2024 m. Kinijos technologijų bendrovė „Xiaomi“ šokiravo automobilių pasaulį, vos per kelis mėnesius nuo debiuto pardavusi 135 000 savo pirmosios elektrinės transporto priemonės SU7 vienetų. Tuo tarpu „Apple“, apie kurią kadaise sklandė gandai, kad ji kuria revoliucinį „iCar“, po ilgų metų spekuliacijų ir paslapčių tyliai nutraukė savo elektromobilio projektą.
Taigi, ką „Xiaomi“ padarė teisingai ir kur „Apple“ suklydo?
Nuo gadžetų iki garažų: „Xiaomi“ ekosistemos pranašumas
Technologijų bendrovės jau seniai suprato ekosistemų galią. „Apple“ įrenginiai sklandžiai bendrauja tarpusavyje, ‚Samsung‘ sinchronizuoja televizorius su telefonais, o ‚Google‘ suteikia galimybę naudotis viskuo – nuo paieškos iki išmaniųjų namų. Tačiau „Xiaomi“ žengė dar vieną žingsnį į priekį.
Jos produktų visata apima ne tik išmaniuosius telefonus, bet ir išmaniuosius šviestuvus, oro valytuvus, robotus dulkių siurblius, maišytuvus ir kt. Visus šiuos prietaisus galima valdyti naudojant vieną programėlę. „Xiaomi“ naudotojams SU7 nėra tik automobilis – tai dar vienas išmanusis prietaisas jau ir taip prijungtame gyvenimo būde. Tokio integracijos gylio iki galo nepasiekė net „Apple“ – nepaisant jos ilgalaikio dominavimo techninės įrangos kūrimo srityje.
Siūlydama automobilį, kuris yra tarsi jūsų telefono ar išmaniųjų namų tęsinys, „Xiaomi“ į elektromobilių rinką įžengė ne kaip pašalietis. Ji paprasčiausiai papildė naują skyrių istorijoje, kurioje jos klientai jau gyveno.
Greitis, mastas ir tiekimo grandinės
Kitas „Xiaomi“ sparčios sėkmės veiksnys – unikali Kinijos aplinka, palanki elektrinių transporto priemonių gamybai. Kinijos vyriausybė investavo milijardus į elektromobilių infrastruktūrą, o vietinės tiekimo grandinės yra glaudžiai integruotos.
„Xiaomi“ sumaniai pasinaudojo šiais privalumais. Ji įsigijo akumuliatorių iš Kinijos milžinų BYD ir CATL, o iš „Beijing Auto Group“ nusipirko automobilių gamyklą. Viskas, nuo gamybos iki pristatymo, buvo atliekama šalyje – tai smarkiai sutrumpino kūrimo laiką ir sumažino sąnaudas.
Tuo tarpu „Apple“, garsėjanti kruopščiu tobulumu ir slaptumu, susidūrė su visai kitokia realybe. Neturėdama vietinės automobilių gamybos bazės ar nuosavos automobilių gamybos patirties, ji buvo priklausoma nuo išorės partnerių, pasaulinių tiekimo grandinių ir ilgų mokslinių tyrimų ir plėtros terminų. Rezultatas? Metų metus trukęs vėlavimas, didėjantis biudžetas ir tylus pasitraukimas.
What’s next for Xiaomi?
Įmonė nelėtina tempo. Neseniai ji pristatė „Xiaomi SU7 Ultra“ – didelio našumo variantą su stulbinančiu 1548 arklio galių (apie 1150 kW) V8 varikliu – ir paskelbė, kad kitas jos elektrinis automobilis bus krosoveris. Jau statoma antroji gamykla, o tai rodo dar didesnius užmojus.
Be to, „Xiaomi“ taip pat pristatė savo pavyzdinį išmanųjį telefoną „15 Ultra“ – aiškus ženklas, kad ji planuoja dominuoti ne tik jūsų kišenėje ar svetainėje, bet ir visame jūsų mobilume.
Lietuva: Ar esame pasiruošę „Xiaomi“ automobiliams?
Lietuvoje ir visoje ES vis labiau populiarėjant elektra varomoms transporto priemonėms, „Xiaomi“ atėjimas į rinką gali sukrėsti vietos rinką, ypač tarp jaunesnių, technologijas išmanančių vairuotojų. Šis prekės ženklas jau gerai žinomas dėl savo kainos ir kokybės santykį atitinkančių produktų, o jei SU7 pasieks Europos kelius, jis galėtų mesti iššūkį tiek tradiciniams automobilių gamintojams, tiek tokiems elektromobilių pionieriams kaip „Tesla“.
Ar vairuotumėte „Xiaomi“ automobilį?
Komentaruose išsakykite savo nuomonę – ar tai mobilumo ateitis, ar tik technologijų mada ant ratų?