• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 1 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Kokių problemų gali kilti naudojant elektromobilį ir kaip jas išspręsti?

pagal Andžej Biaigo
2023.12.18, 11:02
Naujienos
A A
0
moteris laukia kol elektromobilis ikraunamas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kasmet elektromobilių skaičius keliuose didėja, tikėtina, kad po kelerių metų jie taps tokie pat įprasti, kaip ir dyzeliniai ar benzininiai automobiliai. Dėl elektromobiliams būdingų savybių kyla problemų, kurios klasikiniams automobiliams su vidaus degimo varikliais nėra aktualios. Kokie tiksliai jie yra? Kaip jas kvalifikuotai išspręsti?

Avarija, į kurią pateko elektromobilis

tesla model x eismo ivykis

Bet kuriai viešaisiais keliais važiuojančiai transporto priemonei gresia pavojus patekti į avariją. Be abejo, elektrinės transporto priemonės konstrukcija pritaikyta tokiai įvykių tikimybei ir gali apsaugoti vairuotoją bei keleivius nuo sužalojimų. Be to, kai kurie ekspertai mano, kad elektromobiliai yra net saugesni už klasikines transporto priemones su vidaus degimo varikliais. Tai paaiškinama tuo, kad didžiulis akumuliatorius patalpinamas kėbulo apačioje, kur jis sumažina svorio centrą, todėl sumažėja apsivertimo tikimybė šoninio smūgio metu, be to, jis perima dalį mechaninės apkrovos.

Avarijos metu labiausiai pažeidžiami yra elektroniniai ir ypač elektriniai komponentai, kurių pažeidimai kelia tam tikrą pavojų įgulai. Tai daugiausia pagrindinis akumuliatorius ir laidai, kuriuos veikia aukšta įtampa. Siekiant pašalinti elektros smūgio pavojų, visose aukštos įtampos sistemose įrengtos mechaninės ir elektroninės apsaugos sistemos, todėl net ir pažeidus ar nutraukus izoliacijos sluoksnį laidai išlieka saugūs.

Kiek kitaip ir sudėtingiau yra su akumuliatoriais, kurie maitina variklį. Šiuo metu pagrindinis akumuliatorių tipas yra Li-Pol, jie yra patikimi, pasižymi padoriu ištekliumi ir talpa, tačiau dėl įvairių priežasčių yra linkę užsidegti:

  • Trumpasis jungimas korpuso viduje.
  • Per didelis įkaitimas.
  • Išorinis smūgis, dėl kurio pažeidžiama ląstelės struktūra.

Pirmuosiuose elektromobilių modeliuose akumuliatoriaus pažeidimai buvo gana dažni, tačiau dabar daug daugiau dėmesio skiriama akumuliatoriaus apsaugai, net ir smarkiai paveikus, elementai išlaiko savo vientisumą. Bet kuriuo atveju, jei po avarijos kyla net minimali baimė, kad gali būti pažeistas akumuliatorius arba už jo aušinimą atsakinga sistema, būtina kuo greičiau išjungti elektros srovę ir palikti transporto priemonę. Transporto priemonė turi būti velkama į techninės priežiūros stotį. Taip pat skaitykite: „Ar elektromobiliai yra ekologiški? Gamyba, eksploatacija ir utilizacija“.

Akumuliatoriaus iškrova

issikraunanti elektromobilio baterija

Normalu, kad akumuliatorius išsikrauna, tačiau problemų gali kilti, jei netoliese nėra maitinimo šaltinio, iš kurio būtų galima jį įkrauti. Yra keletas patarimų, kaip maksimaliai padidinti atstumą, kurį galima nuvažiuoti su likusia įkrova:

  • Išjungti visus „nereikalingus“ energiją vartojančius prietaisus, visų pirma klimato kontrolės sistemas.
  • Įjungti specialų energijos taupymo režimą. Paprastai tokį režimą turi bet kuris elektromobilis.
  • Maksimaliai tolygus važiavimas, be staigaus greitėjimo ir stabdymo, kurie apkrauna variklį.
  • Lėtėjimas ne stabdant, o reguliuojant variklio sūkių dažnį, kuris padeda papildyti akumuliatoriaus įkrovą regeneracijos būdu.
Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Taip pat skaitykite: „Koks yra elektromobilių nuotolis ir kaip nuvažiuoti daugiau?“

Visiškas akumuliatoriaus iškrovimas

Pasitaiko, kad vairuotojas neturi jokios galimybės laiku nuvažiuoti iki maitinimo šaltinio ir papildyti akumuliatoriaus įkrovą. Logiškiausias sprendimas – iškviesti techninė pagalbą į vietą, kur galima prisijungti prie elektros lizdo, t. y. į specializuotą stotį ar garažą. Antroji galimybė – vilkimas, tačiau čia viskas toli gražu ne taip paprasta. Ne kiekvienas elektrinis automobilis gali būti velkamas. Jei taip, tai turi būti daroma specialiu režimu, tam tikru greičiu.

Jei vilkimo režimo nėra, savininkas gali veikti savo nuožiūra, suvokdamas su tuo susijusią riziką. Elektromobiliai su asinchroniniais varikliais, kurie vilkimą traktuoja kaip nuolatinį stabdymą ir akumuliatoriaus įkrovą papildo regeneracijos būdu, turi daugiau šansų pasiteisinti. Sinchroniniai varikliai yra kaprizingesni, jie taip pat gamina energiją vilkimo metu, tačiau šio proceso metu gali perkaisti iki tokios temperatūros, kad gali sugesti.

Elektromobilio užvedimo problemos

Pasitaiko, kad net ir visiškai įkrauto akumuliatoriaus variklio nepavyksta užvesti. Atsižvelgiant į tai, kad elektromobilyje nėra degalų tiekimo sistemos, ričių ir uždegimo žvakių, problema dažniausiai susijusi su standartinio 12 voltų akumuliatoriaus išsikrovimu.

Šio akumuliatoriaus paskirtis – tiekti energiją transporto priemonėje esantiems elektroniniams prietaisams ir diagnostikos sistemoms. Jei pastarosios neveikia, kompiuteris padaro išvadą, kad užvesti variklį nesaugu, ir išjungia variklį. Norint nesusidurti su bėda, būtina nuolat kontroliuoti akumuliatoriaus įkrovos lygį, kritinėje situacijoje galima „užsivesti“ tik nuo kito automobilio.

Elektromobilis įstrigo

tesla elektromobilis sniege

Bet kuri transporto priemonė gali įstrigti purve ar sniege, ne išimtis ir elektrinė transporto priemonė. Jei ratai pradeda slysti, veiksmų eiliškumas turėtų būti toks pat, kaip ir įprastų automobilių atveju, reikia stengtis padidinti jų sukibimo su kelio danga koeficientą padedant kietus daiktus, kasant griovelius.

Judėjimas, kai važiuoklė liečiasi su paviršiumi, leidžiamas tik kraštutiniais atvejais. Būtent čia yra akumuliatorius, kuris yra pažeidžiamas išorinio poveikio, net nepaisant to, kad yra papildomų apsaugų, plokštelių. Jei tenka „vilkti“ elektromobilį, turėtumėte tai daryti kuo atidžiau, kontroliuodami procesą vizualiai ir pagal klausą, vengdami trūkčiojimų ir pašalinių garsų.

Skaitykite  Nuo 2035 m. – ES uždraus benzininius ir dyzelinius automobilius

Elektromobilio „maudynės“ vandenyje

Drėgmės ir elektros srovės derinys visada kelia tam tikrą pavojų, ypač kai naudojama aukšta įtampa. Žinoma, elektromobilių kūrėjai daro prielaidą, kad jiems teks vienaip ar kitaip susidurti su vandeniu, judėti per lietų, važinėti į plovyklas, todėl kontaktai yra patikimai izoliuoti.

Praktika rodo, kad visa sistema be problemų atlaiko trumpalaikes „maudynes“, o varikliai susidoroja net su ilgalaikiu panardinimu. Deja, dėl ilgalaikio drėgmės poveikio gali oksiduotis ir koroduoti kiti maitinimo elementai ir mikroschemos, todėl jie gali tapti neveikiantys.

Elektromobilių gaisras

Pavojingiausia situacija – elektromobilio akumuliatoriaus užsidegimas. Jei akumuliatorius pradeda labai įkaisti, elektrinę transporto priemonę reikia nedelsiant išjungti, kad procesas būtų sustabdytas.

Deja, tiesiogiai kovoti su akumuliatoriaus gaisru yra labai sunku. Akumuliatorius dega išsiskiriant deguoniui, skatinančiam liepsnos plitimą, todėl net daugumos gesintuvų naudojimas tampa nenaudingas. Be ugniagesių komandos dažnai neįmanoma užgesinti gaisro.

Pažeistas elektrinio automobilio radiatorius

Elektros variklio veikimo principas yra toks, kad jis išskiria daug mažiau šilumos energijos, jei lyginsime su benzininiu ar net dyzeliniu varikliu. Radiatoriaus pažeidimas, atsižvelgiant į tai, nėra kritinis defektas, kurį pašalinus būtina nedelsiant sustoti, išsikviesti techninę pagalbą ir vykti į autoservisą.

Jei atstumas iki remonto vietos nėra per didelis, jį įveikti visiškai įmanoma savarankiškai, laikantis minimalių taisyklių, neviršijant leistino greičio, nedarant staigių manevrų, akceleruojant ir stabdant, kaitinant variklį.

Naudingi patarimai

Apskritai elektrinių automobilių nereikia bijoti. Tobulinama ne tik jų konstrukcija, bet ir kelių infrastruktūra, kad eksploatacija būtų kuo patogesnė ir saugesnė. Svarbiausia atsižvelgti į visas šių transporto priemonių savybes ir laikytis tam tikrų atsargumo priemonių, kad sau ir technikai nekiltų papildomų pavojų.

Žymos: elektromobiliai
Dalintis22DalintisSiųstiDalintis4
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz