• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Europos Komisija parengė planą, kaip palengvinti transporto sektoriaus perėjimą prie žiedinės ekonomikos, laukia rimti pokyčiai

pagal Andžej Biaigo
2023.10.02, 14:04
Naujienos
A A
0
automobiliai
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Liepos mėnesį Europos Komisija pateikė Reglamento dėl žiediškumo reikalavimų transporto priemonių projektavimui ir eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo projektą. Šio pasiūlymo tikslas – palengvinti transporto sektoriaus perėjimą prie žiedinės ekonomikos, apimant visus transporto priemonių gyvavimo etapus – nuo projektavimo iki galutinio atliekų sutvarkymo.

„Europa brėžia naują transporto priemonių gamybos, perdirbimo ir tvarkymo standartą, kurio Lietuva labai laukia. Esame valstybė, į kurią iš kitų ES šalių  įvažiuoja nemaža dalis panaudotų automobilių, todėl mums ypač svarbi kuriama vieninga informacinė sistema, kuri leis stebėti transporto priemonę nuo registracijos iki sutvarkymo, kai ji nebetinkama eksploatuoti.

Aiški informacija apie transporto priemonės istoriją, naujus reikalavimus dėl pakartotinio automobilių dalių naudojimo, antrinių žaliavų įterpimo į gamybą, perdirbimo tikslus, atliekų nebelaikymo atliekomis kriterijus padės didinti automobilių ardymo verslo skaidrumą, o kartu mažinti aplinkai daromą žalą, krūvį kontroliuojančioms šią veiklą institucijoms“, – pažymi aplinkos viceministrė Raminta Radavičienė.

Išplečiama transporto priemonių gamintojų atsakomybė

Europos Komisija siūlo gamintojo atsakomybę taikyti net tik lengvųjų automobilių (M1) ir lengvųjų krovininių (N1) automobilių gamintojams, bet ir mikroautobusų (M2), autobusų (M3), sunkiųjų krovininių automobilių (N2 ir N3), priekabų (O), motociklų (L3e, L4e, L5e) ir keturračių (L6e ir L7e) gamintojams.

Reglamentas su išimtimis taip pat bus taikomas ir specialios paskirties transporto priemonėms, retoms mažomis serijomis gaminamoms transporto priemonėms bei istorinėms transporto priemonėms. 

Išplečiama gamintojo sąvoka, apimanti ne tik transporto priemonės gamintojus ir importuotojus, bet ir platintojus, jie turės taip pat vykdyti gamintojams nustatomas pareigas. Draudimas ar banko garantija, užtikrinanti eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (ENTP) sutvarkymą gamintojo nemokumo atveju, bus reikalinga tik gamintojams, pasirinkusiems individualų išplėstinės gamintojo atsakomybės įgyvendinimo būdą.

Dar vienas naujas reikalavimas – gamintojas turės paskirti atstovą visose valstybėse narėse, kad ENTP tvarkytojas turėtų galimybę gauti finansavimą ENTP, kuri buvo tiekta kitoje valstybėje narėje, sutvarkymui.

Nustatomi gamintojų skiriamų lėšų ENTP surinkimui ir tvarkymui skaičiavimo principai. ENTP tvarkytojams turės būti mokama tik tuo atveju, jei jų surinkimo ir tvarkymo išlaidų nepadengs pajamos, gautos už parduotas pakartotinio naudojimo dalis ir komponentus bei atliekas.

Skaitykite  Kodėl kai kurių vairuotojų automobiliai visada blizga?

Reglamentuojami gamintojų organizacijų skaičiuojamo finansinio įnašo dydžio gamintojams skaičiavimo principai. Numatyta, kad skaičiuojant gamintojo finansinio įnašo dydį, turės būti atsižvelgiama į transporto priemonės svorį, tipą, ENTP išardymo laiką ir kt.

Projektavimas ir gamyba skatins antrinių žaliavų naudojimą

Reglamente nustatyta, kad naujas transporto priemones reikės projektuoti taip, kad būtų lengviau išimti, perdirbti ir pakartotinai naudoti naudotas dalis, kai baigiasi transporto priemonių eksploatavimo laikas.

Gamintojai turės užtikrinti, kad 85 proc. transporto priemonių svorio būtų galima pakartotinai naudoti ar perdirbti ir 95 proc. svorio būtų galima pakartotinai naudoti bei  apdoroti, išskyrus šalinimą.

Svarbus pokytis – gaminant transporto priemones naudojamo perdirbto plastiko kiekis turės sudaryti 25 proc. viso plastiko kiekio. Be to, 25 proc. šio perdirbto plastiko kilmė turės būti iš ENTP.

Taip pat nustatyti reikalavimai transporto priemonių dalių, komponentų ir medžiagų ženklinimui, skaitmeniniam žiediškumo pasui, kuriame bus informacija apie dalių, komponentų ir medžiagų išmontavimą.

Numatyta riboti švino, gyvsidabrio, kadmio ir šešiavalenčio chromo naudojimą gaminant transporto priemones.

Ne mažiau kaip 30 proc. plastiko atliekų iš ENTP turi būti perdirbta

Nustatoma, kad nemokamai bus priimamos tos ENTP, kurios turi pagrindines transporto priemonės dalis ar komponentus, išskyrus elektromobilio bateriją. Reglamente numatyti aplinkosauginiai reikalavimai transporto priemonių surinkimo ir apdorojimo vietai, ENTP nukenksminimo procesui.

Kitas svarbus įpareigojimas – ENTP per 1 metų laikotarpį turės būti sutvarkyta. Kartu įteisinama prievolė išduoti elektroninį ENTP pažymėjimą, atitinkantį Reglamento reikalavimus.

ENTP tvarkymo metu vertingos dalys ir medžiagos prieš smulkinimą turės būti išimtos. Svarbus pokytis – ne mažiau kaip 30 proc. plastiko atliekų iš ENTP turi būti perdirbta. Europos Komisija siūlo didinti ENTP surinkimo apimtis, kad sumažėtų „dingusių transporto priemonių“. Tam bus pasitelkiama nauja vieninga informacinė sistema valstybių narių transporto priemonių registrų bendradarbiavimui MOVE-HUB. Sistema sudarys sąlygas stebėti visą transporto priemonės gyvavimo ciklą nuo registracijos iki ENTP sutvarkymo.

Skatinant pakartotinį dalių ir komponentų naudojimą, atnaujinimą, valstybės narės įpareigojamos numatyti specialias priemones, iniciatyvas. Pavyzdžiui, autoservisai galėtų siūlyti klientams remontuoti transporto priemones naudojant ne tik naujas, bet ir naudotas, perdirbtas ar atnaujintas atsargines dalis.

Skaitykite  Neblaivūs vairuotojai Vilniuje: trys sulaikyti per kelias valandas

Numatyti ir kiti svarbūs pokyčiai

Reglamentas įtvirtina kriterijus, pagal kuriuos techniškai nepataisoma transporto priemonė bus pripažįstama ENTP. Pavyzdžiui, į gabalus padalinta, skendusi, sudegusi transporto priemonė arba tokia, kurios remonto išlaidos viršija rinkoje esančios kainą.

Siekiant sumažinti oro taršą ir pavojų kelių eismo saugumui trečiosiose šalyse, bus draudžiama eksportuoti naudotas transporto priemones, kurios nėra tinkamos važiuoti (neturi galiojančios techninės apžiūros) Europos keliais. 

Reglamento dėl žiediškumo reikalavimų transporto priemonių projektavimui ir eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo projektą jau pradėjo svarstyti ES valstybės narės. Reglamentą patvirtinus jis bus tiesiogiai taikomas ir privalomas visoms valstybės narėms.

Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz