Šią savaitę Lietuva atvėrė naujas finansavimo galimybes elektromobilių (EV) įkrovimo infrastruktūros plėtrai. Transporto ministras Eugenijus Sabutis paskelbė apie papildomą 6 mln. eurų investiciją pagal ekonomikos atkūrimo planą „Naujoji Lietuva“. Finansavimas skirtas viešųjų įkrovimo punktų operatoriams 18 savivaldybių visoje šalyje, tačiau laikas ribotas.
Koks yra naujojo finansavimo pobūdis?
Investicijos yra ES remiamos atkūrimo ir atsparumo priemonės „NextGenerationEU“ dalis ir skirtos 500 naujų viešųjų EV įkrovimo punktų įrengimui. Operatoriai gali gauti paramą, padengiančią 25–40 % įrengimo išlaidų, priklausomai nuo miesto. Programa truks iki 2026 m. kovo 31 d., tačiau E. Sabutis pabrėžia, kad paraiškų teikimo laikas jau trumpėja.
- Bendras finansavimas: 6 mln. eurų
- Tikslas: 500 naujų įkrovimo punktų
- Parama: 25–40 % įrengimo išlaidų
- Tinkami miestai: Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys ir dar 13 regioninių centrų
Kodėl tai svarbu Lietuvai?
Šiuo metu Lietuvoje registruota daugiau nei 34 000 elektromobilių, o 40 įmonių eksploatuoja apie 2800 viešai prieinamų įkrovimo punktų. Nacionalinis tikslas – iki 2030 m. pasiekti 60 000 prieigos punktų, iš kurių mažiausiai 6000 turėtų būti vieši.
Šis finansinis postūmis skirtas pažangai paspartinti, ypač už didžiųjų miestų ribų.
Sabutis: ragina imtis skubių veiksmų
„Šis naujas kvietimas užtikrina, kad įkrovimo stotys dabar gali būti įrengtos visoje šalyje. Raginu operatorius veikti dabar, nes paraiškas galima teikti tik mažiau nei metus“, – sakė ministras Sabutis.
Kas gali pasinaudoti investicijomis?
Paraiškas finansavimui gauti gali teikti operatoriai, įrengiantys įkrovimo stotis atitinkamose savivaldybėse. Programa taip pat remia įkrovimo punktus palei TEN-T kelių koridorius ir skirtus tik sunkiam transportui. Tuo pačiu metu privatūs asmenys, įmonės ir viešosios įstaigos taip pat gali teikti paraiškas subsidijoms privačiai įkrovimo infrastruktūrai.
- Viešosios įkrovimo infrastruktūros operatoriai
- Privačios įmonės ir organizacijos
- Savivaldybės ir vyriausybinės institucijos
- Sunkiojo transporto paslaugų teikėjai
Regioninis poveikis ir plėtros tikslai
18 paramą gaunančių savivaldybių sąraše yra ne tik didmiesčiai, bet ir regioniniai centrai, tokie kaip Alytus, Marijampolė, Mažeikiai, Utena ir Palanga. Tai užtikrina, kad mažesnių miestelių EV vairuotojai neatsiliks pereinant prie tvaraus judumo.
Investicijos papildo esamus planus pagal programą „Naujoji Lietuva“ ir skatina bendradarbiavimą tarp privačių operatorių, vietos savivaldos institucijų ir nacionalinių agentūrų.
Kokia jūsų nuomonė? Ar reikėtų teikti daugiau paramos EV įkrovimo infrastruktūrai? Pasidalykite savo nuomone komentaruos