Focus ST jau greitai taps istorija, bet „Ford“ aistra greičiui niekur nedingsta. Gamintojas ruošiasi naujai sportinių automobilių erai – šįkart visiškai elektrinei. Puma Gen-E ST gali tapti pirmuoju modeliu su legendiniu ST ženkliuku be vidaus degimo variklio. O horizonte jau matomas net ir galimas RS grįžimas.
Focus ST pabaiga – simbolinės eros uždanga
Iki 2025 m. pabaigos „Ford“ nutrauks „Focus ST“ gamybą. Tai reikš kultinio „hot hatch“ modelio eros pabaigą Europoje. Prieš kelerius metus jau buvo atsisakyta „Fiesta ST“, tad šis sprendimas – tarsi paskutinis vinis į vidaus degimo ST modelių karstą.
Tačiau „Ford“ neatsisako greičio. Tiesiog jis keičia savo veidą.
Kas laukia toliau? ST ir RS grįžta – elektriniai
„Ford“ produktų rinkodaros vadovas Europoje Jan Herzog interviu žurnalui Auto Express patvirtino – bendrovė rimtai svarsto ST ir net RS versijų kūrimą elektriniams automobiliams. Nors dar niekas oficialiai nepatvirtinta, jis atskleidė, kad sportiška „Puma Gen-E“ versija „be jokios abejonės atsiras“ – galbūt jau dabartinėje kartoje, o gal ir kitoje.
Puma Gen-E: tylus, bet galingas žaidėjas
Standartinė elektrinė „Puma Gen-E“ jau dabar turi 166 AG (124 kW) elektrinį variklį ir 290 Nm sukimo momentą. Tai tik 2 AG mažiau nei švelniai hibridinei „Puma ST“, tačiau net 42 Nm daugiau sukimo momento.
Sportinė versija viršys šiuos parametrus. Tikėtina, jog sulauksime tvirtesnio važiuoklės reguliavimo, sportiškos pakabos ir dinamiškesnio dizaino.
Galingiausias elektrinis „Ford“ – Mustang Mach-E GT
Kol kas „Ford“ elektrinės galios viršūnėje – „Mustang Mach-E GT“. Dviejų variklių sistema sukuria 480 AG (358 kW), turi sustiprintą važiuoklę, stabdžių sistemą ir nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per mažiau nei 4,4 s.
Tai nėra klasikinis „hot hatch“, bet tai įrodo, kad „Ford“ vis dar rūpi našumas – net ir be benzino.
Konkurencija aštrėja: su kuo teks varžytis?
Naujos kartos sportiniams „Ford“ teks kovoti su rimtais konkurentais. Jau dabar ruošiami šie modeliai:
- Mini JCW EV – laukiama 2025 m. pabaigoje
- Volkswagen ID.GTI – patvirtinta 2026 m.
- Peugeot e-308 GTI – kalbama apie 2026 m.
Sportinių elektrinių hečbekų ir krosoverių segmentas sparčiai plečiasi. ST ir RS atgimimas yra būtinas, jei „Ford“ nori likti aktualus greitų automobilių gerbėjų tarpe.
Lenktiniai pėdsakai veda į gatvę
2023 m. „Ford of Europe“ dizaino vadovas Amko Leenarts teigė žurnalui Autocar, kad gamintojo dalyvavimas F-1, Dakare, WRC ir kituose čempionatuose turėtų tiesiogiai paveikti serijinius automobilius.
„Jeigu mūsų sportinės programos neveikia gaminių, mes darome netinkamas investicijas“, – teigė jis.
Būtent dėl šio požiūrio ST ir RS sugrįžimas – ne atsitiktinumas, o strateginis žingsnis.
Ką tai reiškia Lietuvai?
Lietuvoje ST ir RS modeliai turi ištikimų gerbėjų – ypač tarp jaunų vairuotojų, mėgstančių greitį ir manevringumą. Elektrinė „Puma Gen-E ST“ gali tapti naujuoju pasirinkimu miestui, ypač Vilniuje ar Kaune, kur elektromobilių infrastruktūra plečiasi, o valstybė siūlo paramą įsigyjant EV.
Greitis išlieka – tik kitaip
Nors atsisveikiname su benzininiais „Focus ST“, tai nėra sportinių „Ford“ pabaiga. Tai tik transformacija. „Puma Gen-E ST“ ir būsimieji RS modeliai gali vėl sukelti aistrų tarp greičio mėgėjų – tik šįkart be išmetamųjų dujų.
Ką manai apie „Focus ST“ pabaigą ir elektrinių „Ford“ ateitį? Ar pats vairuotum ST be benzino? Pasidalink nuomone komentaruose arba pažymėk greičio faną!