• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Išmaniosios automobilių sistemos: daugiau pasitikėjimo prie vairo ar prarasta jo kontrolė?

pagal Andžej Biaigo
2024.07.24, 11:30
Naujienos
A A
0
vairavimo sistemos pagalbines vairuotojo sistemos
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiuolaikiniai automobiliai yra aprūpinami vis pažangesnėmis padėti vairuoti saugiai skirtomis sistemomis. Tokie sprendimai kaip parkuojantis praverčiančios vaizdo stebėjimo kameros, laikytis eismo juostos ar saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių padedantys vairavimo asistentai jau tapo įprasti daugelyje naujesnių automobilių. Visgi draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad, nors tokios sistemos išties yra naudingos ir gali padėti išvengti eismo įvykių, savo ir kitų eismo dalyvių saugumo nereikėtų patikėti vien tik joms.

Technologijos vairuotojo budrumo neatstoja

Anot ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, vairuotojams vis labiau kliaujantis sistemomis, kurios automatiškai ištiesina vairą ar stabdo automobilį, kai jis pernelyg priartėja prie kliūties, nesunku pamiršti, kad už automobilio vairavimą, bent jau kol kas, visgi yra pilnai atsakingas žmogus.

„Kai žinai, kad kelyje tau padeda išmaniosios skaitmeninės sistemos, nesunku prarasti budrumą ir pernelyg atsipalaiduoti. Vairas dažnai laikomas ne taip tvirtai, galbūt tik viena ranka, dėmesys nukrypsta į pašalines veiklas ir mažiau akylai stebima tai, kas vyksta kelyje. Visgi vairavimo asistentai tikrai nėra visagaliai ir kelyje pasitaiko situacijų, kai išvengti nelaimės leidžia tik paties vairuotojo meistriškumas. Be to, pernelyg pripratus prie elektroninių sistemų pagalbos, gali kilti daugiau iššūkių sėdus prie tokių sprendimų neturinčio automobilio vairo. Tad svarbu nepamiršti, kad technologijos yra tik pagalbininkės, o vairuoja žmogus, kuriam būtina susikoncentruoti į įvykius kelyje“, – pažymi R. Bieliauskas.

Kartais nepadeda, o trukdo

Maža to, anot ERGO atstovo, kai kuriais atvejais vairavimo asistentai kelyje gali netgi trukdyti. Pavyzdžiui, norint kelyje apvažiuoti duobę gali tekti šiek tiek „išlįsti“ iš eismo juostos. Sistema ima siųsti garsinį signalą ir taip išgąsdinti vairuotoją ar net pati tiesinti vairą ir sukelti pavojingą situaciją.

„Norėdami to išvengti vairuotojai apvažiuodami kliūtį visuomet turi įjungti posūkio signalą. Tuomet sistema ir kiti eismo dalyviai žino, kad yra atliekamas sąmoningas manevras. To reikalauja ir kelių eismo taisyklės. Tiesa, išmaniosios sistemos vis tiek ne visuomet sugeba tinkamai įvertinti situaciją. Pavyzdžiui, kelio darbų metu eismas neretai nukreipiamas taip, kad automobiliams tenka „lipti“ ant horizontaliojo kelio ženklinimo, o tai iš karto aktyvuoja sistemą. Dėl to nemažą kelio atkarpą gali tekti važiuoti su lydinčiu įkyriu pypsėjimu ar priešinantis automobilio pastangomis koreguoti vairą“, – sako R. Bieliauskas.

Skaitykite  Ar vairuojate „Honda Accord“? Šis gedimas gali baigtis avarija

Pasak eksperto, vairuotojus taip pat gali trikdyti įvairių pranešimų ir automobilio kompiuterinės sistemos ekrane pateikiamos informacijos gausa. Dėl jos gali būti sunku susikoncentruoti į kelią. Šią užduotį dar labiau apsunkina multimedijos ir navigacijos sistemų naudojimas.

Padeda sumažinti rizikas, bet jų neeliminuoja

Visgi, draudikų atstovo teigimu, nuolat tobulėjančios išmaniosios sistemos automobiliuose yra naudingos ir padeda didinti saugumą keliuose bei išvengti nelaimių. Tiesiog reikia mokėti jomis tinkamai naudotis ir nepiktnaudžiauti jų galimybėmis.

„Į įvairius vairavimo asistentus ir kitas saugumui skirtas sistemas automobiliuose reikėtų žiūrėti kaip į pagalbinę saugos priemonę, o ne saugumo garantą ar priežastį kelyje elgtis mažiau atsakingai. Akivaizdu, kad, pavyzdžiui, parkavimo asistentai ir vaizdo kameros padeda išvengti smulkių eismo įvykių, o perspėjimo apie viršijamą greitį, aklosios zonos stebėjimo ar automatinio stabdymo pernelyg priartėjus prie kitų transporto priemonių sprendimai leidžia sumažinti pavojingų eismo įvykių riziką. Visgi ji nėra visiškai eliminuojama“, – pabrėžia R. Bieliauskas.

Dalintis76DalintisSiųstiDalintis13

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Geriausi naudoti automobiliai iki 2000 €: ką renkasi lietuviai?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.