• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Kas atsitinka, jei važiuojant įjungiate elektrinį rankinį stabdį?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.02.18, 8:00
Naujienos
A A
0
elektrinis rankinis stovejimo stabdis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ilgus dešimtmečius tradicinis mechaninis rankinis stabdis buvo įprastas automobilių elementas. Traukiant svirtį buvo blokuojami galiniai ratai, kad vairuotojai galėtų saugiai pastatyti automobilį, o drąsuoliai – atlikti dramatiškus rankinio stabdžio posūkius. Tačiau šiuolaikinėse transporto priemonėse vis dažniau naudojami elektriniai rankiniai stabdžiai, todėl padėtis labai pasikeitė. Tačiau kas atsitinka, jei vairuodami įjungiate elektrinį rankinį stabdį? Paaiškinkime, kas tai yra.

Kaip veikia elektrinis rankinis stabdis

Kitaip nei klasikinis rankinis stabdys, elektrinis rankinis stabdys įjungiamas mygtuku. Priklausomai nuo automobilio modelio, ši sistema gali veikti skirtingais būdais. Kai kuriuose elektriniuose rankiniuose stabdžiuose vis dar naudojamas troselio mechanizmas, tačiau jie valdomi elektrine pavara. Kiti stabdymo jėgą veikia tiesiogiai per stabdžių suportų variklius arba aktyvuoja pagrindinę automobilio stabdžių sistemą per ABS/ESP bloką.

Viena iš pagrindinių elektrinių rankinių stabdžių saugos ypatybių – jie automatiškai įsijungia, kai transporto priemonė išjungiama, kad netyčia nepradėtų riedėti. Tačiau ar jie vis dar gali tarnauti kaip avariniai stabdžiai važiuojant?

mechanine pavaru deze rankinis stabdis

Ar galima važiuojant naudoti elektrinį rankinį stabdį?

Priešingai paplitusiai nuomonei, vairuojant įjungtas elektrinis rankinis stabdys nebūtinai reiškia, kad iš karto prarandama kontrolė ar blokuojami ratai. Daugumoje šiuolaikinių automobilių elektriniai rankiniai stabdžiai yra skirti veikti kaip avarinio stabdymo sistemos, o ne kaip vairavimo įrankiai. Štai kas nutinka jį įjungus:

  1. Laipsniškas stabdymas – užuot akimirksniu užblokavus galinius ratus (kaip senesniuose mechaniniuose rankiniuose stabdžiuose), sistema stabdo kontroliuojama stabdymo jėga. Daugelyje transporto priemonių tai daroma per ABS sistemą, kad būtų užtikrintas stabilumas.
  2. Kai kurie šiuolaikiniai elektriniai rankiniai stabdžiai įjungia visus keturis, o ne tik galinius ratus, todėl stabdymas yra saugesnis ir labiau kontroliuojamas.
  3. Saugumo mechanizmai – daugelyje automobilių yra įmontuotos saugos funkcijos, apsaugančios nuo atsitiktinio įsijungimo. Jei akimirksniu paliesite mygtuką, gali nieko neįvykti. Tačiau paspaudus ilgiau, įsijungs avarinio stabdymo funkcija.
  4. Jokių posūkių su rankiniu stabdžiu – jei tikėjotės atlikti stilingą posūkį su rankiniu stabdžiu kaip veiksmo filmuose, jums nepasisekė. Dauguma naujų automobilių to neleidžia dėl integruotų stabilumo kontrolės sistemų.

Kaip elgtis ekstremaliose situacijose?

Viena iš svarbiausių elektrinio rankinio stabdžio funkcijų – avarinis stabdymas. Jei vairuotojas praranda sąmonę arba negali stabdyti, keleivis teoriškai gali paspausti ir palaikyti rankinio stabdžio mygtuką ir sulėtinti transporto priemonę. Tačiau sistemos reakcija skiriasi priklausomai nuo gamintojo ir modelio, todėl visada patartina patikrinti automobilio naudojimo instrukciją.

Skaitykite  Ką turi žinoti pirkėjai apie Tesla kainų pokyčius?

Ar tai reiškia, kad mechaniniai rankiniai stabdžiai yra pasenę?

Tradiciniai mechaniniai rankiniai stabdžiai vis dar sutinkami nebrangiuose modeliuose, tačiau jų vis mažėja. Elektriniai rankiniai stabdžiai pasižymi tokiais privalumais, kaip automatinis įjungimas, geresnis erdvės išnaudojimas ir geresnės saugos funkcijos. Tačiau kai kurie vairuotojai vis dar teikia pirmenybę rankinio rankinio stabdžio lietimui ir patikimumui, ypač šaltesnio klimato šalyse, kur elektrinės sistemos gali sugesti dėl užšalimo.

Išvada

Elektrinis rankinis stabdys pakeitė mūsų transporto priemonių stabdymo ir apsaugos būdus, tačiau kartu įdiegė ir naujus saugos mechanizmus. Skirtingai nei senoviniai rankiniai stabdžiai, šiuolaikiniai elektriniai stabdžiai neleidžia staigiai užblokuoti ratų ar smarkiai slysti, tačiau užtikrina saugesnę ir labiau kontroliuojamą avarinio stabdymo funkciją. Taigi, kai kitą kartą vairuosite automobilį su elektriniu rankiniu stabdžiu, prisiminkite, kad tai ne tik parkavimo priemonė – tai saugos priemonė.

Ką manote apie elektrinius rankinius stabdžius? Ar pirmenybę teikiate jiems, o ne tradiciniams mechaniniams? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!

Žymos: rankinis stabdysstabdymasstabdžiai
Dalintis15DalintisSiųstiDalintis3
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz