. Papildomai 570 mln. EUR bus skirta įkrovimo infrastruktūros plėtrai.

Lietuvoje taikoma elektromobilių politika ir paskatos

Lietuvoje nauji elektromobilių pirkėjai gali gauti 5 000 EUR premiją, o už naudotus elektromobilius (iki 4 metų senumo) – 2 500 EUR premiją, o už seno automobilio utilizavimą – papildomus 1 000 EUR. Elektromobiliams iki 2025 m. netaikomi registracijos ir kelių naudojimo mokesčiai, o nuo 2026 m. jiems bus taikoma 75 % kelių rinkliavos nuolaida.

  • Nemokamas parkavimas ir autobusų juostų naudojimas didžiuosiuose miestuose (Vilniuje, Kaune, Kalifornijoje)
  • Specialūs elektromobilių numerio ženklai atpažinimui
  • Planuojama iki 2030 m. įrengti 6000 viešųjų įkrovimo stotelių, panaudojant ~90 mln. EUR ES lėšų
  • Naujos subsidijos (12 000–60 000 EUR) elektriniams autobusams ir sunkvežimiams 2024–2025 m.

Iššūkiai ir rinkos skirtumai

Kai kuriose šalyse subsidijos mažėja (pvz., Prancūzijoje sumažintos nuo 7 000 EUR iki 2–4 000 EUR), todėl kyla susirūpinimas dėl jų įperkamumo ateityje. Tokie automobilių gamintojai kaip „Stellantis“ ir „Renault“ lobizuoja, kad 2035 m. vidaus degimo variklių draudimas būtų atidėtas. Šiaurės šalys (Vokietija, Prancūzija, JK) pirmauja elektromobilių diegimo srityje, o pietinės valstybės (Italija, Ispanija) atsilieka.

Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams

Nuo 2025 m. ES reglamentai ir finansavimas paspartins elektromobilių diegimą Lietuvoje. Tikimasi platesnės prieigos prie infrastruktūros, griežtesnių išmetamųjų teršalų taisyklių ir daugiau įmonių automobilių parkų, kurie pereis prie elektromobilių. Tačiau Lietuvos elektromobilių augimas vis dar nesiekia ES tikslų, todėl reikalinga tolesnė politika ir rinkos parama.

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Žymos: co2elektromobiliaividaus degimo variklių automobilių draudimas
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Kokiu greičiu važiuoti, kad automobilis sunaudotų mažiausiai degalų?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz