Italijos prabangos automobilių gamintojas „Maserati“ gali netrukus pakeisti šeimininką. Pasak šaltinių, susipažinusių su situacija, koncernas „Stellantis“ šiuo metu svarsto galimybę parduoti šį istorinį prekės ženklą. Tai galėtų būti esminis posūkis tiek „Maserati“, tiek visai prabangos automobilių rinkai.
Kodėl „Stellantis“ svarsto atsisakyti „Maserati“?
Po „Fiat Chrysler“ ir PSA grupės susijungimo 2021 metais susiformavusi „Stellantis“ peržiūri savo portfelį. Nors „Maserati“ yra vienas seniausių ir žinomiausių vardų prabangių automobilių segmente, pastarųjų metų pardavimai ir pelningumas kelia abejonių dėl jo strateginės vertės.
Pasak „Reuters“, koncernas jau pradėjo neformalius pokalbius su galimais patarėjais ir investuotojais. Sprendimas dar nėra priimtas, tačiau galimas pardavimas – „rimtai svarstomas“.
Iššūkiai prabangos segmente
„Maserati“ sunkiai sekasi konkuruoti su tokiais rinkos gigantais kaip „Porsche“ ar BMW M divizija. Nors prekės ženklas pasižymi unikalia dizaino kalba ir istorija, technologijų vystymo tempas ir modelių įvairovė neatsilieka nuo rinkos lyderių.
- Lėtas elektromobilių vystymas
- Ribota modelių gama
- Svyravimai pagrindinėse rinkose
Šie aspektai gali lemti tai, kad „Stellantis“ renkasi koncentruoti resursus į kitus, perspektyvesnius segmentus, ypač elektrifikacijos srityje.
Ką reikštų „Maserati“ pardavimas?
Jei „Maserati“ būtų parduotas, tai turėtų įtakos visai prabangos automobilių industrijai. Tai vis dar labai vertingas prekės ženklas, ypač investuotojams ar gamintojams, siekiantiems įsitvirtinti aukštos klasės segmente.
Tačiau analitikai perspėja – reikalingas pirkėjas, kuris ne tik gerbtų italų paveldą, bet ir investuotų į inovacijas. „Maserati – tai brangakmenis su neišnaudotu potencialu“, – sako vienas Europos automobilių rinkos konsultantas. „Jam reikia dėmesio, kapitalo ir ilgalaikės vizijos.“
Kas galėtų įsigyti „Maserati“?
Kol kas pirkėjai nėra įvardinti, tačiau tarp galimų kandidatų minimi:
- Didieji investiciniai fondai, ieškantys prestižinių aktyvų
- Konkurentai, norintys sustiprinti savo pozicijas prabangos segmente
- Azijos gamintojai, siekiantys įsitvirtinti Europoje
Pardavimo procesas, jei jis prasidės, truktų ilgai ir reikalautų reguliavimo institucijų patvirtinimų, taip pat technologinių teisių derinimo.
Ką tai reiškia Lietuvai?
Nors „Maserati“ Lietuvoje yra nišinis prekės ženklas, pokyčiai savininkų struktūroje gali paveikti tiek kainodarą, tiek aptarnavimą. Priklausomai nuo pirkėjo vizijos, galimas ir serviso tinklo plėtojimas ar pokyčiai garantiniuose įsipareigojimuose.
Išvada
„Stellantis“ svarstymai atsisakyti „Maserati“ rodo gilėjančius pokyčius visoje automobilių pramonėje. Elektrifikacija, išlaidų optimizavimas ir konkurencijos spaudimas verčia koncernus keisti strategijas. Ar „Maserati“ suklestės po naujo savininko vėliava, ar susilies su istorija – parodys tik laikas.
Kaip jūs vertinate šį žingsnį? Pasidalinkite nuomone komentaruose!