„Google Maps“ buvo populiariausia navigacijos programa vairuotojų visame pasaulyje, įskaitant ir Lietuvą. Tačiau neseniai atlikti atnaujinimai pašalino svarbią vairavimo režimo funkciją, kuri padėjo milijonams žmonių saugiau naudotis savo įrenginiais kelyje. Vairuotojai yra suprantamai nusivylę, bet ar šis pokytis gali reikšti kažko didesnio pradžią?
Kokia funkcija buvo pašalinta?
Iki šiol „Google Maps“ turėjo specialų vairavimo režimą su lengvai naudojamu valdymo centru. Juoda juosta ekrano apačioje leido vairuotojams valdyti muziką, atsakyti į skambučius ir klausytis pranešimų neliesdami savo telefonų. Tai buvo paprastas būdas sumažinti dėmesio blaškymą ir padidinti saugumą kelionės metu.
Dabar, po naujausių „Google“ programos (16.14) ir „Google Maps“ (25.16.x) atnaujinimų, ši juoda valdymo juosta dingo. Įprasti sparčiųjų klavišų mygtukai dingo, ir vairuotojai nebegali pasikliauti „Google Assistant“, kad valdytų gaunamus pranešimus ar pramogas vairuodami.
Kodėl „Google“ ją pašalino?
Vairavimo režimo išnykimas gali būti susijęs su nauju „Google“ strateginiu tikslu: pažangaus dirbtinio intelekto modelio „Gemini“ kūrimu. Praėjusiais metais „Google“ pradėjo palaipsniui atsisakyti tam tikrų „Google Assistant“ funkcijų, įskaitant muzikos ir podkastų programų paleidimo programą. Vairavimo režimo pašalinimas gali būti dalis platesnio perėjimo prie visiško integravimo su „Gemini“ pagrįstomis paslaugomis. Pasak technologijų ekspertų iš „9to5Google“, šis pokytis nėra laikinas gedimas, o sąmoningas žingsnis, siekiant supaprastinti „Google“ paslaugas ir pasirengti galingesnėms dirbtinio intelekto funkcijoms „Android“ ir „Maps“ programose.
Kas yra „Gemini“ ir kaip tai gali paveikti vairuotojus?
„Gemini“ yra „Google“ naujos kartos AI sistema, sukurta siekiant pranokti „Google Assistant“ universalumu ir intelektu. Nors „Google“ atsargiai atskleidžia visus detales, tikimasi, kad „Gemini“ pristatys visiškai pertvarkytą vairavimo asistentą, kuris siūlys: Pažangesnius balso komandas ir natūralesnius sąveikos būdus Maršruto optimizavimą realiuoju laiku pagal eismo ir kelio sąlygas Patobulintą žiniasklaidos valdymą ir komunikacijos tvarkymą Integraciją visose „Android“ sistemose, įskaitant „Android Auto“ Jei „Gemini“ bus sėkmingas, vairavimas taps dar saugesnis ir patogesnis, tačiau vairuotojai turės ištverti dabartinį pereinamąjį laikotarpį, kai kai kurios funkcijos neveikia arba veikia nevisiškai.
Ką turėtų žinoti Lietuvos vairuotojai
Lietuvos vairuotojams, kurie vairuodami labai pasikliauja „Google Maps“ navigacija ir komunikacija, šis pokytis gali būti nepatogus. Be senojo vairavimo režimo, vartotojai turės rasti alternatyvius būdus skambučiams ir muzikai valdyti, galbūt naudodamiesi „Android Auto“ ar kitomis trečiųjų šalių programėlėmis. Svarbu atnaujinti „Google Maps“ ir stebėti pranešimus apie „Gemini“ integraciją. Kai bus prieinamos naujos AI pagrįstos funkcijos, jos galės pasiūlyti dar daugiau privalumų, tačiau pereinamuoju laikotarpiu reikės kantrybės.
Vairavimo režimo pašalinimas iš „Google Maps“ parodo, kaip greitai vystosi technologijos. Nors dabartinis nusivylimas yra pagrįstas, artėjanti integracija su „Gemini AI“ žada suteikti protingesnę ir saugesnę patirtį prie vairo. Vairuotojai turėtų sekti naujienas, kol kas išbandyti alternatyvias priemones ir ruoštis naujai AI valdomos mobilumo pagalbos erai.
Ar pastebėjote pokyčių „Google Maps“? Kaip saugiai vairuojate be senojo vairavimo režimo? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!