Lietuvos bendrovė „Via Lietuva“ šiais metais padarė didelę pažangą gerindama kelių eismo saugumą. 2023 m. pradžioje bendrovė užsibrėžė ambicingą tikslą – įdiegti 32 saugos sprendimus avaringose „juodųjų dėmių” zonose visoje šalyje. Rudenį šį tikslą jau viršijo – gerokai anksčiau nei planuota užbaigė 40 patobulinimų 26 pagrindinėse zonose.
Šios pastangos apėmė pėsčiųjų perėjų atnaujinimą, greičio mažinimo kalnelių įrengimą, kelio ženklinimo gerinimą, sankryžų pertvarkymą ir specialių kairiojo posūkio juostų sukimą tose vietose, kuriose dažnai įvyksta eismo įvykiai. Kruopštus planavimas, paremtas duomenų analize ir ekspertų rekomendacijomis, užtikrino, kad ištekliai būtų efektyviai panaudoti kiekvienai unikaliai saugos problemai įvairiose vietose spręsti.
Iki metų pabaigos „Via Lietuva“ planuoja iš viso įgyvendinti 45 saugos patobulinimus 33 juodosiose dėmėse – beveik 1,5 karto daugiau, nei buvo numatyta iš pradžių.
Pasak „Via Lietuva“ generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko, bendrovės misija didinti eismo saugą vyksta sparčiai ir kryptingai, pastebimai mažėjant juodųjų dėmių skaičiui. 2023 m. tokių vietų buvo nustatyta 33, o 2022 m. – 38, 2021 m. – 42.
Be juodųjų dėmių intervencijos, bendrovė taip pat ėmėsi visoje šalyje vykdomo pėsčiųjų perėjų atnaujinimo projekto – iki metų pabaigos planuojama patobulinti arba įrengti rekordinį skaičių pėsčiųjų perėjų – 360. Šie darbai bus tęsiami ir 2024 m., ypač Tauragės, Šiaulių, Marijampolės, Utenos, Alytaus, Kauno, Telšių regionuose, taip pat prie didžiųjų miestų, tokių kaip Panevėžys, Klaipėda ir Vilnius.
Prižiūrėdama daugiau kaip 21 000 km kelių, 1 500 tiltų ir 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų, „Via Lietuva“ siekia sukurti saugesnę, modernizuotą infrastruktūrą, kuri tarnautų Lietuvos gyventojams ir atspindėtų šalies įsipareigojimą siekti teigiamų, ilgalaikių pokyčių.