„Audi“ oficialiai nutraukė A4 sedano gamybą, tačiau ne todėl, kad išleidžia šį modelį į pensiją. Vietoj to, šis modelis evoliucionuoja. Keisdama pavadinimus, „Audi“ visus vidaus degimo varikliu varomus automobilius perrašo nelyginiais numeriais, o elektromobilius – lyginiais. Tai reiškia, kad A4 dabar pervadintas į A5, o tai reiškia platesnį prekės ženklo pakeitimą.
Kodėl „Audi“ atsisakė A4 pavadinimo
„Audi“ sprendimas susijęs ne su A4 kaip gaminio panaikinimu, o su modelių pavadinimų suderinimu su pavaros tipais:
- Nelyginiai numeriai (A3, A5, A7 ir t. t.) → Vidaus degimo varikliai (VDV)
- Lyginiai skaičiai (A4 → A6 → A8 ir t. t.) → Elektromobiliai (EV)
„Tai yra dalis ilgalaikės „Audi“ strategijos, kuria siekiama išgryninti savo modelių liniją, pereinant prie visiško elektrifikavimo“, – pažymi „SlashGear“.
Trumpa „Audi A4“ istorija
Pirmą kartą pristatytas 1996 m. kaip „Audi 80“ įpėdinis, A4 tapo kertiniu „Audi“ sedanų linijos akmeniu:
- Pirmoji karta (B5): 1,8 l su turbokompresoriumi, mechaninė arba „Tiptronic“ automatinė pavarų dėžė
- Antroji karta (B6/B7): Pridėtas kabrioleto variantas
- Trečioji karta (B8): Parduodamas iki 2016 m.
- Ketvirtoji karta (B9): pristatytas 2017 m., įskaitant A4 Allroad
- Paskutiniai metai: (sutampa su naujuoju A5)
Kas pakeis A4?
2025 m. „Audi A5“ sedanas (buvęs „A5 Sportback“) yra tiesioginis A4 modelio pakaitalas. Pagrindinės savybės:
- Kėbulo stilius: Penkerių durų fastback hečbekas
- Variklis: 2,0 l turbodyzelis I4, 268 AG
- Hibridinė pagalbinė sistema: 48 V švelni hibridinė sistema
- Transporto priemonė: Quattro AWD, 7 pavarų DSG su dviguba sankaba
Palyginti su ankstesniu A5 Sportback, 2025 m. A5 išaugo į ilgį, plotį ir aukštį – ir dabar parduodamas tiesiog kaip „sedanas“, o tai gali sukelti painiavos.
Ar vis dar galiu įsigyti naują A4?
Taip – kol kas. Audi ir toliau siūlo A4 sedaną iki 2025 m., tačiau atsargos yra ribotos:
2025 m. „Audi A4“ funkcijos:
- 2,0 l variklis su turbokompresoriumi (261 AG)
- 12 V švelnus hibridas
- 0-100 km/val. per ~4,8 sek.
Galbūt „Audi A4“ pavadinimo ir nebėra, tačiau jis gyvuoja kaip visiškai naujas A5. Su atnaujintomis technologijomis, hibridiniais patobulinimais ir nauja pavadinimų sistema „Audi“ ruošiasi ateičiai – po vieną nelyginį ir lyginį skaičių.
Ar rinktumėtės paskutinį A4, ar lauktumėte naujojo A5? Praneškite mums komentaruose!