• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

ES siekia nulinio muito susitarimo su Indija dėl automobilių importo

pagal Michal Kovalčiuk
2025.04.08, 13:00
Naujienos
A A
0
europos veliavos europos sajunga
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Po įtemptų santykių su JAV, Europos Sąjunga žvelgia į Rytus – Indiją. Siekdama diversifikuoti prekybos partnerius, ES svarsto galimybę sudaryti nulinio muito susitarimą dėl automobilių importo. Ką tai reikštų Lietuvos vairuotojams ir gamintojams?

Kodėl dabar – derybos su Indija?

Pastaraisiais metais ES santykiai su JAV tapo ne tokie stabilūs, ypač po Donaldo Trumpo prezidentavimo laikotarpio, kai įvesti protekcionistiniai tarifai sukėlė įtampą. Siekdama užtikrinti prekybos stabilumą ir automobilių prieinamumą, ES aktyviai derasi su Indija – viena sparčiausiai augančių automobilių gamintojų pasaulyje.

Tadzmahal
„Wikipedia” Nuotrauka

Indijos automobilių pramonės augimas

2023 m. Indija eksportavo daugiau nei 700 tūkst. automobilių, o tokie prekių ženklai kaip Tata Motors ir Mahindra sparčiai plečiasi. Indijos rinkoje dominuoja kompaktiški, ekonomiški ir vis dažniau – elektriniai modeliai, kurie gali būti patrauklūs ir Europos miestams.

Hindustan Ambassador
„Wikipedia” Nuotrauka

Kokia nauda Lietuvai?

Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno ar Klaipėdos – vairuotojai gali tikėtis pigiau kainuojančių mažų miesto automobilių, ypač jei šie bus elektriniai ar hibridiniai.

vilnius miestas baltas tiltas neris
Sauliaus Žiūros nuotrauka

Kainų pokyčia

Šiuo metu importuojamiems automobiliams taikomas apie 10 % muito tarifas. Jei šis būtų panaikintas, automobiliai iš Indijos galėtų atpigti apie 10–15 %. Pavyzdžiui, kompaktiškas elektromobilis, kuris dabar kainuoja 20 000 €, galėtų kainuoti vos 17 500 € ar net mažiau.

Iššūkiai ir abejonės

Nepaisant galimos naudos vartotojams, daug Europos gamintojų, ypač iš Vokietijos ir Prancūzijos, bijo būti išstumti iš rinkos dėl pigesnių alternatyvų. Taip pat nuogąstaujama, kad tai gali paveikti vietinių gamyklų darbuotojus.

VW Wolfsburg Gamykla
„Wikipedia” Wolfsburg Gamykla

Eksperto komentaras

Andrius Šimkus, Lietuvos automobilių rinkos analitikas, teigia:
„Toks susitarimas būtų naudingas galutiniams vartotojams, tačiau ES gamintojai turėtų sparčiau inovuoti ir mažinti kaštus.“

Kas toliau? 2025 metų prognozės

Tikimasi, kad derybos tarp ES ir Indijos bus baigtos iki 2025 metų pradžios. Jei susitarimas bus pasirašytas, nulinio muito taisyklės galėtų įsigalioti nuo 2025 m. vidurio, ženkliai pakeisdamos automobilių importo rinką.

Akcijos

Kas išlošia labiausiai?

  • Vairuotojai: daugiau pasirinkimo ir mažesnės kainos
  • Indijos gamintojai: galimybė pasiekti 450 mln. vartotojų rinką
  • Aplinkosauga: pigesni elektromobiliai padėtų įgyvendinti ES klimato tikslus
Skaitykite  BMW M grįžta su ribota serija – ką žinome iki šiol?

Tačiau rizika taip pat egzistuoja – pavyzdžiui, priklausomybė nuo užsienio tiekėjų ar vietinių gamintojų spaudimas.

Strateginis žingsnis ar rizikingas žaidimas?

ES ir Indijos derybos dėl nulinio muito automobiliams gali iš esmės pakeisti Lietuvos rinką – vairuotojai gali tikėtis patrauklesnių kainų, tačiau tai kelia iššūkių gamintojams.

Ar įsigytumėte indišką automobilį, jei jis kainuotų 3 000 € pigiau?
Pasidalinkite nuomone komentaruose, paspauskite „Dalintis“ arba papasakokite apie savo patirtį su importuotais automobiliais!

Žymos: automobilių pramonėEuropos SąjungaIndijajavmuitas
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.