• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 3 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Kas išrado automatinę pavarų dėžę? Štai pirmasis automobilis su ja

pagal Andžej Biaigo
2025.04.11, 13:30
Naujienos
A A
0
automatine greiciu deze
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Automatinės pavarų dėžės sukėlė revoliuciją vairavimo srityje, nes, palyginti su įprastinėmis mechaninėmis pavarų dėžėmis, jos tapo patogesnės ir paprastesnės. Šiandien jos dominuoja rinkoje, ypač JAV, kur 2025 m. mažiau nei 1 proc. parduotų naujų automobilių yra su mechanine pavarų dėže. Tačiau nuo ko viskas prasidėjo?

Panagrinėkime, kas išrado automatinę pavarų dėžę ir kuriame automobilyje pirmą kartą panaudota ši dabar visuotinai paplitusi technologija.

Pirmoji automatinė pavarų dėžė – 1904 m.

Pirmąją automatinę pavarų dėžę 1904 m. išrado Bostono „Sturtevant Mill Company“ inžinierius Thomas Sturtevantas. Jis sukūrė dviejų greičių automatinę pavarų dėžę, tikėdamasis supaprastinti transporto priemonių eksploatavimą ir suteikti savo įmonei pranašumą sparčiai augančioje automobilių pramonėje.

Ši ankstyvoji sistema buvo sumontuota 1905 m. pradėtame gaminti automobilyje Sturtevant Automatic Automobile. Nors automobilis ir jo pavarų dėžė buvo naujoviški, tačiau komerciškai nesėkmingi, nes technologija ir pagalbinės sistemos dar nebuvo visiškai išvystytos.

Vėlesni pasiekimai

Alfredo Munro dizainas – 1923 m.

1923 m. kanadiečių inžinierius Alfredas Munro sukūrė keturių greičių automatinę pavarų dėžę, kuri vėliau įgavo populiarumą. Ji buvo varoma oru, o tai ribojo jos praktiškumą masinėje gamyboje. Tačiau ji padėjo esminius pagrindus.

GM ir proveržis – 1940 m.

Tikrąjį proveržį padarė „General Motors“, kuri 1940 m. pristatė „Hydra-Matic“. Ši hidraulinė, visiškai automatinė pavarų dėžė pasirodė „Oldsmobile“ ir vėliau „Cadillac“ modeliuose. Ji leido sklandžiau perjungti pavaras ir nereikėjo sankabos – tai buvo tikrasis šiuolaikinės automatikos gimimas.

GM konstrukcija tapo etalonu ir Antrojo pasaulinio karo metais buvo naudojama net kariniuose tankuose.

Nuo naujovės iki pramonės standarto

Laikui bėgant automatika patobulėjo:

  • Efektyvumas
  • Patvarumas
  • Degalų ekonomija
  • Vairuotojo patogumas

Septintajame ir aštuntajame dešimtmetyje automatinės sistemos tapo standartine daugelio JAV automobilių įranga. Europos rinkose, kuriose pirmenybė buvo teikiama mechaninėms pavarų dėžėms, jos buvo diegiamos lėčiau, tačiau dabar pastebimi dideli pokyčiai, ypač elektromobiliuose, kurie neturi tradicinių pavarų dėžių.

Trumpas rankinių pavarų dėžių sugrįžimas

mechanine pavaru deze
Mechaninė pavarų dėžė

XX a. 6-ojo dešimtmečio pradžioje automobiliai su mechaninėmis pavarų dėžėmis patyrė nedidelį atgimimą, kurį lėmė:

  • Dėl entuziastų paklausos
  • Mažesnė pradinio lygio transporto priemonių kaina
  • Nostalgija ir vairavimo pojūtis
Skaitykite  Neblaivūs vairuotojai Vilniuje: trys sulaikyti per kelias valandas

Tačiau ši tendencija buvo trumpalaikė, ir automatinės pavarų dėžės tebedominuoja, o šiuolaikinės pavarų dėžės pasižymi geresniu pagreičiu ir išmanesniais vairavimo algoritmais.

Automatinė pavarų dėžė iš pradžių buvo drąsi idėja, kuri iš pradžių nepavyko, o po kelių dešimtmečių sugrįžo ir iš naujo pakeitė mūsų vairavimo būdą. Nuo pamiršto Sturtevanto išradimo iki GM „Hydra-Matic“ revoliucijos – ši kelionė visiems laikams pakeitė automobilių istoriją.

Ar vis dar mieliau vairuojate automobilius su mechanine pavarų dėže? O gal jums patinka automatinė pavarų dėžė? Pasidalykite savo patirtimi ir sekite mus, kad gautumėte daugiau įžvalgų iš automobilių inovacijų istorijos!

Žymos: automatinė greičių dėžė
Dalintis72DalintisSiųstiDalintis13
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz